راهکار مقید شدن به نماز

06:22 - 1399/04/06

سلام . من یه دختر شانزده ساله ام . مشکلم مقید نبودن به نمازه . خیلی جاها تحقیق کردم . خیلی کلیپ از مراجعان بزرگ دیدم . اما باز فایده نداره . اهمیت نمازم میدونم . اما هیچ جوره درست نمیشه..

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/153168

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 16 =
*****
تصویر حمیدرضا

سلام.اول ترین و بهترین راه حل اینه که به محض شنیدن صدای اذان(اذان مسجد یا نرم افزار صبا) بدون اتلاف وقت هرکاری دارید رها کنید و بلند بشید وضو بگیرید و نماز بخونید.خوندن دعا و زیارت و... باشه برای چند ماه دیگه.الان فقط به محض شنیدن صدای اذان بلند بشید وضو بگیرید و نماز بخونید.فکر کنید صدای اذان مثل زنگ تفریح هستش.که اگر دیر بری به تفریح و استراحت وقت تموم میشه.نماز زنگ استراحت روح و روان هستش.به محض شنیدن زنگ نماز برو به تفریح روح و روان.یاحق

تصویر حمیدرضا

سلام.اول ترین و بهترین راه حل اینه که به محض شنیدن صدای اذان(اذان مسجد یا نرم افزار صبا) بدون اتلاف وقت هرکاری دارید رها کنید و بلند بشید وضو بگیرید و نماز بخونید.خوندن دعا و زیارت و... باشه برای چند ماه دیگه.الان فقط به محض شنیدن صدای اذان بلند بشید وضو بگیرید و نماز بخونید.فکر کنید صدای اذان مثل زنگ تفریح هستش.که اگر دیر بری به تفریح و استراحت وقت تموم میشه.نماز زنگ استراحت روح و روان هستش.به محض شنیدن زنگ نماز برو به تفریح روح و روان.یاحق

تصویر مصطفی راهی

با سلام و عرض تشکر از اعتمادی که به کارشناسان سایت رهروان ولایت دارید.
از اینکه به فریضه نماز اهمیت می‌دهید و دغدغه اصلی شماست به شما تبریک می‌گوییم و این اطمینان را داریم که خدا در این مسیر شما را یاری خواهد داد.
به عقیده ما باید شما به دنبال مطالبی باشید که انگیزه شما را تقویت کند و تقویت انگیزه وقتی صورت می‌پذیرد که مطلبی را می‌خانید از فکر و ذهن شما عبور کند و وارد قلب و جان شما شود و به یک باور تبدیل گردد.
ما در اینجا به دنبال تبیین این مطلب نیستیم که چگونه این اتفاق باید بیفتد بلکه می‌گوییم که تا این اتفاق نیفتد این تقید ایجاد نخواهد شد. به عنوان پیشنهاد برای شما که می‌تواند گامی موثر برای حرکت در این مسیر باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب "چگونه یک نماز خوب بخوانیم" نوشته حجة الاسلام پناهیان را مطالعه نمایید تا حس و حال شما و گرایش شما را به نماز در زمانی که در مقابل پروردگار عالم ایستاده اید تغییر دهد و انگیزه شما را در این باره افزایش دهد.

تصویر مصطفی راهی

با سلام سوال شما در نوبت پاسخگویی قرار گرفت

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

فقط بعضی مراجع قنوت به فارسی رو قبول دارن. نه همه.

گریه کردن برای دنیا در نماز مکروهه. با صدای بلند که اگر کسی انسان رو ببینه فکر کنه نماز نمیخونه اونجوری نماز رو باطل میکنه. وگرنه با صدای آهسته اگر برای اخرت و ترس از خدا و پروای الهی باشه خوب هم هست.

ادم تارک الصلاه نجس نیست... دست به چیزی هم بزنه و .... نجس نمیشه... ولی گناه کبیره مرتکب شده و باید توبه کنه و نماز بخونه و نمازهایی رو که نخونده قضاش رو بجا بیاره.

بنظرم اگه یک چهله نمازهاتون رو تو مسجد بجا بیارید احتمالا تاثیرگذار باشه و مقید به بجا آوردن نماز بشید؛ خصوصا اینکه اگر شانس بیارید و دوستان خوب مسجدی پیدا کنید مؤثره.

تصویر rezaeiz
نویسنده rezaeiz در

مگه با دوستت هات حرف نمیزنی

یا با فامیل ها خو راه ارتباط با خدام

نماز خوندنه دیگه بعد خوندنش

چنان آرامشی وجودتو میگیره

انگار تازه متولد شدی 

خدا هیچوقت اونجور که تو قرآن میگفت

تنها نبود بخاطر بنده هاش که احساس بیکسی نکنند

اینجور گفت که بشه شریک لحظه های تنهایی ماست

تصویر Sepid98
نویسنده Sepid98 در

سلام 

یه مدت به خودتون فرصت بدید و خودتون مجبور کنید که حتما به محض شنیدن اذان، برید وضو بگیرید و مقابل خداوند بایستید. حتما با آب سرد وضو بگیرید که سرحال بشید. موقع نماز عطر بزنید و بهترین و زیباترین سجاده و چادر رو انتخاب کنید.

میخواید بیشتر به نماز علاقه مند بشید؟ توی قنوت رکعت دوم، به زبان فارسی از خدا هرچی میخواهید بگید...ازش کمک بخواید تا توی اهمیت دادن به نماز بهتون کمک کنه و همه معصومین (ع) رو صدا بزنید و خداوند رو به این بزرگواران قسم بدید...خدا رو شکر که قنوت یه وسیله بابرکت شد که به نماز علاقه مند بشیم و خلاصه در قنوت، هرچه میخواهد دل تنگت بگو! اصلا بغض کنید! ولی گریه نکنیدا...! 

نماز کلید بهشته و روایت داریم که اولین چیزی که در قیامت مورد پرسش قرار میگیره، نمازه و کسی که در دنیا نماز نخونده باشه، در همان ابتدا از صف مقربین الهی جدا میشه! حیف نیست؟ ما که به فقرا کمک میکنیم، حجابمونو حفظ میکنیم، به پدر و مادر نیکی میکنیم، این همه کار خوب داریم؛ خب روزی چنددقیقه هم یه نمازی بخونیم دیگه! اصلا کار سختی نیست!

اولش خودتونو مجبور کنید و چندباری به اجبار امتحانش کنید. مخصوصا اول وقت باشه. این حس خوب انقدر روتون تاثیر میگذاره که دفعه های بعدی مشتاقانه میرید سمت خواندن نماز! انقدر در زندگیتون برکت میاد که از این به بعد با انگیزه میرید رو به قبله می ایستید!

دعای توسل هم بخونید خیلی کمک میکنه چون معصومین (ع) بسیار دستگیر شیعیانی هستند که مشتاق قدم برداشتن در این راه هستند. امام زمان (عج) رو صدا بزنید و مثل یه پدر ازشون کمک بخواید...خیلی مهربان هستند و صدای مارو میشنوند...

دعای کمیل هم دعای زیبایی هست حتما امتحانش کنید. با این دعا عاشق خدا میشید...

بزرگی گفته اند: به عمل کار برآید، به سخندانی نیست! بنابراین دست به کار شید تا دیر نشده، یه وقت از صف خوبان جا نمونید!

در پناه حق باشید عزیزم

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

یه سوال هم من داشتم.
آیا واقعا کسی که نماز نمیخونه نجسه؟
غذاهایی که درست میکنه ، چیزایی که بهشون دست میزنه.
حتی شنیدم که گفتن غذای اون حرامه خوردنش.
واقعا اینجوریه؟