شمارم رو چرا نمیگیره؟!

00:06 - 1396/05/31

سلام.من چند روز دیگ قراره نامزد کنم اما این اقایی ک قراره نامزدش شم حتی شماره منو نگرفته باید چیکار کنم؟

-------------------------------------

کاربران محترم توجه داشته باشند که ادامه‌ي ارتباط با کارشناسان سايت و درج نظرات جديد براي رسيدن به پاسخ نهايي و جامع، تنها با عـضويـت در سايت ممکن خواهد بود؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register
بعد از عضويت مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums

 

http://btid.org/node/122469

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
16 + 1 =
*****
تصویر Mr_Ali
نویسنده Mr_Ali در

از روی اینکه شماره شما رو گرفته یا نه نمیشه قضاوت کرد که چطور ادمی هستن ایشون. شاید کم رو باشن و شایدم نخوان قبل از ازدواج حرف هایی که نباید زده بشه رو بزنن یا ممکنه هر دلیل دیگه ای داشته باشه که ممکنه به ذهن من و شما نرسه.

به هر حال شما اینکه شمارتون رو نگرفته رو معیار قرار ندین بهتره به نظرم. رو خصوصیاتی که به صورت حضوری صحبت کردین و دیدینشون تمرکز کنید.

تصویر سجاد
نویسنده سجاد در

اسخ: ازدواج در سرنوشت انسان نقش بسیار مؤثری دارد به‌طوری که خوشبختی دنیایی و حتی آخرتی انسان به آن گره‌خورده است و لذا در دین به بیان ملاک‌های آن پرداخته‌شده و روایات زیادی در معرفی همسر مناسب بیان‌شده است که شاید اصلی‌ترین ملاک برای همسر خوب، ایمان و اخلاق حسنه باشد، امام رضا (علیه‌السلام) در روایت زیبایی می‌فرماید: «هنگامی‌که مردی از شما خواستگاری کرد که از دین و اخلاق او راضی بودید به ازدواج با او رضایت دهید» [میزان الحکمة، ج 4، ص 280] آنچه شایسته است که شما فکر و ذهنتان را صرف آن کنید بررسی صفات نیک و بد خواستگارتان است تا با این تحقیق و بررسی به میزان ایمان و اخلاق او برسید، اگر خواستگارتان از این دو جهت وضعیت خوبی داشته باشد شماره گرفتن یا نگرفتن از جانب او اهمیت چندانی ندارد؛ چه‌بسا خواستگارتان احکام دین برایش مهم باشد و نخواهد قبل از محرم شدن با شما گفتگویی را انجام دهد و ترجیح دهد اگر نکته‌ای مهم باشد در جلسه خصوصی که با مدیریت خانواده تشکیل می‌شود آن را بیان کند. در انتها این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که برخی از افراد بعد از توافقات اولیه و بعد از مراجعه جهت آزمایش خون، به خاطر وجود مشکل خونی نتوانسته‌اند باهم ازدواج کنند و برخی هم در مجلس عقد، از ازدواج منصرف شده‌اند و جلسه آنها به‌هم‌خورده است که اگر این افراد از قبل با همدیگر تماس نداشته و وابستگی چندانی بینشان حاصل نشده باشد بهتر می‌توانند این‌گونه مسائل را تحمل کنند. در مجموع به نظر می‌رسد رفتار ایشان از این جهت مشکل خاصی نداشته و بهتر است فکر خود را بابت این مسئله مشغول نکنید.

پی‌نوشت:
محمدی ری‌شهری، محمد، میزان الحکمه، انتشارات دار الحدیث، قم، 1384 ش. ج 4، ص 280

 

لینک این مطلب

http://www.btid.org/fa/news/122922