آیا امام خمینی(ره) چنین وعده هایی داده‌اند؟

00:28 - 1395/04/17

566- سلام

لطفا در مورد این عکس نوشته و صحت و سقم مطالبش روشنگری کنید.

http://btid.org/node/95583

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
9 + 0 =
*****
تصویر رضا الوندی
نویسنده رضا الوندی در

سلام خیلی ممنون از اینکه بصیرت افزایی می کنید 

من مطالب شما را کپی کردم و ایشاالله استفاده می کنم 

تصویر رضا رستمی

با سلام و احترام
1- عبارت «آب و برق، مجانی می‌شود» در هیچ یک از منابع مربوط به سخنان امام راحل وجود ندارد و اساسا حضرت امام(رحمه‌الله) چنین سخنی را بصورت مطلق بیان نکردند.
آنچه در بیانات ایشان وجود دارد اهتمام و سفارش اکید برای کم‌کردن مشکلات قشر مستضعف است و به همین خاطر، در سه مورد به مجانی کردن آب و برق برای قشر مستمند (و نه برای همه) تاکید کردند. (صحيفه نور، ج۶، صفحات 262- 273- 297)
و جالب اینجاست که تا همین چند سال پیش، مصرف آب و برق اگر از حد معینی، فراتر نمی‌رفت نیازی به پرداخت وجه نبود و در قبض‌ها هم عدد پرداختی، صفر درج می‌شد. با هدفمندشدن یارانه‌ها هم هزینه‌ی مصرف آب و برق -اگر از مصرف متعارف، فراتر نرود-، بصورت نقدی به آنها پرداخت می‌شود. پس عملا این وعده‌ی حضرت امام(رحمه‌الله) درباره‌ی رایگان شدن آب  و برق برای قشر مستمند جامعه محقق شده است.
2- جمله‌ی «در حکومت اسلامی، دیکتاتوری وجود ندارد» اگرچه در میان بیانات حضرت امام(رحمه‌الله) وجود ندارد اما حرف درستی است که در عمل هم اجرا شده است. برگزاری رفراندوم تعیین حکومت در کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، و برگزاری انتخاباتهای مکرر، نشان از این واقعیت است.
3- برخی از جملات -به دروغ- به امام(ره) نسبت داده شدند و در هیچ منبعی، وجود ندارد مثل «خانه نخرید...»، «حقوق ملت کُرد ...»، «حذف بهره بانکی ...»، «ما زندان سیاسی ...»، «من پول نفت را سر سفره ...»، «تمام خانوارها باید حقوقی به اسم حق نفت ...»
4- حضرت امام(ره) هیچگاه نفرمودند که رهبر نخواهند شد. متن سخن امام چنین است: «ما نامزدی برای ریاست جمهوری معرفی خواهیم کرد که باید به وسیله ملت انتخاب شود. وقتی او انتخاب شد از او پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد. قوانین حکومت اسلامی، قوانین اسلام خواهد بود. من شخصاً رئیس جمهوری نخواهم شد و هیچ پست دولتی هم نخواهم پذیرفت. من مانند گذشته به هدایت ملت اکتفا خواهم کرد.» (صحیفه امام خمینی، جلد ۵ - صفحه ۴۱۴)
5- "همه احزاب در ابراز عقیده آزاد هستند" 
این جمله شرطی نیز دارد که نویسنده با شیطنت آن را حذف نموده است :
«احزاب آزادند که مخالفت با ما یا با هر چیزی بکنند, مادامی که اقداماتشان مضر به کشور نباشد.» صحیفه نور ج22 ص 173
6- "مارکسیستها در ابراز عقیده آزادند" 
این جمله ادامه دارد:
«... زیرا ما اطمینان داریم که اسلام دربردارنده پاسخ به نیازهای مردم است. ایمان و اعتقاد ما قادر است که با ایدئولوژی آنها مقابله کند. ... هرکس آزاد است که اظهار عقیده کند و برای توطئه کردن آزاد نیست...» صحیفه نور, ج3 ص371 
نکته:  همانگونه که مارکسیستها در 3 سال اول انقلاب در ابراز عقیده خود آزاد بودند اما پس از اخلال در امنیت و حرکتهای مسلحانه با آنان برخورد شد.
7- "روحانیون نباید در سیاست دخالت کنند" 
این مطلب نقل قول ایشان از دشمنان و حکومت شاه است نه از طرف خودشان! 
صحیفه نور ج2 ص161 
صحیفه نور, ج13 ص347
8- درباره عدم حضور روحانیون در مناصب اجرایی، حضرت امام (رحمه‌الله) جملاتی دارند که قابل توجه است: « پيش از انقلاب من خيال مي كردم وقتي انقلاب پيروز شد افراد صالحي هستند كه كارها را طبق اسلام عمل كنند لذا بارها گفتم روحانيون مي روند كارهاي خودشان را انجام مي دهند. بعد ديدم خير! اكثر آنها افراد ناصالحي بودند و ديدم حرفي كه زده ام درست نبوده است آمدم صريحا اعلام كردم من اشتباه كرده ام .... امروز مي گويم مادام كه احكام اسلام پياده نشده است و افراد صالحي نداشتيم تا طبق اسلام عمل كنند علما بايد مشغول به كارهايشان باشند. اين يك شاني براي علما نيست كه رياست جمهوري و يا پست ديگري را داشته باشند چون وظيفه است به اين كارها مي پردازند.» صحيفه امام ج 16 ص241