شب آرزوها

23:06 - 1393/02/08

گاهی وقتا حس میکنم خدا من رونمیبینه ودعاهامو نمیشنوه اما وقتی یاد این آیه می افتم میفهمم اشتباه کردم

" ان ربی لسمیع الدعا " به درستیکه پروردگارم شنونده ی دعاست (ابراهیم آیه 39)

"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است. باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاک شویم. پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: هر كس یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شركت در میهمانی ماه مبارك رمضان می باشد. برای درك عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب نامند (شب آرزوها). در این شب ملائك بر زمین نزول می كنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذكر شده است كه فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امكان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد.

پیامبر اكرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرماید: كسی كه این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد كه از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو كیستی؟ به خدا سوگند كه من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و كلامی شیرین تر از كلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم كه در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا كنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افكند.

به امید اینکه دراین ماه خداوند گناهانمان راببخشد و دعاهایمان را مستجاب گرداند ومارابه سمت خودش هدایت کند...

بچه ها بیاین تو این شب  عزیز که پنج شنبه این هفته است برای همدیگه دعا کنیم که همه مشکلاتمون حل بشه  وبرای شفای بیماران وسلامتی خانوادمون دعاکنیم وسال دیگه این موقع  ایشا ا... هیچکدوم مجرد نباشیم :)

http://btid.org/node/28614

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 9 =
*****
تصویر هانا
نویسنده هانا در

میگن این شب حاجتاتونو بنویسید روی کاغذو بذارید لای قران تا سال دیگه همین شب حاجت میگیرید من سه تا حاجت داشتم و نوشتم حاجتای بزرگی بودن یکیش قبول شدنه کنکور بود یکیش این بود که کسیو که دوسش دارم دوسم داشته باشه و یه چیزه دیگه تا الان اون دوتا اولیو جواب گرفتم واقعا به این شب اعتقاد دارم کاش همه بتونن آرزو کنن و آرزوهاشون براورده بشه 
 

تصویر naeimeh
نویسنده naeimeh در

هانا جون اگه یکی ارزو هاش خصوصی باشه چی؟laugh  قرانی که ما داریم همه ازش استفاده میکنند...
 

تصویر نرگس 72

ممنون که گفتی هانا جان امسال ایشاا... امتحان میکنم
اون سومین حاجت رو هم انشاا... میگیری

تصویر منتظر
نویسنده منتظر در

ان شا الله تا سال دیگه شب آرزوها همه بچه های اینجا همسفر زندگیشونو پیدا کرده باشن .......
تنهایی خیلی سخته:(((((((

تصویر نرگس 72

ایشاا... امیدمون به خداست. خودش به فکرمون هست بهترین ها رو برای بنده هاش رقم میزنه.. بیاین برای هم دعا کنیم که زودتر تنهاییمون تموم بشه...

تصویر khorshid
نویسنده khorshid در

واقعا گل گفتی منتظر جون

 

تصویر homa
نویسنده homa در

خدایا به حق لطف وکرمت شرایط ازدواج رو برا همه ی جوونا فراهم کن.تاهیچکس تنها نباشه.الهی امین

تصویر گل لاله

سلام دوستای خوبم در این شب عزیز بیماران و مخصوصا مادر من رو از دعای خیرتان بی بهره مگذارید.امیدوارم همه شما عزیزانم به آرزوهایی که به صلاحتون هست دست پیدا کنید

تصویر نرگس 72

سلام مهشاد جون . انشاا... به برکت همین شب و ماه مادر شما وهمه بیماران شفا پیداکنن ...

تصویر گل لاله

سلام عزیزم ممنونم از لطفت امیدوارم شماهم به همه خواسته هات دست پیدا کنی

تصویر آرام
نویسنده آرام در

سلام

التماس دعاااااااااااااااااااااcheeky

ان شاالله همه حاجت روا شن....
 

تصویر غزل
نویسنده غزل در

سلام

تشکر از مطلب و یادآوری زیباتون.

آقای بهجت (ره) فرمایشی دارن با این مضمون که اگر بنده ای برای بنده (مومن) دیگری دعا کند فرشتگان و ملائک همان دعا را برای او می کنند و دعای فرشتگان همیشه مستجاب است.

در این شب عزیز برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان، شفای همه بیماران همچنین بیماران ذکرشده در سایت، سلامتی و عاقبت بخیری و برآورده به خیر شدن حاجات یکدیگر دعا کنیم. انشاا... سال دیگه همه با همسراشون دعا کنند:)

تصویر نرگس 72

سلام خواهش میکنم عزیزم ... انشاا... چه دعای خوبی:)

تصویر نيلو
نویسنده نيلو در

خدایا همه بیمارا رو شفا بده