شک دارم آقای خامنه ای نایب امام زمان باشد

08:44 - 1402/12/08

سلام ‌وادب

من شک دارم آقای خامنه ای نایب امام زمان باشد
از چه طریقی برایم مسجل شود که ایشان نایب امام زمان هستند ؟
تشکر

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/283027
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم

ضمن سپاس از همراهی شما

شک ، پله اول علم و یقین است. از این بابت به شما تبریک می گم. هر کسی که به دانشی رسیده در وهله اول با شک دست و پنجه نرم کرده، و چون بر شک خودش غالب شده، تونسته در علم و دانایی خودش ثابت قدم بمونه و اعتماد به نفسش رو بالا ببره. نه تنها خودش به علم و دانایی رسیده بلکه به قیمت این پیروزی تونسته دیگران رو هم با نور علم روشنی ببخشه.

آنچه باید در وهله اول روشن بشه اینه که باید بپذیریم دین اسلام که همان راه سعادت دنیوی و اخروی است که خالق این جهان به عنوان دین کامل بوسیله حجتهای الهی (پیامبران و امامان) به بشریت ارائه داده اقتضا می کند که در هر دوره ای از زندگی بشر در روی کره زمین برنامه داشته باشه. یکی از این دوره ها دوران غیبت امام زمان عج است که خدا، بشریت رو به حال خودش وانداشته و برنامه دارد. تا اینکه ظرفیت مردم برای حضور اخرین منجی بشریت فراهم بیاد. و این امر جز با زمینه سازی برای حکومت مهدی عج محقق نخواهد شد.

امامان به عنوان حجتهای الهی، برای دوران غیبت تکلیف را روشن کرده اند که به چند روایت در این زمینه اشاره میشه

1- شیخ صدوق، توقیع شریفى را از امام زمان نقل مى کند؛ در آن توقیع، حضرت نگاشته‌اند:
« و اَمّا الحَوادِثُ الواقِعَهُ فَارُجِعُوا فیها اِلى رُواهِ اَحادیثِنا فَأِنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّهُ اللّهِ عَلَیْهِم…؛ امّا حوادث جدیدى که اتفاق مى افتد، درباره آن ها به راویان حدیث ما رجوع کنید! زیرا آن ها حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آن ها هستیم»

2- در روایت مشهور ابو خدیجه از امام صادق نقل شده است:
«اُنْظُرُوا اِلى رَجُل مِنْکُمْ یَعْلَمُ شَیْئاً مِنْ قَضایانا، فَاجْعَلُوُهُ بَیْنَکُمْ فَاِنّى قَدْ جَعَلْتُهُ قاضِیاً، فَتَحاکَمُوا اِلَیْهِ؛ میان دوستان خود، کسى را که با احکام ما آشناست، پیدا کنید . او را میان خود (حاکم) قرار دهید، چون من او را قاضى قرار داده ام ؛ پس براى رفع اختلاف به او مراجعه کنید!»

در بعضی از روایات از ویژگی های اخلاقی چنین رهبری هم سخن به میان آمده مثلا :

3- امام‌حسن‌عسکری‌علیه السلام درباره علما فرموده است: «... وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ...»؛ «هر یک از فقها که بر نفس خود مسلّط باشند و دین خود را حفظ کنند و با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت کند، بر همگان واجب است که از او تقلید نمایند».

علاوه بر این امور که از زبان ائمه بیان شده، وجود یک رهبر در هر جامعه و گروهی، یک امر عقلی است. و چه بهتر که چنین شخصی کارشناس دینی باشه که با آموزه های جامع دین اسلام (که عرض شد برنامه جامع دنیوی و اخروی بشر است) آشنا باشه، در مقابل دشمنان اسلام شجاع و بصیر باشه، برای رضایت دشمن باج نده، از خود باخته نباشه، مقتدر باشه و به دنبال استقلال و عدم وابستگی باشه، متخلق باشه ، اهل معنویت و دوری از دنیا باشه و ...
کدام رهبر یا پادشاه دیده شده که در عین داشتن مقام اولی شخصیت یک کشور، اینگونه ساده زیست باشه تا چشم امید افراد ضعیف و مستمند باشه؟ ایت الله خامنه ای کسی است که حتی دشمنانش هم اعتراف کرده اند که حتی یک لکه خاکستری هم در زندگی شخصی ایشون وجود نداره، تا چه برسه به تخلف (ملاحظه لینک)
https://www.aparat.com/v/ytrNT
رهبر ما کسی است که به اعتراف فرماندهان نظامی کشور رو از چندین مرحله جنگ حتمی به خوبی مدیریت کرده (ملاحظه لینک)
https://www.asriran.com/fa/news/872829
در بعد معنوی هم کسی مثل ایت الله حسن زاده که عارف و از اولیاء الهی بود در حق اقای خامنه ای فرموده بود از چنین رهبری اطاعت کنید چرا که ایشان مطیع امام زمان عج هستش. (ملاحظه لینک)
https://www.aparat.com/v/cJBbO
پیش بینی های دقیقی که ایشون دارند نسبت به امور سیاسی جهان و منطقه که ناشی از سیطره وجودی ایشون به حسب خودش بر زمان و مکان و پاکی نفس ایشون هستش. (ملاحظه لینک)
https://www.aparat.com/v/ZVSts

این بخشی از خصوصیات ایشون هستش که بخاطر وجود این مانع بزرگ بر سر استکبار جهانی، به انحاء و روشهای مختلف سعی داشتند ایشون رو ترور شخصیت کنن، جایی که حتی این تخریب در عرصه بازیهای رایانه ای هم وارد شد، که متاسفانه بعضی از مردم ایران متاثر از این جنگ رسانه ای واقع شدند و قدر این رهبر فرامرزی خودشون رو نمی دونن. اما حقیقت این است که اگر خدا کسی رو بخواد عزیز کنه، اگر تمام عالم هم توطئه کنند به هدف خودشون نخواند رسید.

در این زمینه طبعا شبهاتی وجود داره و ممکن است سوالاتی به ذهن شریف آمده باشه که در صورت تمایل می تونید مطرح کنید.

موفق باشید