آیا این روند خواستگاری مورد قبول است ؟

11:43 - 1400/03/26

سلام
سوال من در مورد تعداد جلسات آشنایی خواستگاری است
میخواستم بدونم چند جلسه برای خواستگاری برای آشنایی خانواده ها و زوجین درنظر است
ودر هر جلسه ای چه موضوعاتی باید گفته بشه ضمن اینکه بنده سه جلسه خواستگاری برای آشنایی تا الان رفتم و کلی خانواده ها از طریق تلفن با هم صحبت کرند ولی باز خانواده عروس میگن که باید هفت الی هشت جلسه دیگر برای خواستگاری باید بیاین ؟
آیا این روند خواستگاری مورد قبول است ؟
ضمن اینکه دو ماه ونیم مارو معطل کردند
 

---------------------------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe

http://btid.org/node/171704

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
9 + 2 =
*****
تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

سلام

اگر مشکلت اینه که چرا این مراحل باید در حضور خانواده طرف باشه که خب به خانوادت بگو محترمانه مطرح کنن که یه سری مراحل اشنایی را بدون حضور خانواده و در جاهای عمومی پیگیری کنید

اگر کلا میگی چرا دارن کشش میدن که به نظرم مشکل از شماست. اگر مسئله ی خاصی ندارید بگذاری شش ماه از تاریخ جلسه اول خواستگاری بگذره بعد سراغ عقد برید

تصویر sed313
نویسنده sed313 در

با سلام خدمت شما مخاطب گرامی

آداب و رسوم در هر منطقه ای شرایط و ویژگی های خاص خودش را دارد. ممکن است در بعضی از فرهنگ ها، نگاه سخت گیرانه ای به ازدواج شود و در بعضی دیگر، نگاه سهل گیرانه و آسان تری وجود داشته باشد. پس نمی توان گفت کار این خانواده خوب است یا بد؟ اما معمولا جلسات اولیه برای خواستگاری از باب محکم کاری و آشنایی بیشتر است وگرنه اگر به هر دلیلی جواب شان منفی بودند اجازه رفت و آمد چند باره را نمی دادند.

وقتی خانواده ها با هم در ارتباط هستند و شما هم رفت وآمد دارید، احتمالا تایید اولیه را گرفتید و این دیدارها امری طبیعی برای آشنایی بیشتر خواهد بود. 

در دیدارهای اولیه بعد از خواستگاری، معمولا دختر و پسرهای جوان از سلایق و عقیده‌های یکدیگر آگاه شده و نسبت به رفتار والدین و جایگاه طرف مقابل در خانواده آشنا خواهند شد. میزان اعتقادات و آگاهی از خط قرمزها و رفتار خانواده ها و اخلاق فردی و ویژگی های طرف مقابل، می تواند از مهم ترین موضوعات در دیدارهای بعد از خواستگاری اولیه باشد.

هر چه این دیدارها با شناخت و منطق همراه باشد آینده‌ای بهتر را به ارمغان خواهد آورد. پس این دیدارها را فرصتی برای تقویت زندگی آینده بدانید. برای اطلاع از میزان ریسک یا موفقیت ازدواج تان هم می‌توانید به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید.

با تشکر، موفق باشید.

 

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام 

اگر منظور از این جلسات خواستگاری آشنایی بیشتر خانواده ها با هم باشه خب اشکالی نداره، شاید خانواده شون دوست دارند دخترشون با نظارت خانواده با شما آشنا بشن. اما در کل باید آشنایی های دونفره در بیرون از منزل هم انجام بشه، چون خیلی از موارد در برخورد های یک نفر در بیرون از منزل برداشت میشه. 

اگر این موضوع موجب رنجش شما میشه با خانواده ایشون مطرح کنید.