در خواست تغییر یک سویه

12:15 - 1393/09/14

سلام دختری 22 ساله هستم که 3 ساله با پسری که همکلاسیم بود در ارتباطم تو این مدت به هم علاقه زیادی پیدا کردیم و من می ترسم همین علاقه باعث انتخاب اشتباه من بشه ایشون خصوصیات خوب زیادی دارن، از لحاظ معنوی قوی هستند، پشتکار و اراده خوبی دارند، مهربان و دل رحم هستند و توی فامیلشون به عنوان یک پسر خیلی خوب معروف هستند.

ولی یک سری ایرادات هم دارند اونم اینه که طاقت انتقاد و ایراد گیری ندارند و هر وقت که می گم مثلا تو فلان ایراد و داری سریع عصبانی می شن و واکنش نشون می دن و می گن من نمی تونم تغییر کنم و تو اگه می خوای برو یکی دیگرو انتخاب کن !

ولی وقتی از من ایراد می گیرن و من می گم که نمی تونم می گن که مگه من چند بار می خوام ازدواج کنم و دوست دام زنم کامل باشه اگه تغییر نکنی من با این وضعیت نمی تونم زندگی کنم !!

البته همیشه بعد هر عصبانیت زود پشیمون می شن ولی چه فایده !!

یک مورد دیگه هم که هست که من اهمیت نمی دم بهش ولی بقیه می گن که مهمه اینه که ایشون تازه کاری و شروع کردند و عملا هیچی ندارند! من چون به ایشون ایمان دارم می گم که موفق می شه ولی بقیه می گن که پول تو زندگی مهمه

عده ای هم به من می گن که عشق و علاقه بعد از ازدواج از بین می ره و سختی هاش می مونه

حالا من می ترسم ایشون از نظر من خیلی خوبه ولی به شرطی که همه چیز بر وفق مرادش باشه و ایرادی ازش نگیری و هرچی می گه گوش بدی

می ترسم تو زندگی اگه عشق و علاقه هم از بین بره نتونم با این خصوصیات کنار بیام

به نظر شما چیکار کنم ؟؟

http://btid.org/node/47816

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 0 =
*****
تصویر IMAN
نویسنده IMAN در

نقدت میکنه تو هیچی نباید بگی . نقدش کنی عصبی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

تعادل نداره هاااااااااااااااااااااااااا یه عمر باید باهاش بسازی indecision

 

تصویر مهتاب2

به نام خدا
سلام
اینکه ایشون انتقاد و نمی پذیره بستگی داره شما چه جوری گفته باشی گاهی غیر مستقیم هم می شه ایراد شخص و گفت تا خودش بفهمه و اگر از شما انتقاد کرده و خواسته تغییر کنی باز بستگی داره که در مورد چی باشه اگه به جا بوده که خوبه شما ایرادت و رفع کنی چون هم برای خودت خوبه هم قراره با ایشون زندگی کنی (در صورت اطمینان)
ولی خب منم دیدم آدمایی رو که انتقاد نمی پذیرند شایدم لحن انتقاد کننده بد بوده باشه ولی بعضیا خودشون و خیلی قبول دارن یعنی قبول ندارن ایرادی داشته باشن مگر اینکه خودشون پی ببرن، برای همین وقتی یکی بهشون ایرادش و می گه نمی خواد بپذیره ایراد داره و این باعث عصبانیتش می شه و سعی در توجیه ایرادش داره تا به تو بفهمونه ایراد نیست
باز هم باید روش های مختلف و برای گفتن ایرادش امتحان کنی اگه دیدی بازم حرف خودشه که باید ببینی این ویژگی منفی رو می تونی با وجود ویژگی های مثبتش نادیده بگیری یا نه خیلی فشار بهت واذد می شه

تصویر توسلی
نویسنده توسلی در

سلام

از انتخاب گروه مشاوره ازدواج رهروان ولایت برای همراهی متشکریم.

 در اینکه گفتید میترسم که علاقه باعث خطا در انتخابم بشود که نکنید چون دوست داشتن زیاد یک شخص باعث میشه که انسان عیوب اون شخص رو نبینه و یا بخاطر اون دوستی از این عیب ها چشم پوشی کنه اصلا حدیث داریم از امام صادق که می فرماید حب الشی یعمی و یعصم ( دوست داشتن زیاد  چشم را کور و کر می کند).

به این نکته هم توجه داشته باشید که انسان کامل وجود ندارد و هر کسی تو یک زمینه ای نقصی دارد اما این شمایید که باید برای همسر آیندتون ملاک و اولویت داشته باشید و یا اخلاق نیکو و ظاهر زیبا و متدین بودن رو در نظر بگیرید و یا پولدار و بد اخلاق و تحصیل کرده را چون اینها همه در یک نفر جمع نمیشن شما باید یا پول و ثروت رو فدای اخلاق بکنی و یا اخلاق و ایمان رو فدای اون یکی دیگه ولی اگه شما دنبال فردی می گردید که هم خوش اخلاق باشه و هم با ایمان و هم تحصیل کرده و هم پولدار باشه بهتره نگردید چون نیست. در مورد این پسر مورد بحث هم همین نکته جاریه یه سری خوبی داره و یه سری بدی که شما سبک سنگین کنید و ببینید ایا میتونید با این بدیها کنار بیایید یا نه.

البته انتقاد کردن و ایراد گرفتن هم روش خودش رو داره اگه بجا و به موقع و به اندازه انتقاد بشه معمولا همه افراد می پذیرند مگر اینکه فرد دیگه خیلی ....

 در مورد اینکه گفتید ایشون تازه شروع به کار کردن و در آمدی ندارن هم عرض کنم که بحث مادی و اقتصادی بستگی به مرد داره، اگه می بینید این پسر اهل کار و تلاشه خب در آینده هم از زیر سنگم شده خرج زن و بچش رو در میاره ولی اگه نه اهل تلاش نیست دکترا هم داشته باشه بازم بیکار میمونه.

آخرین مورد هم بحث عشق و علاقه هست، که اگر نباشد اون زندگی از هم خواهد پاشید. بنابراین این وجود تناسب هاست که باعث پایداری  یک زندگی می شود. چون وقتی دو فرد در مسائل اعتقادی و اخلاقی و فکری با هم تناسب داشته باشتد. تنش کمتر بوجود میاد ودوطرف کمتر دچار مشکل می شن ولی اگه نه متناسب نباشن و دائم با هم سر هر مساله ای بحث داشته باشند، همون علاقه ای هم که وجود داشته از بین می رود پس اگه شما  و همسرتون متناسب هم باشید بعد از ازدواج نه تنها از علاقتون کمتر نمیشه بلکه وارد زندگی که بشید و نقاط مشترک هم رو مشاهده کنید بیشتر و عمیق تر هم خواهد شد.

 موفق باشید.