چرا مرگ بر آمریکا !؟

15:10 - 1394/08/11

چکیده: امام خمینی: در این انقلاب، شیطان بزرگ آمریکاست. 

مرگ بر آمریکا

جنایت هایی که دولت ظالم و زیاده خواه آمریکا در حق ملت های مظلوم جهان انجام داده است به عنوان لکه های ننگی در کارنامه سیاه آنان بر صفحات تاریخ ثبت شده است.
اما دشمنی و جنایات این دولت مستکبر علیه نظام  مقدس جمهوری اسلامی از همان لحظه شکل گیری انقلاب اسلامی شروع شده و تا به امروز ادامه دارد. و اینکه تا امروز ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را همچنان جزء شعارهای اصلی و همیشگی خود می داند و پرچم این کشور را به آتش می کشد، به خاطر اختلاف سلیقه جزیی نیست، بلکه به خاطر ظلم و جنایت آشکاری است که طی این سی و چند سال علیه ایران اسلامی مرتکب شده است.
مگر کسی فراموش می کند ریخته شدن خون بیش از دویست هزار نفر در هشت سال دفاع مقدس را؟ که همین یک مورد برای دشمنی با آمریکا تا قیامت کافی است. 
هجوم نظامى، واقعه طبس‏، کودتای نوژه، تأمین سلاح‏ هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏، حمله به کشتى ‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏، ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران‏، حمایت از سازمان منافقین‏، تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏، مصادره اموال ایران‏، ترور دانشمندان هسته ای، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران اسلامی، تهدید نظامی، تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران.
گوشه ای از لیست جنایت سی و هفت ساله شیطان بزرگ علیه ملت مسلمان ایران است، هریک از این جنایات به تنهایی خباثت ذاتی و کینه شتری آمریکا را نشان می دهد.
حال با این همه کینه ورزی و دشمنی آیا می توان دست دوستی با مستکبر عالم داد؟
آیا می توان این گذشته ی سیاه را فراموش کرد و شعار درود بر آمریکا سر داد؟
خداوند در قرآن راجع به خطر شیطان، خطاب به انسان ها می فرماید: «إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ» [60/ یس] او دشمن آشکاری برای شما می‌ باشد.
اما اینکه چه وجه اشتراکی میان ابلیس و آمریکا وجود دارد که مرحوم امام راحل از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده اند؟
در تبیین این شباهت، مقام معظم رهبری می فرمایند: 
«امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ی شیطان های عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می تواند بکند این است که انسانها را اغواء می کند؛ بیشتر از اغواء، کاری نمی تواند بکند؛ انسان ها را اغواء می کند، فریب می دهد، وسوسه می کند.
امّا آمریکا، هم اغواء می کند، هم کشتار می کند، هم تحریم می کند، هم فریب می دهد، هم ریاکاری می کند؛ پرچم حقوق بشر را بلند می کند، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر می کند [امّا] هر چند روز یک بار در خیابان های شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌ و خون می غلتد؛ غیر از بقیّه‌ ی جنایات و فجایعشان.
این هم رفتارشان در ایران در دوران رژیم طاغوت و جنگ‌ آفرینی‌هایشان، جنگ‌ افروزی‌ هایشان، به راه انداختن جریان های جنگ‌ افروز از قبیل همین هایی که حالا در عراق و سوریه و بقیّه‌ی جاها مشغول خرابکاری هستند؛ اینها کارهای آمریکا است.
حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟
دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می شود؟ عقل چه می شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟ این‌[گونه‌] هستند؛ حقیقت امر این است.» [1] 
با این تفاصیل، به نظر خواننده، چه شعاری مناسب تر از مرگ بر آمریکا، سزاوار این جرثومه فساد است؟

- - - - - -
پی نوشت

[1] پایگاه حقظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب

کلمات کلیدی: 

نظرات

تصویر زهرا
نویسنده زهرا در

مرگ بر آمریکا و متحدانش

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

به نظرم سران آمریکا هدف اصلی شان، منافع شخصی است. و شعارهایی مانند: آزادی بیان، حقوق بشر، صلح و... تنها نقابی است برای آنکه چهره واقعیشان در افکار عمومی شناخته نشود. چون حرف های به ظاهر زیبایی می زنند اما در عمل مخالف آن رفتار می کنند. بیشترین و بدترین جنایت ها، جنگ ها، کودتاها، کشتارها و... بصورت مستقیم و غیر مستقیم توسط آمریکا و دوستان غربی اش اتفاق افتاده است. بعنوان مثال می دانید بزرگترین صنعت آمریکا، صنعت نظامی و اسلحه سازی است؟ حال اگر در دنیا جنگ، ناامنی، تهدید و... وجود نداشته باشد، چه اتفاق و بلایی بر سر این صنعت و اقتصاد آمریکا می آید؟! چنین کشوری حقیقتا بدنبال صلح و آرامش در جهان است؟! سران آمریکا برای حفظ منافع خود حتی به مردمشان هم رحم نمی کنند، چه برسد به مردم کشورهای دیگر. چرا خرید و فروش و حمل اسلحه در آمریکا آزاد است؟ در حالی که طبق آمارها سالانه حدود سی و شش هزار نفر با سلاح گرم در آمریکا کشته می شوند، که تنها موارد اندکی از آنها رسانه ای و منتشر می شوند. آزاد بودن اسلحه آیا به نفع امنیت مردمشان است یا به سود شرکت های اسلحه سازی؟! یا در جنگ جهانی دوم، دولت ژاپن اعلام کرد حاضر است تسلیم شود، اما آمریکایی ها به بهانه های واهی آن را قبول نکردند تا بتوانند بمب های اتمی تازه ساخته شده خود را بر روی مردم ژاپن آزمایش کنند و چند صد هزار انسان بی گناه را به نابودی کشاندند!! آیا حقیقتا در آمریکا می توان از صهیونیست ها انتقاد کرده و یا آزادانه پژوهشی علمی در خصوص هلوکاست انجام داد؟! این یعنی گرگهایی که دارند برای مردم جهان نقش چوپان را بازی می کنند...
 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 5 =
*****