برای ارامش داشتن در زندگی چیکار باید بکنم

12:34 - 1401/09/07

سلام
خانم متاهل و خانه دار هستم برای ارامش داشتن در زندگی چیکار باید بکنم ذهنم خیلی درگیره برای اینکه ذهنم خالی بشه و ارامش داشته باشه راهکار بدین بهم احساس میکنم هرچقدر خوبی کنم بدی میشه یا نمیدونم شاید من اینطوری احساس میکنم همیشه سعی میکنم مهربون باشم و کاری که برای دیگران انجام میدم برای رضای خدا باشه ولی بعضی مواقع که کارهام به چشم نمیاد کمی ناراحت میشم احساس میکنم دیگران کوچکترین کاری که انجام میدن در نظر خودشون و دیگران بزرگ جلوه میده ولی بزرگترین خوبی من اصلا به چشم کسی نمیاد

http://btid.org/node/224357
تصویر جبرئیل زاده

سلام
از اینکه مشکل خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم‌.
متوجه نگرانی شما و احساستان نسبت به افراد دیگر هستیم.
انسان موجودی اجتماعی است‌ و همواره برای چگونگی‌ رفتار با اطرافیانش، دچار مشکل بوده است.
 در ادامه چند نکته عرض می‌کنیم و امیدواریم مفید واقع شود.

۱. ارتباط خود را با معبود تقویت کنید؛ یکی از عوامل مهم نشاط‌آور در زندگی، ارتباط با خداوند است. وقتی شما خود را در مقام بنده خدا، قرار می‌دهید و با او سخن می‌گویید و درددل می‌کنید، سبک می‌شوید و آرامش را دریافت خواهید کرد. سعی کنید آرامش‌خود را از این منبع حقیقی دریافت کنید. 

۲. روزانه زمانی را به خود اختصاص دهید‌‌؛ مثلا روزانه ساعتی را به یک کار هنری که به آن علاقه‌مند هستید، بپردازید. به باشگاه ورزشی بروید و ورزش کنید و به داشته‌هایی که دارید فکر کنید. دنیا زیباتر از آن است که افکار منفی را در ذهن خود مرور کنید. سعی کنید از برخورد آدم‌ها بهترین برداشت را بکنید. شاید تربیت آن فرد اینگونه است و یا شاید از این رفتار، اصلا منظوری نداشته است.

۳. در مقابل خوبی که به افراد می‌کنید، توقع و انتظاری از آن‌ها نداشته باشید؛ هر چقدر انتظار شما از افراد، در مقابل کاری که برایشان انجام می‌دهید کمتر باشد، آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد. و وقتی درگیر انتظارتان از افراد شوید، لذت مهر و محبت به دیگران برای شما کاهش خواهد یافت. پس سعی کنید بدون هیچ چشم‌داشتی خوبی کنید و منتظر برکاتش در زندگی خود شوید، نه بازخوردی که آن فرد خواهد داد.

۴. در حد توان خود و ظرفیت افراد خوبی کنید؛ وقتی می‌خواهید به فردی خوبی کنید، توان خود را در نظر بگیرید. نباید فراتر از توان خود بذل محبت کنید و برای افراد وقت بگذارید، زیرا در این صورت، اگر شرایط مشابهی برای شما پیش آمد، انتظارتان از آن فرد بیشتر از حد توان او خواهد بود. و با این روش به خود و طرف مقابل آسیب وارد خواهید کرد. ظرفیت افراد را در ابراز محبت بسنجید و بیشتر از ظرفیتشان به آن‌ها خوبی نکنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده، شما را در حل مشکل به‌ وجود آمده یاری کند.
اگر در مورد مطالب گفته شده سوالی برایتان پیش آمد، خوشحال می‌شویم با ما مطرح کنید.
بهترین‌ها را برای شما آرزو داریم.