آموزش الفبای مواجهه با دشمن در دهه چهارم انقلاب!

07:39 - 1395/02/15

چکیده: وقتی کسی دشمن حیله‌گر، بدعهد و خرابکار را مودب می‌داند، معنایش این است که توان درک ماهیت او را ندارد و از تشخیص باطن خراب او عاجز است.

مقابه با دشمن

اگر شخص یا گروهی را به عنوان دشمن شناختیم و قبول کردیم، باید لوازم آن را هم رعایت کنیم. یکی از لوازم مهم -و البته بسیار واضح-، دشمنی‌کردن با دشمن است! اگر بنا باشد چارچوب رفتاری ما با دشمن، همان رفتاری باشد که با دوست و یا غیردشمن انجام می‌دهیم، معلوم می‌شود که دچار اشتباه شده‌ایم و از تشخیص اقدام صحیح، عاجز مانده‌ایم.
کارهایی مثل «مودب نامیدن دشمن» و «قدم‌زدن با دشمن» در همین راستا ارزیابی می‌شود؛ وقتی شما دشمن حیله‌گر، بدعهد و خرابکار خود را مودب می‌دانی، معنایش این است که توان درک ماهیت او را نداری و از تشخیص باطن خراب او عاجزی. واقعا چگونه می‌توان به رییس‌جمهور بدترین دشمن ایران، لقب مودب داد؛ در حالی که اقدامات کینه‌توزانه‌ی او مثل تحریم‌های همه‌جانبه و تهدید اتمی علیه کشورمان را در کارنامه دارد!
و نیز وقتی که خارج از مذاکرات رسمی و رایج، اقدام به قدم‌زدن با دشمن بددهن و بدسیرت نظام اسلامی می‌کنی معنایش این است که خارج از محدوده‌ی تعیین شده، قایل به رفاقت و صمیمیت با او نیز هستی که اصلا رفتاری مناسب با دشمن نیست. آن هم در روزهایی که کاریکاتور موهن علیه پیامبراعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) منتشر شده و آمریکا هم به صراحت از آن دفاع کرده بود! اساسا چنین رفتاری، آرزوی دیرینه‌ی آمریکایی‌ها است؛ چرا که می‌توانند ملت‌های مقاوم دنیا را نسبت به الگودانستن ایران، دلسرد و منصرف کنند!
بروز چنین رفتارهایی -که تعدادش متاسفانه بیش از اینهاست- سبب می‌شود تا در دهه‌ی چهارم انقلاب، شاهد تکرار الفبای مواجهه با دشمن باشیم. همین چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری، پس از اتخاذ مواضعی عزتمندانه در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا فرمودند: «این‌جورى بایستى با این قدرتهاى زیاده‌خواه، افزون‌طلب و انحصارطلب مواجه شد.»[1] و در فراز دیگری اضافه کردند: «وقتى ما در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانى و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، پرهیز کنیم، بترسیم، ملاحظه کنیم، دشمن پُررو می‌شود.»[2]

پی‌نوشت:
[1] سیزده اردیبهشت 1395
[2] همان

کلمات کلیدی: 

نظرات

تصویر مرکز تحلیل سیاسی باصر
نویسنده مرکز تحلیل سیاس... در

با سلام

یادداشت شما در این مرکز درج گردید .

http://www.baaser.ir/?p=5029

ممنون از همراهی تان .

موفق باشید .

تصویر یه دختر چادری
نویسنده یه دختر چادری در

ممنون از حضور سبزتان

تصویر پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه
نویسنده پایگاه خبری تحل... در

با سلام
مطلب شما درپایگاه خبری تحلیلی مازندرانه منتشر گردید

http://mazandarane.ir/22512/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D9%84%...
مطالب خود را  از طریق قسمت نظرات سایت برای ما ارسال کنید
و ما را با درج پیوند و لوگو در وبسایت خود یاری نمایید
موفق و پیروز باشید .
http://www.mazandarane.ir  
  info@mazandarane.ir  
mazandarane1@gmail.com
یا علی
 

تصویر جامانده ازقافله
نویسنده جامانده ازقافله در

سلام:برخی از مسئولین ما از ابتدای انقلاب تا کنون در همه زمینه ها ،کم اشتباه نداشته اند که دود تمام این اشتباهات فقط به چشم مردم رفته.یاحق

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 0 =
*****