از ازدواج می ترسم

11:19 - 1400/03/17

سلام وقتتون بخیر . دوستم طلبه است بد منو معرفی کرده به نزدیکانش پسره طلبه است حالا من میترسم چون شناختی ازش ندارم خیلی سخته انتخاب برام نمیدونم چکار کنم واقعاااآ توکل کردم به خدا ولی خیلی ترس دارم برا ازدواج همه اینجوری برا ازدواج ترس دارن؟؟

----------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe

http://btid.org/node/169213

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
6 + 3 =
*****
تصویر به تو از دور سلام

سلام بر شما کاربر محترم

شما باید در وهله اول هدفتون از ازدواج مشخص باشه و تکلیفتون با خودتون روشن باشه و بدانید که چه میخواهید؟! 
برای اینکه نتیجه بهتر بگیرید اولویت های خودتون رو بنویسید. اگر فقط نظر به امتیازات طرف داشته باشید و آرمانی و ایده آلی فکر کنید، ممکن هست همه اون امتیازات و معیارهای ذهنی شما در هیچ فردی مصداق پیدا نکند. و یا ممکن هست در افرادی هم باشه ولی اون افراد خواستگار شما نباشند. 
لذا اولویت بندی کنید ببینید چه مواردی بیشتر براتون مهم هست. در قضیه ازدواج با خودتان روراست باشید و توان و ظرفیت روحی امروزتون رو در نظر بگیرید. 
و براساس گفته ها و تعریفهای معرف و x و y به کسی جواب مثبت یا منفی ندید. شما می خواهید با اون فرد ازدواج کنید، بنابراین نظر شما مهم هست. دیدگاه شما و دوستتون هرچقدر به هم نزدیک باشه نگاه او با شما فرق داره. دست کم نگاه او به خواستگار شما، نگاه خریدارانه نیست. بنابراین واکاوی و بررسی شما رو نخواهد داشت.
و مسأله ای که بنظر من خیلی مهم هست اینست که پس از تحقیق و گفتگو و مشورت و تفکر و تصمیم و... به خدا توکل کنید. جوری بسپارید به خدا که هر چه پیش آمد چون نتیجه توکل شما بوده ؛ اون را خیر ببینید. به خدا اطمینان کنید. طوری که ته دلتون امن باشه که هیچوقت خدا بدبختی بنده اش را نمی خواهد. طوری که بتوانید قلباً اذعان کنید به اینکه "الخَیرُ فی ما وَقَع"
از خدا آرامش را طلب کنید. "أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ"
رابطه تون رو با اهل بیت (ع) تقویت کنید و اهل بیت را واسطه قرار بدید.
من فردی میشناسم که اگر کسی بهش بگه دارم میرم مشهد یا کربلا یا ... برای اهل بیت (ع) هدیه میفرسته! 
افرادی هست صدقه که میدهند نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) می کنند؛ صدقه سری آقا!
افرادی هست تا شب یکی دو ساعت با امام زمان (عج) درددل نکنند؛ نمی خوابند.
رابطه با اهل بیت(ع) صمیمی که باشه یک گوشه دلتون همیشه پر هست. هر اتفاقی بیفته حس نجات همراهتون هست. ته دلتون به قطع میگه درست میشه. به پشت سرتون که نگاه می کنید سقوط آزاد نمی بینید. تکیه گاهی به بزرگی اهل بیت(ع) پشتوانه شماست.
عالم صمیمیت با اهل بیت(ع) را تجربه کنید؛ عاشقی با اهل بیت(ع) آرامشی داره... .

"کُلُّنَا عبّاسُکَ یا مَهدی"

ان شاء الله که همه جوانان ازدواج خوبی پیش رو داشته باشند. آمین

یاعلی

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام 

ازدواج کردن ترس نداره، فقط باید کاملا و اصولی با طرف مقابلتون آشنا بشید. خیلی ها فامیل هستند سالیان سال همدیگر رو میشناسند، اما شناخت درستی از هم ندارند. بجای فکر کردن به ترس هاتون، برید دنبال اینکه از چه راههایی میتونید طرف مقابل تون رو بشناسید. در این زمینه حتما و حتما از پدر و مادرتون کمک بگیرید. درصد خیلی زیادی از اختلافها در زندگی بخاطر نشناختن طرف مقابل نیست، به این علت هست که از یکسری مسائل چشم پوشی میکنیم و همه جوانب رو در نظر نمی گیریم. مثلا میبینیم طرف فلان اخلاق رو داره و می فهمیم انا براحتی از اود میگذریم و بعدا در زندگی دچار مشکل میشیم.

 

تصویر علیرضا2021
نویسنده علیرضا2021 در

سلام.منم اینجوریم.منتهی من پسرم،منم میترسم که اخر کار به خیانت و جدایی ختم بشه،منم میترسم که طرف قبلا هرکاری دلش میخواسته کرده بعد دست هزارم میخواد بیاد بامن زندگی کنه،منم ...این طبیعیه خوب همه دغدغه فکر دارن که یوقت خدایی نکرده وسط پلی گیر نکنن که ابتدا و انتهاش پرتگاهه!!!بازم پناه ببرید به خدا طلبه یا خانواده شهید یا هرچیز دیگه امیدوارم موفق باشین.

تصویر مسیح
نویسنده مسیح در

اولین نکته بسیار مهم؛ با انسان ها به خاطر اخلاق شعور انسانیتشون ازدواج کنید هیچ وقت به خاطر شغل و ایدئولوژی با کسی ازدواج نکنیددددد 

دومین نکته وقتی ما در مورد چیزی نمیدونیم به طبع از ان چیز وحشت داریم شناختتون بالاببرید بهتر میشه

سومین نکته .ازدواج طلاق مهاجرت سه تا پرسه بسیار استرس زا برای هر انسانیه .از استرس و ترس خودتون ناراحت نسید و غیر طبیعی ندونیدش.مسیح 

تصویر maleki
نویسنده maleki در

باسلام خدمت شما کاربرگرامی:

ترس هایی که ما داریم علت های زیادی داره که یکی از اونها نداشتن یک تعریف درست و یا نداشتن آگاهی ها و مهارت های لازم و یا درمورد شما عدم شناخت کافی از طرف مقابلتون هست.
وقتی شما هنوز هیچ  اقدامی را برای بحث ازدواجتون انجام ندادید این ترس وجود داره اما پرداختن به این ترس و اجازه ندادن به خودتون و طرف مقابلتون فرصت ها را از شما خواهد گرفت. که ممکنه دیگه هیچ وقت این خواستگار و این فرصت برای شما پیش نیاد و یه عمر حسرت و پشیمانی به خاطر یک ترسی که میشده بهش غلبه کرد و از این فرصت طلایی استفاده کرد.

پس در قدم اول با فضای خواستگاری خودتون را مواجه کنید و در اصل به دل ترستون بزنید.
باخودتون روراست باشید چرا که وقتی راه های درست انتخاب کردن و کسب مهارت برای یه زندگی خوب وجود داره چرا باید بترسید؟
از خانوادتون در این زمینه حتما کمک و مشورت بگیرید و از احساساتتون صحبت کنید.
جلسات خواستگاری را کوتاه و پر تعداد برگزار کنید و از قبل معیارها و ملاک هاتون یک لیست تهیه کنید و به ذهن بسپارید. 
ازدواج های موفق اطرافیانتون را رصد کنید و ازشون بابت تجربیات موفقشون توضیح بخواهید.

موفق باشید.

مطالعه مطالب زیر برای شما مفید است:

https://btid.org/fa/news/158868

https://btid.org/fa/news/88746