برای جلوگیری از دخالت مادر زن در زندگی چیکار میشه کرد

15:49 - 1400/01/05

برای جلوگیری از دخالت مادر زن در زندگی چیکار میشه کرد
و با اینکه زن هم از مادرش خیلی حرف شنوی داره ب طوری این دخالت زندگی ما رو بهم میریزه
تشکر
-------------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe

http://btid.org/node/160278

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 7 =
*****
تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

یکی از مسائلی که افکار بسیاری از آقایان را در اوایل ازدواج نگران می کند، همین بحث دخالتهای مادر زن در زندگی است. اگر بتوانید شرایط مادرزنتان را درک کنید، آن وقت بهتر می توانید این موضوع را مدیریت کنید. معمولا ازدواج و ورود یک عضو جدید و یا حتی حذف یک عضو باسابقه از سیستم خانواده باعث بروز مقاومت زیادی در رفتارهای والدین همسر می شود. از طرفی دیگر این را هم اضافه کنید که بعضی از خانواده‌ها ناکامی ها و حتی آرزوهای خودشان را در قالب رسیدن دخترشان به آن آرزوها دنبال می‌کنند و حتی می‌خواهند بسیاری از سختی ها و محرومیت هایی که خودشان کشیدند را دخترشان نکشد. پس با این توضیح بسیاری از این مسائلی که ممکن است شما از آن به عنوان دخالت تعبیر می‌کنید، ریشه در دلسوزی مادرانه مادر زنتان دارد.
نکته بعدی این است که مبادا درباره دخالت های مادر زنتان، همسرتان را مقصر بدانید. در بسیاری از موارد این موضوع به شیوه و الگوی تربیتی خانواده همسر مرتبط است نه عضو خانواده! به عبارتی چه بسا همسر شما هم با این دخالتهای مادرش همراهی نکند ولی نیازمند گذر زمان است تا از این شیوه و الگوی تربیتی خانواده خودش فاصله بگیرد. لذا طبیعی است که اوایل ازدواج با این مسئله مواجه شوید.

اما راهکار مدیریت در برابر دخالتهای مادر زن چیست؟

1- سعی کنید این خودگویی های ذهنی که بعضا می تواند نوعی تلقین ذهنی هم باشد مبنی براینکه مادر زنتان در زندگی شما در حال دخالت کردن است را کنار بگذارید.  باید به خودتان این فکر را تلقین کنید که هدف مادرزنتان دخالت در زندگی شما نیست، بلکه خیرخواهی، مشورت و دلسوزی است. با این کار بار منفی کلمات در ذهنتان کم و احساس بهتری پیدا می کنید و طبیعتا میزان حساسیت شما را تعدیل می کند.

2- گاهی بهتر است نشنوید نبینید! گاهی اوقات رفتارهایی که احیانا شما را ناراحت کرده را نبینید؛ زیرا تفکر و تمرکز شما روی این مسئله تنها وقت وانرژی شما را می گیرد و درنهایت حسی شبیه به کینه را در روابط با خانواده همسرتان پیدا می کنید که می تواند رابطه شما و همسرتان را تحت تاثیر قرار دهد. 

3- هرچقدر میزان رفت و آمد و ارتباط شما با خانواده همسر بیشتر باشد به طوری که مثلا هر روز پیش خانواده همسرتان باشید، طبیعتا دارید این پیام را به صورت غیرمستقیم منتقل می کنید که آنها حق دارند که درباره زندگی شما حرف بزنند.

4- شما می توانید حرفهای مادر زنتان را تنها گوش بدهید، ولی لزومی ندارد که شما هر حرفی را از سوی مادر زنتان می شنوید انجام بدهید! این کار باعث می شود که مادر زنتان حس بدی پیدا نکند. در واقع شما با گوش دادن به حرفهای ایشان، هم حرمت و ادب و احترام گذاشتید و هم به ایشان توجه نشان دادید. این برخلاف آنجایی که ما در رفتارهایمان جوری نشان دهیم که فرد در حال صحبت متوجه شود که ما دوست نداریم حرفهایش را بشنویم. این حالت باعث می شود که او را تحریک کنیم تا رفتار خوبی با ما نداشته باشد. پس شما رفتار طبیعی داشته باشید و نشان دهید که به حرفهای دیگران توجه می کنید ولی هنگام تصمیم گیری به صورت منطقی حرفهایشان را بررسی کنید و اگر واقعا خوب بود می توانید عمل کنید در غیر اینصورت تصمیم با شماست. 

5- مبادا همسرتان را در مقابل خانواده همسرتان کوچک کنید یا بخواهید انتقادی در جمع با او داشته باشید؛ چرا که این کار شما می تواند حساسیت خانواده همسرتان به ویژه مادر زنتان را بدنبال داشته باشد. اگر واقعا انتقادی به همسرتان دارید در یک فضای خلوت، آرام و صمیمی به صورت دو طرفه مسئله تان را مطرح کنید نه در حضور جمع به ویژه حضور خانواده همسرتان!

6- گاهی بعضی از امور زمینه دخالت را فراهم می کند. شما تا می توانید این امور را که زمینه برای ورود دیگران به زندگی شما می شود تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید از جمله:
استقلال مالی: اگر خواستید کمک مالی از خانواده همسرتان بگیرید سعی کنید حتما آن را برگردانید. نداشتن استقلال مالی و وابستگی مالی به خانواده همسر خودبخود زمینه ورود دیگران به زندگی شما را فراهم می کند.
منظم و با برنامه باشید: اگر انسان شلخته و بی برنامه ای در زندگی باشید به مرور دیگران برای کمک به منظم کردن شما وارد زندگی شما می شوند، ولی اگر خودتان انسان منظم، متعهد و با برنامه ریزی باشید، خود بخود دیگران خیالشان راحت می شود و زمینه دخالت را خواهید بست.
شوخی به اندازه کافی: با حرافی و شوخی های بیش از حد زمینه برای دخالت دیگران را فراهم می کنید. پس در این زمینه تعادل داشته باشید.

موفق باشید.

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

با سلام خدمت شما

بنده یک راهکاری رو از یکی از اقوام آموختم، هر خواسته ای خانمشون داشتن ( غیر از روابط خصوصی) به مادر خانمشون میگفتن تا با دخترشون که همسر اون آقا بودند در میان بگذارند. میگفتند مثلا شما بزرگتر هستید خب  به قول معروف زبون دهن دخترتون رو بهتر میدونید  و از شما بیشتر حرف شنوی دارند، ممکنه مثلا بهشون بگید فلان کار رو کمتر انجام بده. جالب اینجاست حرفهای همسرشون رعایت میشد. در ضمن مادر خانمشون هم دخالتی نمیکردند. 

اصلا در مقابل اینکار جبهه نگیرید، چون خانمها روی مادرشون خیلی حساس هستند. اما مدیریت کنید روابط رو.