صيغه برای دختری که مستقل هست

07:22 - 1399/08/16

سلام اگر دختر باشي اما خرج خودت را بدهى و مالى استقلال داشته باشي  ولي با مادر پدرت زندگى كنى ميتونى صيغه موقت كسي بشوى براي اشنايي و دخول هم اتفاق نيافته بدون اذن پدر ميشه؟ 

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/154845

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
12 + 1 =
*****
تصویر کارشناس احکام

سلام
 آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب در ازدواج با دختر باکره اجازه پدر یا جدّ پدرى او لازم است و بدون آن بنا بر احتیاط واجب عقد صحیح ‏نیست.

 آیت الله مکارم شیرازی : اذن پدر برای دختر باکره واجب است ولی معمولاً دخترهای بالای سی سال در مسائل ازدواج رشیده هستند. و از این سن به بالا به شرط اینکه دختر، فرد هوشیاری باشد و بتواند تصمیم بگیرد و مصلحت خود را تشخیص دهد، اجازه پدر لازم نیست.

آیت الله سیستانی : اگر در تصمیم گیرى نسبت به خود مانند کارمند شدن ونسبت به مال خود مانند خرید وفروش وبخشش از نظارت پدر ومادر مستقل نباشد عقد بدون اذن پدر باطل است بلکه در فرض اینکه مستقل هم باشد به احتیاط واجب جایز نیست ومى تواند در این مسأله به فقیه دیگرى با رعایت تسلسل در اعلمیت رجوع کند.

تصویر My
نویسنده My در

من هم تو همین فکر بودم ی پسر اگر شرایط ازدواج براش پیش نیاد میتونه متعه یا صیغه موقت کنه اما یک دختراگربه گناه بیوفته نمی تونه منم تو این فکر بودم نیاز های غریزی را با متعه بر طرف کنم که به گناه استشها نیوفتم اما هرچی فکر می کنم میبینم نمیشه، آدم خوبش را از کجا پیدا کنم عوارض روحی جسمیش چی کار کنم تو قرآن هست اگر به گناه میوفتید میتونید با کنیز ازدواج کنید اما اگر صبر کنید برای شما بهتر است حالا اینم شبیه اون میتونید صیغه بشید البته این حرف منه اما اینم مثل اون اگر صبر کنم برام بهتره... 

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

لابد میخوای صیغه یه آدم متاهل هم بشی چون معمولا این موارد زیاد شده دخترا میرن با یه مرد متاهل صیغه میشن بعد به کاری میکنن طرف از زن و زندگیه خودش سرد بشه. 

واقعا چیکار داری می کنی با خودت .

برو ازدواج دائم کن اونم با یه آدم مجرد نه متاهل.

تصویر علیرضا2020
نویسنده علیرضا2020 در

سلام.بحث خرج دادن یا ندادن نیست.کارشما کلا کار خوبی نیست و این میتونه باعث آسیب رسیدن جسمی و روحی به شما بشه!!!اصلا چرا شما فکر می کنید دور از نظر والدین باید صیغه یکی بشید؟!!!چرا اون آدم نمیاد خواستگاریتون اگر واقعا شمارو میخواد؟!!!بنظر من پدر و مادر بد آدم رو نمیخوان و من مطمئنم یه کاسه ای زیر نیم کاسه این قضیه است!!!

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام

بدون اذن پدر یا اجازه از دادگاه خیر نمیشه. بعد هم صیغه برای چی؟ بنظر من صیغه برای یک دختر مجرد اشتباه محضه. برای آشنایی صیغه بخونیم یعنی چی؟! عده ای در دوران نامزدی صیغه میخونن برای آشنایی بحث دیگری هست، که حتی من با اون هم مخالفم.  اصلا زیر بار صیغه نرید.

تصویر "نمی دانم" چون سقراط
نویسنده "نمی دانم" چون سقراط در

خیر