من ارشدم و او زیر دیپلم؟!

19:55 - 1393/02/09

سلام، من دختری 27 ساله هستم، ترم 3 کارشناسی ارشد، حدود 2سال پیش یک پسری با اصرار اطرافیان [چون تقریبا آشنا بود و مورد تعریف دیگران] به خواستگاری بنده آمد، البته مدرک تحصیلیش دیپلم بود، یک جلسه هم باهم حرف زدیم، در همان جلسه به من گفت؛ به خاطر شرایط کاریش نتوانسته دیپلم بگیرد، من هم بلافاصله  جواب رد دادم، حالا بعد از دو سال نه او زن گرفته و نه من شوهر کردم. از جای متوجه شدم که ایشان گفته؛ تا او[من] شوهر نکرده، من هم زن نمی‌گیرم. البته ایشان مورد تایید اطرافیان هم هست؛ هم از نظر اخلاق، ایمان و خانواده.
این را هم اضافه کنم که موهای من خیلی کم پشت شده و گفته شده؛ ممکن است کسی بخاطر این مسأله دیگر به خواستگاری من نیاید. آیا بخاطر این مسأله جواب مثبت بدهم؟ گاهی اوقات به او فکر می‌کنم، نمی‌دانم درست است یا نه؟ البته اینطور هم نیست که خیلی حسی نسبت به او داشته باشم، ولی نمی‌دانم چه کار کنم. به نظر شما اگر حواب مثبت بدهم، آیا این اختلاف تحصیلی در زندگی زناشویی تاثیر منفی می‌گذارد؟ و اینکه آیا اگر در یک جلسه، خیلی حسی نسبت به او پیدا نکردم، ممکن است با گذشت زمان و صحبت در جلسات، حسم نسبت به او تغییر کند؟

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

یک نکته در خصوص اختلاف تحصیلی عرض کنم؛ مدرک تحصیلی در زمینه مانند اشتغال کاربرد دارد و این اختلاف به خودی خود تاثیر منفی در زندگی زناشویی ندارد، البته به شرط اینکه این اختلاف تحصیلی؛
1. به اختلاف زیاد درک و فهم و علم مربوط به مهارتهای زندگی منجر نشود.
2. منجر به اختلاف زیادی در علایق و سلایق نشود.
3. دختر خود را بالاتر نبیند و به نوعی فخر فروشی نکند.
4. خانواده دختر و پسر، طرف مقابل را بپذیرند.

پس درست است که ایشان زیر دیپلم است و شما دارای مدرک کارشناسی ارشد، ولی این دلیل نمی‌شود که ایشان از لحاظ درک و فهم و علم به مهارتهای زندگی ضعیف باشند، چه بسا افراد قابل توجه‌ای در اطراف ما باشند که از جهت تحصیلی مدرک بالایی نداشته باشند، ولی زندگی‌های درست و با ارزشی دارند و از این قابل ستایش‌اند. [و برعکس] بنابراین مدرک تحصیلی نمی‌تواند ملاک و معیاری برای ارزش گذاری آدمها باشد.[بله اگر این اختلاف، باعث اختلافاتی که در پاراگراف بالا گفته شد، بشود، توصیه به چنین ازدواجی اصلا نمی‌شود.]

لذا اگر ایشان هنوز تمایل دارند که به خواستگاری شما بیایند، با فرستادن واسطه می‌توان یکبار دیگر به صورت رسمی اقدام کنند. البته این دفعه با روشی منطقی و عاقلانه تصمیم گیری کنید.

امّا سوال اینکه از کجا متوجه شوید که ایشان دارای ملاکهای ازدواج هستند و به عبارتی می‌توانند فرد مناسبی برای شما در زندگی زناشویی باشند؟

پاسخش این است که شما می‌توانید از طریق جلسات خواستگاری و همچنین تحقیقات مناسب، شناخت لازم را برای انتخاب فردی مناسب در زندگی زناشویی کسب کنید.

یاددآوری: با توجه به اینکه شما دارای سن 27 سال هستید و گویی اینکه موهای کم پشتی هم دارید [البته با رفتن به پزشک، می‌توانید مانع از ریزش زیاد موی سرتان شوید.]  چه بسا با گذر زمان، کمتر در معرض انتخاب شدن قرار بگیرید.

اینکه فعلا نسبت به ایشان هیچ حس خاصی ندارید، کاملا طبیعی است؛ زیرا هنوز ایشان به صورت رسمی اقدام نکرده‌اند و شما شناخت کمی از خصوصیات و ویژگی‌های او دارید. البته یکی از ملاکهای اصلی ازدواج، پسند قلبی طرف مقابل است.

مراد از پسند قلبی این است که پس از بررسی وجود تناسب و شایستگی و پاکی در طرف مقابل، او را برای ازدواج، مناسب ببیند و از جهت قلبی تمایل به ازدواج با او را پیدا کنید و این علاقه به صورت تدریجی با دیدن عملی تناسبها و شایستگی‌های طرف رو به تزاید می‌رود و به عشق پایدار مبدل می‌شود
این مقدار علاقه، حداقل مقدار لازم برای ازدواج است؛ چون اگر علی رغم دیدن نقاط مثبت در طرف مقابل این پسند و علاقه حداقلی در شما ایجاد نشود، احتمال دارد که در طول زندگی هم به وجود نیاید و زندگی به شکست منجر شود. لذا در خلال جلسات خواستگاری و تحقیقات می‌توانید به این نتیجه برسید که علاقه حداقلی نسبت به ایشان دارید یا نه.

اینکه گاهی اوقات به ایشان فکر می‌کنید، توجیح خاصی ندارد، چه بسا به این خاطر باشد که ایشان ازدواج خودش را منوط به ازدواج شما کرده باشد و از این بابت ذهن شما را تاحدودی درگیر کرده باشد یا اینکه حرفهای دیگران در مورد ایشان باعث شده تا شما گاهی اوقات به ایشان فکر کنید.

با آرزوی موفقیت

http://btid.org/node/28704

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 3 =
*****
تصویر oghab
نویسنده oghab در

اينکه گفتيد " البته ایشان مورد تایید اطرافیان هم هست؛ هم از نظر اخلاق، ایمان و خانواده " اين ميتونه مورد مناسبي باشه.

بهتره از اطرافيانشون تحقيق کنيد. شايد شما هم عاشقش شدي !

شما نگفتيد که در ساير خصوصيات هم تفاهم داريد يا نه. بهتره اجازه بدين دوباره بياد خواستگاري....ضرر که نداره
 

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام خواهر خوبم

اول از همه در مورد تحصيلات . ببينيد اين بستگي به خودتون داره . به اينكه واقعا جايگاه اين ملاك توي زندگي شما كجاست و براتون چقدر مهمه ؟

تحصيل و تاثيرات وابسته به اون اهميت داره اما همه چيز نيست . ما نمي تونيم به شما بگيم كه با ايشون ازدواج كنيد يا نه.چون با تفكر شما آشنايي نداريم . اما به نظرم بهتره شرايط براي آشنايي بيشتر با اين آقا فراهم بشه و براي اينكه دوباره به ايشون صدمه اي نخوره . بهشون بگيد كه فقط براي آشنايي بيشتر دوباره اين موضوع باز شده و ممكنه به جواب مثبت و يا منفي ختم بشه .

در مورد اينكه فرموديد به دلتون زياد ننشستند اين جلسات و آشنايي بيشتر مي تونه كمكتون كنه . اگر هر جلسه نسبت به جلسه پيش تمايل شما به ايشون كمي تغيير نكرد و بي تفاوت مونديد خب به دلتون ننشستند ولي در غير اين صورت مسئله حل شده است .

 واما در مورد موهاتون

من شنيدم كه دكتر انوشه ميگفتند در بعضي از دختران مجرد يكه كه نگراني ازدواج و دير شدن از موقع اون رو دارند به دليل فشاري كه متحمل ميشن تستوسترون كه يه هورمون مردانه است در بدن خانمها (هميشه مقدار كمي وجود داره ) سطحش افزايش پيدا كرده و همين باعث ميشه كه موها شروع به ريزش كنند ولي اين موقتي هست و به محض ازدواج بدن دوباره به تعادل ميرسه و رشد موها به روند خودش ادامه مي ده . اما باز هم به قول دوستان بهتره با يه پشك مو مشورت كنيد . ضمن اينكه يكي از دوستان خودم هم مشابه شما ريزش مو پيدا كرده بود و اين باعث نگرانيش شده بود اما خدارو شكر الان كه ازدواج كردند مشكل حل شده و موها علاوه بر اينكه ريزش ندارند به حد طبيعي هم دراومده اند .

و اما صحبت آخر

اگه واقعا از نظر اخلاق و ايمان و خانواده پذيرفته شده اند (از نظر خودتون ) بيشتر به ايشون فكر كنيد 

خوشبخت بشيد خواهر خوبم .

تصویر گل لاله

سلام دوست خوبم به نظرم اگه بقیه شرایط این آقا رو پسندیدی تحصیلات رو ملاک قرار نده .

تصویر ستاره
نویسنده ستاره در

سلام دوست عزیزتحصیلات خیلی مهم نیست بیشتر درک وفهم وعقل اون طرف  مهمه ،درموردموهاتون به یه متخصص مراجعه کنید خیلی نگران نباشید علت ریزش موتون بفهمید وبادارو یا روش خاص مثل prpمیتونید مشکل روحل کنید ولی زمان برهست نزارید موهاتون بدتربشه اونموقع مشکل سازبشه