وارثان قوم لوط

09:57 - 1395/06/30

چکیده: رواياتى كه در مذمت همجنس گرايى از پيشوايان اسلام نقل شده آن قدر زياد و تكان دهنده است كه با مطالعه آن هر كس احساس مى‏ كند كه زشتى اين گناه به اندازه ‏اى است كه كمتر گناهى در پايه آن قرار دارد.

وارثان قوم لوط

بر اساس اینکه خدای متعال حکیم است و کار لغو انجام نمی دهد، بنابر این در خلقت عالم و آدم کار عبث راه ندارد. لذا یکی از کارهای حکیمانه خدای سبحان قرار دادن نیرویی بنام قوای جنسی در انسان است که برای حفظ نسل آدمی در او نهادینه کرد و راهش هم هر در مکتبی که باشد همان طریق ازدواج است.
حال اگر کسی بخواهد در برابر این قانون خلقت بایستد و گردنکشی کند باید منتظر عقاب باشد، چون در هر آیین و مسلکی مخالفت با قانون جرم است و جریمه دارد. اما آن چیزی که در برابر ازدواج و مانع آن است؛ مساله شوم همجنس بازی ست، مساله ای که بر خلاف قانون طبیعت و خلقت است که حتی در میان حیوانات هم سابقه ندارد، اما در جاهلیت مدرن انسان های نابخرد و نادان در برخی کشورها آن را به عنوان قانون تصویب می کنند و به رسمیت می شناسند. «فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ [تکویر/26] پس به كجا مى ‏رويد».
اگر خداوند این عمل شنیع را حرام کرده و برخورد شدید با مرتکبین آن را تجویز کرده است بخاطر قباحت این عمل زشت و انحرافاتی که دامن گیر فرد و جامعه می شود و با رواج چنین منکری راه ازدواج بسته شده و جامعه به قهقراء رفته و به مثابه قوم لوط شده که مورد مذمت قرآن کریم قرار گرفته است و در کلام ائمه اطهار (علیهم السلام) هم به شدت مورد تقبیح قرار گرفته است.
امام صادق (علیه السلام) در علت تحریم لواط فرمود: «این کار موجب بی نیازی مردی از زنان می شود. و این امر باعث متروک شدن ازدواج و منقطع شدن نسل بشر می‌شود و ارتکاب این عمل موجب تباهی و فساد بسیاری است».[1]
اما قرآن از این عمل قوم لوط که تا قبل ازآن سابقه نداشت اینچنین یاد می کند: 
وَ لُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ [اعراف/80] و لوط را [به یاد آورید] هنگامی که به قومش گفت: آیا آن کار بسیار زشت و قبیح را که هیچ کس از جهانیان در آن بر شما پیشی نگرفته است، مرتکب می شوید»؟! 
امام باقر (علیه السلام) فرمود: «هنگامی که قوم حضرت لوط (علیه السلام) عمل همجنس بازی را انجام دادند. زمین از عمل زشت آنها گریه کرده و به خدا شکوه و شکایت نمود و آسمان نیز از این عمل زشت آنها گریست. در این هنگام خداوند متعال به آسمان فرمان داد تا آنان را سنگباران نماید و به زمین دستور داد تا آن جماعت را در خود فرو برد».[2]
وجود نازنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «خداوند هفت طایفه را لعن فرموده و از رحمت واسعه خوددور نگه داشته و یکی از آنها را سه مرتبه لعن فرموده... ملعون است، ملعون است، ملعون است، هر که عمل قوم لوط را انجام دهد».[3]
این لعن و نفرین و دوری از رحمت خداوند در دنیا دامنگیر کسی می شود که چنین عملی را مرتکب شود، اما در قیامت عذابی بدتر و خواری بیشتر را باید تحمل کند.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «مردی که با پسری آمیزش جنسی کند در روز قیامت او در حالی که به جنابت آلوده شده است وارد محشر می گردد و او بوسیله ی هیچ آبی پاک و مطهر نمی‌شود.
و خداوند عزّ و جلّ بر او خشم می کند. و او را مورد لعن و نفرین قرار می دهد و او را در جهنّم قرار می دهد که جهنّم بد جایگاهی است».[4] 
و در جای دیگر فرمود: «چنانچه فردی از امّت من عمل قوم لوط را انجام دهد و از این گناه توبه نکند پس از مردن و قرار گرفتن در لحد بیش از سه روز در قبر خود باقی نمی ماند.
زیرا پس از گذشت این مدّت در زمین فرو رفته و به قوم لوط ملحق می گردد و در روز قیامت با آنها محشور می شود».[5]
آری چنین عمل قبیحی هم باید آنچنان مورد مذمت قرار بگیرد و عقوبت سخت هم در پی داشته باشد. زیرا با مراجعه به وجدان خود در می یابیم که این همه نهی و تقیبح بخاطر زشتی عمل است و این فقط انسان است که می تواند تا اسفل السافلین سقوط کند و مرتکب چنین عمل شنیعی شود.

پی نوشت:
[1]. المناقب، ابن شهر آشوب، ج 4. ص 285.
[2]. تفسیر العیّاشی، ج 2. ص 321.
[3]. الدرّ المنثور فی تفسیر المأثور، سیوطى، جلال الدین. ج 3. ،ص 101.
[4]. الکافی، کلینی، ج 5. ص 544.
[5]. المناقب، ابن شهر آشوب، ج 3. ص 406.

نظرات

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 4 =
*****