حرامیان در حرم

12:47 - 1394/02/28

چکیده: حرامیانی که در جمعه خونین مکه و در حرم امن الهی، حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیده و حدود 400 زائر ایرانی را به شهادت رساندند. آیا جای تعجب است از این یزیدیان زمان که با دلارهای نفتی که حق مردم فقیر و گرسنه وبیت المال مسلمین است، با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هماهنگی و همکاری بمب بر سر مردم و شیعیان مظلوم یمن می ریزند، که حکم اعدام عالم برجسته شیعه را صادر کنند.

حجه الاسلام شیخ باقر النمر

  حرامیان در حرم

تاریخچه حکومت آل سعود نشانگر ظلم و تعدی آنها به شیعیان است. حمله ی آنان به شهرهای شیعه نشین نجف، کربلا و قتل و غارت آنجا، تخریب قبور ائمه معصومین علیهم السلام در بقیع توسط وهابیون افراطی با حمایت آل سعود بخشی از کارنامه سیاه این حکومت ظالم است. در طول جنگ تحمیلی صدام علیه جمهوری اسلامی نیز هماهنگ با کمک های آمریکا به رژیم بعثی عراق این دلارهای نفتی عربستان و شیوخ عرب بود که به سوی صدام سرازیر می شد. شیوخ عرب برای شکست دادن جمهوری اسلامی، از دولت متجاوز عراق پشتیبانی می کردند.

   (مکه و مدینه زیر چکمه های لشکریان آل سعود)

جای بسی تأسف است که حکام غاصب آل سعود بر دو سرزمین مقدس مکه حرم امن الهی و مدینه النبی صلی الله علیه و آله و سلم تسلط داشته و حکمرانی می کنند. غاصبانی که هم پیمان با شیطان بزرگ و دست در دست آمریکا به کشتار مسلمین در کشورهای یمن، سوریه و عراق مشغولند، بر سرزمین وحی سیطره دارند. سلطه این حرامیان بر مکه و مدینه، مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام می باشد.

کوچه هایی که زمانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، امیرالمومنین،فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین صلوات الله علیهم در آن قدم می زدند، اکنون در سیطره جنود شیطان و زیر چکمه های دشمنان اهل بیت علیهم السلام است.

 تقوا شرط سرپرستی خانه کعبه

«وَمَا لَهُمْ أَلاَّ يُعَذِّبَهُمُ اللّهُ وَهُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَمَا كَانُواْ أَوْلِيَاءهُ إِنْ أَوْلِيَآؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لاَ يَعْلَمُونَ[انفال/ ۳۴] چرا خدا آنها را مجازات نكند با اينكه از(عبادت موحدان در كنار) مسجد الحرام جلوگيري مي‏كنند، در حالي كه سرپرست آن نيستند، سرپرست آن فقط پرهيزكارانند ولي بيشتر آنها نمي‏دانند.»

افراد بی تقوا سرپرست مسجدالحرام نیستند بلکه طبق نص آشکار قرآن مجید، فقط پرهيزكاران سرپرست مسجدالحرامند؛  بی تقوایی حکام آل سعود نیز بر همگان مشهود و آشکار است.

این خاندان پلید هم مانند مشرکین زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم لیاقت و شایستگی سرپرستی خانه خدا را نداشته و غاصب حرم امن الهی هستند. اینها غاصبانه بر جامعه مسلمین عربستان حکم فرمایی کرده و چو ن از تقوا بی بهره اند، مستحق عذاب الهى می باشند.

تفسیر آیه

استحقاق عذاب الهى برای متولیان بی تقوا

 «در اين آيه مى گويد، اینها استحقاق عذاب الهى را دارند: ((چرا خداوند آنها را عذاب نکند و حال آنکه مانع از رفتن مؤ منان به مسجد الحرام مى شوند))
(و ما لهم الا یعذبهم الله و هم یصدون عن المسجد الحرام )و این اشاره به زمانى است که مسلمانان در مکه بودند و حق نداشتند آزادانه در کنار خانه خدا اقامه نماز جماعت کنند و با انواع مزاحمتها و شکنجه ها روبرو مى شدند، و یا اشاره به ممانعت هائى است که بعدا از انجام مراسم حج و عمره نسبت به مؤ منان به عمل مى آوردند.
عجیب اینکه این مشرکان آلوده خود را صاحب اختیار و سرپرست این کانون بزرگ عبادت مى پنداشتند ولى قرآن اضافه مى کند آنها هرگز سرپرستان این مرکز مقدس نبودند (و ما کانوا اولیائه ).هر چند خود را متولیان و صاحبان اختیار خانه خدا مى پنداشتند، تنها کسانى حق این سرپرستى را دارند که موحد و پرهیز کار باشند (ان اولیائه الا المتقون ).
((ولى غالب آنها از این واقعیت بى خبرند)) (و لکن اکثرهم لا یعلمون ).
گر چه این حکم درباره مسجد الحرام گفته شده است ، ولى در واقع شامل همه کانونهاى دینى و مساجد و مراکز مذهبى مى شود متولیان و متصدیان آنها باید از پاک ترین و پرهیزکارترین و فعالترین مردم باشند که این کانونها را پاک و زنده و مرکز تعلیم و تربیت و بیدارى و آگاهى قرار دهند، نه مشتى افراد کثیف و وابسته و خود فروخته و آلوده که این مراکز را تبدیل به ((دکه تجارتى )) و مرکز تخدیر افکار و بیگانگى از حق سازند، و به عقیده ما اگر مسلمانان همین دستور اسلامى را درباره مساجد و کانونهاى مذهبى اجرا مى کردند، امروز جوامع اسلامى شکل دیگرى داشت.[1]»

 

قتل عام حاجیان در حرم امن الهی

 این حرامیان در جمعه خونین مکه و در حرم امن الهی، حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیده و حدود 400زائر ایرانی را به شهادت رساندند.[2] و برگ سیاه دیگری بر پرونده جنایات خود افزودند. آنها در این روز با ماشین آتش نشانی برسر زائران خانه خدا آب جوش ریختند. در صف اول شهدای جمعه خونین مکه مادران شهدا و جانبازان دفاع مقدس بودند، به عنوان نمونه مادر گرامی شهیدان تلخابی در این جنایت تاریخی به شهادت رسید. شهدای این واقعه در گلزار شهدای تهران، در قطعه ای بنام شهدای بیت الله الحرام دفن شده اند.

یکی از شعارهای آن سال این شعار بود: مرگ بر آل سعود  گناه زائران چه بود.

در این زمان نیز سخت گیری وهابیون نسبت به شیعیان مشهود است، افراطیون وهابی از ورود کتاب دعا و زیارت به حرم ممانعت کرده و بوسیدن حرم را شرک می دانند. حکام آل سعود گروه های تکفیری را به کشورهای اسلامی اعزام و از جنایات آنها در کشتار مسلمین حمایت می کنند.

حکم اعدام عالم برجسته شیعه عربستان برگ سیاهی دیگر

با این پرونده ننگین آیا جای تعجب است از این یزیدیان زمان که با اموال بیت المال میلیون ها جلدکتاب با اندیشه وهابیت چاپ و توزیع کرده[3] و با پول نفت و حق مردم فقیر و گرسنه، برج های بلند اطراف خانه کعبه بنا کرده و با هماهنگی و همکاری آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بمب بر سر مردم و شیعیان مظلوم یمن می ریزند، اینها که نسبت به شیعیان عربستان تبعیض قائل شده و از حضور بچه شیعه ها درکلاس های قرآن ممانعت و جوانان شیعه را دستگیر و زندانی کرده و به شهادت می رسانند؛ که حکم اعدام عالمی وارسته و با تقوا و دوستدار اهل بیت علیهم السلام را صادر کنند.

حکم اعدام عالم برجسته شیعه عربستان شیخ باقر النمر نیز نشانگر تفکر ضد شیعی و ضد اهل بیتی این خاندان خبیث و ملعون می باشد.

 بر همه مسلمین لازم است که از اعمال جنایتکارانه در کشتار شیعیان آل سعود و نیز این حکم ظالمانه نسبت به این عالم برجسته شیعه اعلام انزجار نمایند.

  به امید تعجیل در ظهور امام مهدی(علیه السلام) و روزی که حرم امن الهی از سلطه دشمنان اهل بیت علیهم السلام پاک شود.

              «اللّهم عجل لولّیک الفرج»

    «و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین»

    «و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین»

 

منبع:

 

[1] تفسیر نمونه، جلد7  صفحه 156.

[2] فاجعه جمعه خونین در تاریخ 9 مرداد سال 1366، ششم ذی الحجه الحرام 1407قمری اتفاق افتاد.

[3] خبرگزاری حج http://hajj.ir/14/39868.

 

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 11 =
*****