من تا حالا با هیچ دختری حضوری حرف نزدم

23:22 - 1398/12/11

سلام و خسته نباشید ، 22 سالمه و تا به حال با هیچ دختری حضوری حرف نزدم و فقط یه دوستی داشتم اینترنتی با هم بودیم . راستش فقط به خاطر تنهایی باهاش حرف میزدمو میدونستم غیر از من با کس دیگه ای هست . قیافه و تیپم خوبه و بدنم ورزشیه ولی هیچوقت نتونستم با کسی باشم ، یعنی حتی به کسی پیشنهاد ندادم تا حالا . اعتماد به نفس ندارم . تنها زندگی میکنمو خونوادمو از دست دادمو با کار زندگیمو میگردونم . تا حالا تجربه ای از دوستی و هم کلامی با یه دختر نداشتم . تازگیا وقتی میرم بیرون هدفون میزنم و سرمو میندازم پایینو تو چشم هیچ دختری نگاه نمیکنم ، چون از همه دخترا قطع امید کردمو فکر میکنم دیگه نمیتونم کسیو تو زندگیم راه بدم . شبا گاهی واسه تنهایی خودم گریه میکنمو گاهی هم به سرم میزنه خودکشی کنم .

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/150233

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
*****
تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

شرایط شما قابل درکه و طبیعی است که بالاخره شما نیاز به یه همدمی که بتونه شرایط شما رو درک کنه داشته باشید و یه زندگی مشترک رضایت بخشی رو تجربه کنید.

اینکه می‌گید از همه دخترا قطع امید کردید و نمی‌خواهید هیچ دختری رو وارد زندگی کنید (ازدواج کنید) خب این رو بر چه اساسی می‌گید؟ خودتون گفتید که تا به حال با هیچ دختری حضوری صحبت نکردید، پس چه جوری به این نتیجه رسیدید که هیچ دختری رو وارد زندگی خودتون نکنید؟ قطعا همانطور که پسر خوب برای ازدواج وجود دارد، دختر خوب هم برای ازدواج وجود دارد! نمونه‌اش خود شما که می‌گید تا به حال با هیچ دختری حضوری صحبت نکردید! قطعا دخترانی هم هستند که مثل شما دارای حیای بالا هستند. 

این چیزایی که به شما می‌گم این جور نیست که فقط بخواهم به شما امید بدم! خیر این رو براساس واقعیت موجود جامعه می‌گم. همانطور که شما نیاز به یه همدم دارید قطعا دختران نجیب و عفیف زیادی هستند که نیاز به ازدواج دارند! بنابراین این فکر رو از ذهنتون خارج کنید که فکر می‌کنید هیچ دختری خوب نیست.

قطعا نیاز و دغدغه‌ و شرایط و حتی نگرانی که در این زمینه دارید رو می‌تونم کاملا درک کنم. لذا سعی می‌کنم باتوجه به نگرانی و دغدغه‌ای که دارید نکاتی رو به عرض شما برسونم:

1- اشاره کردید که مشغول به کار هستید و به خاطر اینکه خانواده تون رو از دست دادید، تنها زندگی می‌کنید.
اشاره نکردید که چگونه خانواده تون رو از دست دادید، ولی اگر منظورتون اینه که در حال حاضر در قید حیات نیستند، (خدا رحمتشون کنه) طبیعتا پیدا کردن مورد کمی برای شما سخت میشه، ولی این به معنای توقف و ناامیدی نیست. بلکه باید برای یافتن مورد مناسب تلاش کنید و از خدا بخواهید که مورد مناسبی رو پیش روی شما بگذارد! (قطعا تلاش و توکل برخدا نتیجه بخشه)

2- برای یافتن مورد مناسب برای ازدواج، بهتره ملاک و معیارتون رو روی کاغذ بیارید تا بدونید دقیقا چه موردی می خواهید. مثلا فرض بگیریم که ملاک شما برای ازدواج اخلاق خوب، ایمان، حیا و نجابت دختر خانمه. این رو روی کاغذ بیارید. وقتی مسائلتون رو روی کاغذ می‌نویسید، حل مسئله رو برای خودتون راحت تر می‌کنید و اون وقت ذهنتون بهتر فعال میشه که چه چیزایی برای شما اهمیت دارد.

3- بعد از اینکه فهمیدید که ملاک و معیارهای مهم تون برای ازدواج چیه، اون وقت باید دنبال مورد باشید. برای یافتن مورد توصیه‌ام اینه که دوستان و آشنایان و حتی اقوام بخواهید که در یافتن مورد به شما کمک کنند. واقعا چه اشکالی دارد که در یافتن مورد از دیگران کمک بگیریم؟ به خصوص از افراد متاهل و جا افتاده و پخته بپرسید. چرا که اون‌ها به جهت تجربه و شناخت بهتر می‌تونند به شما کمک کنند و حتی از میان اقوام و نزدیکان خودشون موردهایی رو به شما معرفی کنند. حتما هم به اون ها چندتا از ملاکهای بسیار مهمتون رو بهشون بگید تا در یافتن مورد این ملاکها رو درنظر بگیرند.

4- اگر موردی یا موردهایی به شما معرفی شد. اون وقت لازمه جهت آشنایی و شناخت بیشتر، با اون دختری که به شما معرفی شده گفتگو کنید. شما باید در خلال گفتگوهاتون متوجه بشید که چقدر از جهات اعتقادی، اخلاقی، فکری، فرهنگی، رفتاری و خانوادگی با هم تناسب و تشابه دارید! علاوه بر پسند ظاهر طرف مقابل، هرچقدر از جهات مذکور تناسب و تشابه بیشتری داشته باشید، احتمال موفقیت و رضایتمندی طرفین درزندگی مشترک را بالا می برد.

5- چگونه از طرف مقابل شناخت پیدا کنید. در این زمینه شما رو به لینکی ارجاع میدم که ریز جزئیات و ترفندهایی که میشه طرفتون رو بشناسید کمک کنه.
http://btid.org/node/101227
https://www.instagram.com/p/B78a8T8p9z7/
https://www.instagram.com/p/B8GUy6HJ2Ba/

6- اگر به رغم گفتگوها بازم خیالتون از بابت انتخابتون راحت نبود، می‌تونید به همراه طرف مقابل به مشاور قبل ازدواج به صورت حضوری مراجعه کنید. مشاور به جهت علم و تخصصی که دارد می‌تواند طرفین رو به شناخت دقیق تر از همدیگر برساند و در نهایت مشاور می تواند راهنمایی زیادی به طرفین کند تا از انتخابشون مطمئن تر شوند.

امیدوارم با این توضیحات نقطه ابهامی برای اقدام به ازدواج نداشته باشید. اگر سوال یا نکته‌ای داشتید می‌توانید مطرح کنید.

موفق باشید.

در ضمن لینک ذیل مربوط به مباحث ازدواج و مشاوره در این زمینه است که می‌تواند به شما کمک کند.
https://www.instagram.com/ezdevaje.asaan

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام

اعتماد به نفس داشتن به معنای برقراری ارتباط هر چه بیشتر با جنس مخالف هست؟ یعنی هر کسی در روز تعداد بیشتری دختر و یا پسر رو سر کار بگذاره، بهتره و اعتماد به نفس بالایی داره؟

ای کاش همه ی پسرها مثل شما اعتماد به نفس نداشتن، وقتی در خیابان راه میرفتن سرشون رو مینداختن پایین و نگاه نمیکردن...نه اینکه بعضی ها حتی به دخترانی با پوشش کامل نگاههای هوس آلود داشته باشن. 

شما به همون کار کردنتون ادامه بدید، ورزش کنید، نماز بخونید، اطلاعاتتون رو بالا ببرید، مطالعه داشته باشید در مورد خصوصیات زنان، خصوصیات مردان، حتی مطالب همین سایت و انجمن رو بخونید که خودش مثل یک کلاس درس کامل هست. تجربه هایی گرچه گاهی تلخ، اما آموزنده، برای من و شما. هر چقدر معلومات بیشتری داشته باشید اعتماد به نفستون هم بیشتر خواهد شد.

وقتی تونستید روی پای خودتون بایستید، دیدتون نسبت به اجتماع واقعی شد، ازدواج کنید.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

سلام برادر

میخواین بهتون امید بدم؟ من و هزاران دختر دیگه خودمونو از نگاه نامحرم حفظ میکنیم و توی دعاهامون از خداوند همسری میخوایم که نگاهش پاک باشه

اگر دوست دارین چنین دخترانی نصیب شما بشن، به این کارتون ادامه بدین و بدونین اجرتون با خداست... 

اگر ایمان داشته باشیم که خداوند پروردگار ماست و طوری رفتار کنیم که از ما راضی باشه، خودش ترتیب کارهامون رو میده

حفط ایمان شما جای تحسین داره

اجرتون با خدا.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

پدر و مادر تو از ازدواج تو استقبال میکنند؟

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

اعتماد به نفس چی نداری؟