به خواستگارم بگم

17:51 - 1396/01/30

باعرض سلام و خسته نباشید

دختر 22ساله ای هستم که برای مدت دوسالی بایه پسر از ی شهر دور ارتباط اینترنتی و تلفنی داشتم و برای اینکه این ارتباطمون گناه نباشه مخفیانه یک صیغه ی محرمیت خونده بودیم(ک نمیدونم صحیحه یا نه!)حالا یه چند وقتیه ک ارتباطمونو قطع کردیم چون به این نتیجه رسیدیم ک نمیتونیم باهم ازدواج کنیم و منم توبه کردمو واقعا از کارم پشیمون هستم

یکی از دوستای صمیمیه من درجریانه ماجرای من هست

اما الان یک خواستگاری دارم ک از لحاظ ایمان و اخلاق خیلی خوبه و باهم صحبتم کردیم

اما من میخواستم بدونم آیا درباره ی اون رابطه ای که داشتم باید باایشون صحبت کنم یانه

چون واقعاتوبه کردمو ازاون کارم پشیمون هستم ازتون میخوام راهنماییم کنین چون واقعا سردرگمم

با تشکر

-------------------------------------

کاربران محترم توجه داشته باشند که ادامه‌ی ارتباط با کارشناسان سایت و درج نظرات جدید برای رسیدن به پاسخ نهایی و جامع، تنها با عـضویـت در سایت ممکن خواهد بود؛ برای عضویت در سایت به آدرس مقابل مراجعه فرمائید: www.btid.org/fa/user/register
بعد از عضویت می‌توانید در همین بحث و یا مباحث دیگر انجمن نیز شرکت داشته باشید: http://www.btid.org/fa/forums

http://btid.org/node/107329

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
15 + 3 =
*****
تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

چرا جوّ الکی میدین؟؟

درسته نظر هر کسی برای خودش محترمه. ولی نه اینکه در مورد آینده یه نفر باشه. شما به هر مشاور یا فرد تحصیلکرده ای بگین که پایبند به اعتقادات باشه میگن نباید این رو گفت!

تصویر آسمان95

اگه بعدا بفهمه چی ؟؟؟؟؟

تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

 شما صیغه ای که خوندین بنظر خودتون واقعا صحیح بوده؟! شما خودتون شرایط صیغه رو میدونید و رابطه تون هم که فقط در حد تلفنی بوده. پس لزومی نداره مطرح کنید چون درصورت مطرح کردن ممکنه ایشون فکر کنند رابطه جدی بوده.

نگران فهمیدنش هم نباشید. اگر واقعا توبه کردین که دیگه به سمت ارتباط با نامحرم نرید به ستار بودن خداوند ایمان داشته باشید. همونطوری که همه ما خیلی گناهان مرتکب شدیم ولی کسی چیزی نمیفهمه.

تصویر کاظمیان

باعرض سلام و تشکر
از اینکه با این رسانه دینی ارتباط برقرار کرده اید متشکریم.

خواهر گرامی
در ابتدای امر باید این نکته را اذعان کرد که صیغه ی دختر باکره بدون اجازه‌ی پدر صحیح نمی باشد.
اما نکته ی دومی که خدمت شما عرض کنم اینکه گفتن تجارب گذشته که در حال حاضر با توبه و ندامت و انجام ندادن و ترک گناه پاک شده است، طبق نظر مراجع و فقها جایز نیست، همچنین در روایات آمده است که «إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي الْأَرْضِ حُرُمَاتٍ حُرْمَةَ كِتَابِ اللَّهِ وَ حُرْمَةَ رَسُولِ‏ اللَّهِ‏ وَ حُرْمَةَ أَهْلِ الْبَيْتِ وَ حُرْمَةَ الْكَعْبَةِ وَ حُرْمَةَ الْمُسْلِمِ وَ حُرْمَةَ الْمُسْلِمِ وَ حُرْمَةَ الْمُسْلِم‏ [1]همانا برای خداوند در زمین حریم و حرمتهایی است، حریم کتاب خدای بزرگ، حریم پیامبر (صلی الله علیه و آله) و حریم آل پیامبر و و حریم کعبه الهی و حریم مسلمان، حریم مسلمان، حریم مسلمان.»

و وقتی که خداوند فرموده کسی که گناه کرده و پشیمان شده و در حال حاضر پاک است مانند کسی است که هیچ گناهی ندارد؛ خداوند در قرآن می فرماید: «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً [فرقان/70] مگر کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند ، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل می کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است!»
پس خداوند این تشبیه را بی هدف انجام نداده و واقعا مانند کسی است که گناه نکرده است. پس فرض ما این است که تجارب گذشته نباید گفته بشود البته بعد از توبه، چون این گناهان پاک شده است. 

از طرفی گفتن تجارب گذشته و فاش کردن کرده خویش؛ هیچ فایده عقلایی ندارد چون اگر این فاش شدن زمان خواستگاری باشد که فرد تا ابد الدهر باید مجرد باشد و اگر بعد از خواستگاری باشد و دو نفر همدیگر را بخواهند بعد این موضوع فاش شود چیز جز به هم ریختگی اعصاب طرف مقابل ، بدبینی ، تنفر و وسواس فکری و در عین حال سر دوراهی ماند ثمره دیگری ندارد.
جز راست نباید گفت*هر راست نشاید گفت
از طرفی دروغ گفتن جایز نیست ولی راست گفتن واجب نیست خیلی وقتها سکوت خیلی بهتر از راستی است که فرد نه تنها از همسر خودش بلکه که از همه خانم ها و یا آقایان متنفر می شود. پس قدری عمیق تر فکر کنید تا به عمق مطلب پی ببرید موفق باشید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
[1]. كوفى اهوازى، حسين بن سعيد، المؤمن، مؤسسة الإمام المهدي عليه السلام - قم، ق‏1404، ص73.