خورد کردن شخصیت دیگران

07:48 - 1400/04/02

 من دوستندارم تو جمع ازخودم تعریف کنم  ک حمل بر خود ستایی بچشه ولی خانواده شوهرم خیلی اینجورن من یه عیب می بینم ازشون اصلا دوستندارم بروشون بیارم حتی اگ اون شخص متوجه بشه ک من متوجه شدم حتی اتقدر دلم میسوزه که کاری میکنم فراموش کنند و الکی میگم مگه چیه منم همینطورم بعد اونا تازه همینو برمیدارن یجا بهم طعنه میزنن

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد:همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد:
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/registe

http://btid.org/node/172541

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
6 + 0 =
*****
تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

این خصلت و ویژگی اخلاقی خوبی است که دوست ندارید از خودتان در مقابل دیگران تعریف کنید و از آن طرف هم از عیوب دیگران چشم پوشی می کنید. اینکه خانواده شوهرتان برخلاف شما از خودشان تعریف می کنند و ... خب طبیعتا این رفتار چندان جالب به نظر نمی رسد و چه بسا احساس ضعفی در برابر شما می کنند یا نیاز به دیده شدن دارند که در آن صورت شما می توانید برای اینکه نیاز به دیده شدنشان برطرف شود، گاهی اوقات از بعضی از ویژگی های مثبتشان تعریف کنید. این کار هم نیاز به دیده شدنشان تامین می شود و هم حساسیتشان نسبت به شما کاسته می شود و شما را انسان منصفی بدانند و چه بسا این نوع رفتار شما نیز منجر به عکس العمل مثبت آنها نسبت به شما شود.

اما اینکه گاها شما متوجه عیب یا اشتباه خانواده همسرتان می شوید، ولی سعی می کنید به روی آنها نیاورید، قطعا کار اخلاقی مثبتی است، ولی نباید در این زمینه زیاده روی کنید و برداشت غلطی را در طرف مقابل ایجاد کنید. لذا این درست نیست که بخواهید گاها اشتباهات یا عیوب واقعی خودتان را به طرف مقابل بگویید در جایی که احساس می کنید این رفتار باعث برداشت غلط و در نهایت دست مایه سوءاستفاده دیگران قرار بگیرد. اگر هم به صورت غیرواقعی دست به خودافشایی بزنید که در آن صورت این کار شما دروغ به حساب می آید. بنابراین کار درست این است که شما در چنین مواردی همین که از اشتباه دیگران می گذرید و بحث را عوض می کنید کافی است و دیگر نیازی به خودافشایی منفی یا غیرواقعی از خودتان نیست.

موفق باشید. 

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام 

شک نکنید که اونها شما رو بالاتر از خودشون میبینن و ناخود آگاه برای تخریب شخصیت شما دست به این کارها میزنند. شنیدید میگن درخت هرچه پربارتره سر به زیر تره. اگر بدونند احترام به شما مساوی احترام به همسر شما و انتخاب ایشون هست، هیچ وقت این مارها رو انجام نمیدن.

گرچه دلسوزی بسیار امر پسندیده ای هست، اما این کار رو دیگه انجام ندید. با این کار اونها جرات بیشتری پیدا میکنند که شما رو خورد کنند. اگر هم خانواده همسرتون جلوی شما شخصیتتون رو تخریب کردند، اصلا ناراحت نشید و نشون بدید حرف اونها براتون هیچ اهمیتی نداره، و خودتون رو مشغول یه کار دیگری بکنید. مثلا برید بنشینید تلویزیون ببینید، یا گوشی تون رو چک کنید. در نهایت بگید اگر من بودم این حرفها رو به روی شما نمی آوردم. 

اصلا و ابدا همسرتون رو بین خودتون و خانواده ش قرار ندید. کلا اینجور رفتارها عادیه، چون همسر شما تا قبل از ازدواج تمام هواسشون به خانواده شون بوده.