وسواس در خواستگاری!

18:06 - 1398/01/15

سلام

من پسری در آستانه ازدواجم. ولی یه ترسی که دارم اینه که وقتی خواستگاری میرم از کجا میتونم بفهمم این موردی که رفتم رو اگر ول کنم (رد کنم!)، از کجا معلوم که مورد بهتری بعدا در آینده پیدا خواهد شد؟

توی سایت قبلا خوندم که کارشناسان فرموده بودند شما ملاکهاتون رو مشخص و ارزش گذاری کنید و در انتها برای هر موردی جمع بزنید که آیا به حد قابل قبول شما رسیده یا نه. این رو قبول دارم ولی مشکل اینجاست که همیشه پیش خودم میگم نکنه یکی دیگه باشه که بهتر باشه و مجموع نمراتش از این مورد بهتر بشه و بعدا پیش خودم بگم کاشکی این یکی رو رها و اون دیگری رو رفته بودم دنبالش. بعبارتی کمی وسواس دارم سر این موضوع.

ولی از طرف دیگه اینم ممکنه پیش بیاد که موارد بعدی از مورد فعلی بدتر باشه و اینجوری باعث میشه ما اون موردی که حداقلها را داشته از دست بدیم و بعدا پشیمون بشیم.

خواستم دوستان راهنمایی کنن که چطوری میشه این مشکل رو حل کرد و بعبارتی فهمید که این مورد فعلی خوب است و دیگر نباید سراغ موارد بعدی رفت. البته که توکل بر خدا تاثیر کذاره ولی دنبال پیشنهادات دوستان خصوصا متاهلها هستم.

متشکرم

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/142355

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 3 =
*****
تصویر مرتضوی نیا

سلام کاربر گرامی

با همراه رعایت نکاتی که ذکر کردید لازم است به چند نکته نوجه کنید:

1- همزمان چند جا خواستگاری نروید و بعد از به نتیجه نرسیدن به سراغ مورد بعدی بروید

2- بعد از خواستگاری و توافق و تظبیق با معیارها و در نهایت انتخاب کردن  دیگه معنا نداره شما به دنبال گزینه دیگری برای ازدواج باشید تا امکان داشته باشد که از این گزینه بهتر باشد.

3- بعد از انتخاب نباید به هیچ دختری فکر کنید چه آنهایی که خواستگاریشان رفته اید و چه آنهایی که خواستگارشان نرفتید و فقط به مورد انتخاب شده خود فکر کنید

4- نکته بعدی این که شما هیچ زمانی نمیتوانید فردی را بیابید که هیچ ایرادی نداشته باشد و 100 درصد کامل باشد  چرا که این ویژگی فقط برای معصوم است کما این خود شما هم کامل نیستید پس در صورتی که نقصهای جزئی وجود داشته باشد میتوان با عشق و صمیمیت آنها را رفع کرد

موفق و خوشبخت باشید.

تصویر دیانااا

سلام شما سعی کن معیار های اصلی که دوست داشتین همسر اینده تون داشته باشه رو مدنظر قرار بدین دخترها هم حتی قبل این که خواستگار بیاد انتخاب میکنید که چه جور تیپ آدمی  بیاد و حتی حداقل ها رو داشته باشه جواب مثبت بدن 

تصویر مهدی 50
نویسنده مهدی 50 در

سلام معیارای اساسیتو در اولویت قرار بده که در همین انجمن بارها از سمت کارشناسان تأکید شده بعد ببین کدوم به دلت میشینه. معلومه اگه یه لیست گزینه داشته باشی سردرگم میشی تنوع زیاد باشه انتخاب سخت میشه. از آینده کسی خبر نداره تو در حال انتخابتو درست انجام بده آینده توکل بر خدا.

تصویر هدایت
نویسنده هدایت در

سلام 

بعبارتی شما این کلمه بعبارتی رو احیانا زیاد استفاده میکنید تو محاوره تون. 

چه معلوم اگه پدر همه ما مادرمونو انتخاب نمیکردند الان یا ما نبودیم یا یه جور دیگه یه فرم دیگه بودیم.

چه معلوم اگه خواهر و برادر ما با یکی دیگه ازدواج میکردند وضعیتش بهتر یا بدتر نمیشد.

چه معلوم....

بنداز دور این چه معلوم ها رو ،برو با چشم باز انتخاب کن با دلی پاک عاشق شو و با عزمی راسخ شروع کن و با اراده ای پولادین ادامه بده.

برو زندگیتو کن.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

اصلا از کجا معلوم دخترها تو رو بپسندند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

دوست من، برادر عزیز یا شاید خواهر عزیز، نگذارید این پستها رو، حیف وقت و انرژی تون نیست صرف گفتن اینجور حرفا میکنید؟ 

تصویر بی نام
نویسنده بی نام در

از اونجایی معلوم که حاضرن زن دوم ، سوم، چهارم و صیغه و الی آخر بشن و فریاد تعدد و بی همسری سر داده اند حالا فهمیدی ؟ ( البته همه نه )

فقط مواظب باش سرت کلاه نره و زن زندگی بگیری با شعور با ادب و...

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

این برای بعضی دختران خاص هست . دختران رده سنی ایشان هزارتا شرط هم میزارند