حسی به ازدواج ندارم

17:02 - 1393/11/27

سلام. من دختری 20 ساله هستم. تا این سن هیچ موقع به پسری علاقه مند نشدم تا الان هم حتی با هیچ پسری هم کلام نشدم. مذهبی نیستم ولی خیلی خجالتی هستم و اعتماد به نفس بالایی هم ندارم شاید دلیل این رفتارم همین باشه.

من رو همجنس گرا ندونید چون هیچ نیاز جنسی به همجنسم ندارم اما یه جور نیاز عاطفی به جنس موافقم دارم که با وجود تلاش بسیار نتونستم اون رو در خودم سرکوب کنم. 

حالا یه خواستگار با شرایط خوب دارم اما هنوز تکلیفم با خودم مشخص نیست.. نمیدونم در آینده میتونم به این پسر علاقه مند بشم یا نه؟ خیلی ها از علاقه بعد از ازدواج حرف میزنند؟ این علاقه ممکنه در من هم شکل بگیره؟ دوست ندارم این مورد خوب رو از دست بدم چون خانوادم کاملا این پسر رو تایید میکنند ولی میترسم نتونم همسر خوبی باشم. لطفا کمکم کنید...

http://btid.org/node/56525

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
13 + 0 =
*****
تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

عزیزم ...تو خیلی طبیعی هستی ... یه دختر 20 ساله که فعلا نیازی به ازدواج نداره. شما مهارت های لازمم ظاهرا نداری..به حرفای اینایی که شعار ازدواج در سن پایین رو میدن توجه نکن.. این شعار ها برا کسی که شرایطشو داشته باشه نه برا شما.

 

تصویر امیرمحمد

این حس رو الکی ازش نگذرید. اگه واقعا فکر میکنی نه از لحاظ روحی نه جنسی به هیچ جنس مخالفی نیاز نداری ممکنه مشکل ساز باشه.

تصویر آنیتا 73

من که گفتم فقط از لحاظ عاطفی به جنس موافقم تمایل دارم.

تصویر yosef
نویسنده yosef در

پس برو  دکتر .

تصویر هانا
نویسنده هانا در

شما هیچ مشکلی نداری عزیزم برا آشنایی بهشون جواب بده علاقه کم کم به وجود میاد برا خانوما اگر پسری خوب باشه شک نکن بهش علاقه مند میشی

تصویر العبد
نویسنده العبد در

سلام. توکل به خدا کنيد قدر فرصت ازدواج مخصوصا در سن پايين رو بدونين. و خيلى خيلى مهم اينکه...
براى افزايش اعتماد به نفس به باشگاه ورزشى برين و ورزش کنين.

تصویر barfi
نویسنده barfi در

اگر عیبی در خواستگارت نیست ازدواج کن...

تصویر خانم آسمان

حستون طبیعی هست منم سن شما بودم اینطوری بودم اصلا هیچ علاقه ای نداشتم به ازدواج ولی بعضی از دوستام از چهارده سالگی به این کارها علاقه داشتن تا الان که پاشون لب گوره.

ممکنه شش ماه دیگه یا چند سال دیگه این حس برطرف بشه.

من خودم تا موقعی که این حس رو داشتم اصلا به ازدواج فکر نکردم چون میگفتم اون بیچاره با هزار تا امید میخواد زن بگیره بعد من اینطوری باشم به اون اقا ظلم میشه.

بعدم شما نگفتین تو خانوادتون سابقه ازدواج بد داشتین که از مردها خاطره بدی تو ذهنتون باشه؟

تصویر آقا سعید

خانم دکتر مگه شما چند سالتونه که دوستاتون پاشون لب گوره؟؟؟ laugh

تصویر آنیتا 73

ممنونم که پاسخ دادید. 

در بین اقوام خداروشکر ازواج ناموفقی نبوده اما صمیمی ترین دوستم پارسال از همسرش جدا شد و من از تمامی دعواها ومشکلات آن 2 خبر داشتم. درواقع میترسم این شرایط برای من هم به وجود بیاد.

البته من از نوجوانی علاقه چندانی به پسرها نداشتم، پسرها برام جذابیتی نداشتند و این مسئله مربوط به طلاق دوستم نمیشه..

خواستگار جدیدم به نظرم معقوله همه شرایط ایده آل از نظر من رو داره اما علاقه ای بهش ندارم(البته اینم بگم فقط 1 ماه هست که آشنا شدیم)

میترسم هیچ وقت این علاقه ایجاد نشه... نمیدونم چی جواب بدم...

نمیخوام یه موقعیت خوب رو ازدست بدم اما نگران آینده ام

تصویر shakib
نویسنده shakib در

اینکه گفتین ی ماه که آشنا شدین، برای اینکه شما از ایشان شناخت پیدا کنی و اینکه آیا مورد پسند شما هستند یا خیر؟

این در واقع در چند جلسه خواستگاری کشف خواهد شد، فلذا لزومی نداره که شما با ایشان ارتباط پیدا کنی و بخواهی از این طریق او را بپسندی،

شما خودتون بررسی کنید ببینید که اگر معیارهای اصلی و تناسبها را داراهستی که خوب، اما در مورد پسند و علاقه حداقلی خوب فکر کن نقاط مثبت در نظر بگیرین و روی آنها مترکز بشوید و بیشترفکر کنید ولی اگر همچنان هیچ حسی نسبت به ایشان در شما ایجاد نشد، این ازدواج ریسک دارد.

   

تصویر shakib
نویسنده shakib در

سلام

از اینکه با سایت ره روان ولایت مکاتبه می کنید متشکریم.
اینکه می گویید به جنس موافق نیاز عاطفی دارید تا حدودی طبیعی است.همه انسانها علی الخصوص خانم ها نیاز به داشتن دوست ورفیق و هم صحبت دارند که این مساله هیچ تضادی با ازدواج ندارد و مانع آن نمی شود بلکه با ازدواج کردن می توان این حس را در خود تعدیل نمود و به حد نرمال رساند.
در مورد علاقه پس از ازدواج نیز باید بگویم آنچه که درازدواج اصل است داشتن پسند اولیه و علاقه حداقلی ست هیچ گاه علاقه شدید قبل از ازدواج توصیه نمی شود چون اینگونه علاقه ها مانع شناخت درست از طرف و همچنین دیدن عیوب او می شود، اما علاقه حداقلی لازم است و بدون آن ازدواج ریسک است و تضمینی وجودندارد که درآیند نیز به وجود آید حال شما ببینید که آیا با خواستگارتان از تناسبهای اصلی ازدواج یعنی تناسبهای فکری اعتقادی اخلاقی رفتاری برخوردارهستید یاخیر؟چون این تناسبها باعث نزدیک شدن روز به روز زوجین به همدیگر می شود و اگر پسند اولیه نیز واقع شده است دیگر نگران چیزی نباشید و با توکل به خداوند متعال مراحل خواستگاری را طی کنید.