دفاع حق انصار الله است چون...

12:20 - 1394/03/23

چکیده: جوانان پرشور و انقلابی یمن با الگو گیری از قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب اسلامی ایران راه عزت خویش را یافته اند، راه نبرد مسلحانه با رژیم وابسته و هم پیمان آمریکا یعنی آل سعود که دستانش به خون مظلومین و کودکان آلوده است. قرآن کریم این کتاب آسمانی راه رسیدن به عزت دنیا و آخرت را به انسان نشان داده و تنها راه نجات بشریت از سیطره بیگانگان و قدرت های استعماری نیز بازگشت به قرآن کریم و اقتدا به سرور وسالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(علیهما السلام) می باشد.

مقاومت یمن

 

جهاد و دفاع از دین و جان و مال از آموزه های عزت بخش قرآن کریم است که در آیات بسیاری از این کتاب مقدس به چشم می خورد؛ قرآن کریم، این کتاب آسمانی راه رسیدن به عزت دنیا و آخرت را به انسان نشان داده و تنها راه نجات بشریت از سیطره بیگانگان و قدرت های استعماری نیز بازگشت به قرآن کریم و اقتدا به سرور وسالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(علیهما السلام) می باشد.

دفاع ملت یمن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و الهام گرفته از آیات قرآن کریم و نهضت آزادی بخش امام حسین(علیه السلام) است. جوانان پرشور و انقلابی یمن با الگو گیری از قیام امام حسین علیه السلام و انقلاب اسلامی ایران راه عزت خویش را یافته اند، راه دفاع و نبرد مسلحانه با رژیم وابسته و هم پیمان آمریکا یعنی آل سعود که دستانش به خون مظلومین و کودکان آلوده است. حق انصارالله و مردم یمن است که در مقابل تجاوز گری های رژیم سلطنتی آل سعود از آئین و وطن خود دفاع کنند.

دفاع حق انصار الله است چون مردم یمن مورد ظلم قرار گرفته اند و خداوند عزیز در قرآن کریم به مظلومین و ستمدیدگان اجازه قتال داده است:

«أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ[حج/ ۳۹] به آنها كه جنگ بر آنان تحميل شده اجازه جهاد داده شده است، چرا كه مورد ستم قرار گرفته‏ اند و خدا قادر بر نصرت آنها است.»

این آیه نخستين آيه اى است كه درباره جهاد نازل شد. هـنگامى كه مسلمانان در مكه بودند مشركان پيوسته آنها را آزار مى دادند،...(مسلمانان)خدمت پيامبر(صلوات الله علیه) مى رسيدند و شكايت مى كردند(و تقاضاى اذن جهاد داشـتـند) اما پيامبر(صلوات الله علیه) به آن ها مى فرمود: صبر كنيد، هنوز دستور جهاد به من داده نشده تا اين كـه هـجرت شروع شد و مسلمين از مكه به مدينه آمدند، خداوند اين آيه را كه متضمن اذن جهاد است نازل كرد؛ در اين آيه مى گويد: ((خداوند به كـسـانـى كه جنگ از طرف دشمنان بر آنها تحميل شده اجازه جهاد داده است، چرا كه آنها مورد ستم قرار گرفته اند))در ادامه آیه خداوند به ستمدیدگان وعده پیروزی داده و مى فرمايد: ((و خداوند قدرت بر يارى كردن آنها را دارد)) (أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ)[حج/ ۳۹]. خداوند قدرت بر يارى كردن آنها را دارد اما شما هم  بـايـد آنـچـه در توان داريد در اين عالم اسباب به كار گيريد و در آنجا كه قدرت شما پايان مـى گـيـرد در انـتـظار يارى خدا باشيد، و اين همان برنامه اى بود كه پيامبر اسلام (ص) در تمام مبارزاتش به كار مى گرفت و پيروز مى شد.[1]

مردم یمن که از دوستداران و پیروان اهل بیت علیهم السلام مورد ستم و دد منشی آل سعود واقع شده اند و در برابر این ستمگری و تجاوز آشکار و بی شرمانه به دفاع و مبارزه برخاسته اند و خداوند قادر نیز قدرت بر يارى كردن آنها را دارد؛ اما مسلمین جهان نباید نسبت به ظلمی که به این مردم مظلوم شده بی تفاوت باشند و باید با بهره گیری از توان و امکانات خود به یاری این مردم مظلوم اقدام نمایند.

نصرت و یاری خداوند به مظلوم

«الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ[حج/ ۴۰] همانها كه به ناحق از خانه و لانه خود بدون هيچ دليلي اخراج شدند جز اينكه مي‏گفتند پروردگار ما الله است، و اگر خداوند بعضي از آنها را بوسيله بعضي ديگر دفع نكند ديرها و صومعه‏ ها و معابد يهود و نصارا و مساجدي كه نام خدا در آن بسيار برده مي‏شود ويران مي‏ گردد و خداوند كساني را كه او را ياري كنند (و از آئينش دفاع نمايند) ياري مي‏كند، خداوند قوي و شكست ناپذير است.»

این آیه از قرآن کریم در باره اين ستمديدگانى كه اذن دفاع به آنها داده شده است توضيح بيشترى مى دهد، و مـنـطـق اسلام را در زمينه اين بخش از جهاد روشن تر ساخته و مى گويد: ((همان كسانى كه به ناحق از خانه و شهر خود اخراج شدند جز اين كه مى گفتند: پروردگار ما خداوند يكتاست))! (الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ). سپس يكى از فلسفه هاى تشريع جهاد را اين چنين بازگو مى كند: ((و اگرخداوند بعضى از مردم را بـه وسيله بعضى ديگر دفع نكند، ديرها و صومعه ها، ومعابد يهود و نصاری، و مساجدى كه نام خدا در آن بـسيار برده مى شود، ويران مى گردد.)) (وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا). هدف حکومت های جبار این است که مردم همچون خدا آنها را بپرستند! و لذا اگر آنها فرصت پيدا كنند تمام اين مراكز معنوی را باخاك يكسان خواهند كرد. اما اراده الهی بر یاری و پیروزی مظلوم قرار گرفته و در پايان آيه بار ديگر خداوند، بر وعده نصرت الهى تاكيد كرده و فرموده است: ((وخداوند كسانى را كه يارى او كنند (و از آيين) و مراكز عبادتش دفاع نمايند) يارى مى كند)) (ولينصرن اللّه من ينصره). و بدون شك اين وعده خدا انجام شدنى است چرا كه ((او قوى و قادر وغيرقابل شكست است)) (ان اللّه لقوى عزيز). مدافعان خط توحيد تصور نكنند در اين ميدان مبارزه حق و باطل، و در برابر انبوه عظيم دشمنان سرسخت تنها و بدون تكيه گاهند. در اين آيه به دو فلسفه ى جهاد اشاره شده است. نخست جهاد((مظلوم)) در برابر((ظالم و ستمگر)) كه حق مسلم طبيعى وفطرى و عقلى اوست كه تن به ظلم ندهد، برخيزد و فرياد كند. ديـگـر جـهاد در برابر طاغوتهايى است كه قصد محو نام خدا را از دلها و ويران ساختن معابدى كه مركز بيدارى افكار است دارند.[2]

 در حادثه یمن نیز می بینم که حمله آل سعود به مردم بی گناه یمن باعث آواره شدن میلیونها نفر از آنها شده و در حملات خود مساجد یمن را مورد هدف قرار می دهد و این جنایت نشان دهنده انحراف این خاندان سلطنتی از اسلام و تقابل این ستمکاران باقرآن کریم بوده و نشانگر این است که آنها لیاقت واژه خادم الحرمین نداشته و واژه خائن الحرمین برای آنان سزاوار تر است. ومدافعان یمن نیز نباید تصور كنند که در اين عرصه نبرد میان حق و باطل، در برابر امکانات نظامی دشمنان سرسخت اسلام و تشیع یعنی صهیونیست جهانی و آمریکا و رژیم خائن آل سعود، تنها و بدون پشتیبانند.

جهاد مردم مسلمان یمن جهاد مظلوم در در برابر((ظالم و ستمگر)) بوده و حق مسلم این ستمدیدگان است كه تن به ظلم نداده و برخيزند و از کشور و آرمانهای خود دفاع نموده و در برابر این طواغیت آل سعود كه قصد محو نام خدا را از دلها و ويران ساختن معابدى كه مركز بيدارى افكار است دارند، قیام کنند. 

دفاع حق انصار الله است چون اگر خداوند بوسیله آنها تجاوز آل سعود را دفع نكند، آنها معابد و مساجدي كه نام خدا در آن بسيار برده مي‏ شود را ويران مي‏ کنند. همانطور که مشاهده می شود، هواپیماهای جنگی آل سعود، عمداً مساجد کشور یمن را مورد هدف قرار می دهند.[3]

گرچه رژیم غاصب و ستمگر آل سعود با حمایت شیطان بزرگ دست ظلم به مردم بی پناه یمن گشوده، اما باید بداند که به خانه ای بسیار سست متمسک شده، چرا که مثل کسانی که غیر خدارا به دوستی می گیرند، مثل عنکبوت و خانه سازی اوست و سست ترین خانه ها خانه عنکبوت[4] و پناه بردن به این خانه آنها را از خطرات حفظ نمی نماید.

آل سعود جنایتکار باید بداند که بر طبق وعده الهی پیروزی نهایی برای مظلومین و ستمدیدگان جهان است و مستضعفین وارثان آینده جهان خواهند بود.[5]

به امید فرا رسیدن روز نجات وشادی همه ملت های دربند و مستضعف جهان

   «اللّهم عجل لولّیک الفرج»

  «و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین»

  «و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین»

پی نوشت:

[1] برگزیده تفسیرنمونه، ج3، آیه39.

[2]برگزیده تفسیرنمونه، ج3، آیه40.

[3] روزنامه جمهوری اسلامی 

[4]سوره عنكبوت، آیه 41.

[5] سوره قصص، آیه 5.

نظرات

تصویر babak
نویسنده babak در

«ان ینصرکم الله فلا غالب لکم همانا اگر خداوند شما را یاری کند هیچگاه مغلوب نمی شوید»و ان شاء الله که خداوند یاری گر مظلومان یمن است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 11 =
*****