مستند"این 3 زن" روایتی از دفاع زنان در خرمشهر

13:24 - 1393/03/03

چکیده: این فیلم روایت دفاع زنانه روزهای مقاومت خرمشهر است و در حال حاضر این 3 خانم 50 ساله هستند و در این مستند از خاطره‌های روزهای مقاومت و حوادث خرمشهر تعریف می‌کنند.

علی خسروی مستندساز و کارگردان

کارگردان مستند «این سه زن» تاکید کرد دفاع مقدس ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و یکی از ویژگی‌هایش این است که روزهای مقاومت در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است چون مردم آن را اداره و بدون ادوات جنگی به دفاع پرداخته‌اند و باید در مورد چنین واقعه عظیمی، فیلم بسیار ساخت.

به گزارش رهروان ولایت به نقل از فارس، علی خسروی مستندساز و کارگردان مستند «این 3 زن» عنوان کرد: «این 3 زن» روایت 3 دختر 18 ساله خرمشهری است که در روزهای مقاومت خرمشهر از شهر خود دفاع می‌کردند چراکه این 3 دختر لحظات سقوط خرمشهر را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: این فیلم روایت دفاع زنانه روزهای مقاومت خرمشهر است و در حال حاضر این 3 خانم 50 ساله هستند و در این مستند از خاطره‌های روزهای مقاومت و حوادث خرمشهر تعریف می‌کنند.

این مستندساز با اشاره به پتانسیل‌های موجود در خصوص آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس در زمینه ساخت فیلم، گفت: من فکر می‌کنم فیلم‌هایی که در مورد جنگ‌های 40 یا 50 سال پیش در جهان ساخته شده‌‌اند هنوز هم درباره آنها کار می‌شود در صورتی که بعضی از فیلم‌سازان و سینماگران ما در جواب فیلم‌های دفاع مقدسی می‌گویند که چقدر از دفاع مقدس فیلم بسازیم؟!

خسروی تاکید کرد: دفاع مقدس ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و یکی از ویژگی‌هایش این است که روزهای مقاومت در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است چون مردم آن را اداره و بدون ادوات جنگی به دفاع پرداخته‌اند.

خسروی خاطرنشان کرد: باید در مورد چنین واقعه عظیمی، فیلم بسیار ساخت.

کارگردان مستند «نفت سیاه» در ادامه بیان کرد: نقد اول من به فیلم‌سازان است که کمی دچار شتابزدگی در تولید شده‌ایم و از نقاط جذاب وارد طرح و فیلم‌نامه دفاع مقدسی نمی‌شویم و این باعث بروز آسیب جدی به این حوزه است.

وی تأکید کرد: تا زمانیکه سفارشی به موضوع جنگ نگاه کنیم، فیلم خوبی نخواهیم داشت.

براساس این گزارش، مستند «این 3 زن» ساخته علی خسروی است که طی آن حوادث و اتفاقات روزهای مقاومت خرمشهر را از زبان خانم مژده اونباشی، صباح وطن‌خواه، کشور نجار به تصویر می‌کشد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: علی خسروی نویسنده و کارگردان، امیر موسوی تصویربردار، شهرام متولی‌باشی صداربردار، حوزه هنری مدیر تولید.

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
7 + 4 =
*****