مسلمان شدن خواستگار در مالزی!

15:23 - 1394/01/05

سلام دختری 22 ساله و دانشجوی پزشکی هستم.در ایام فراغتم تو یک مرکز خیریه به صورت داوطلبی کار میکنم اونجا با یه آقا پسر هم رشته ی خودم و 27 ساله همکار هستیم .روابطمون هم فقط در حد فعالیت های مربوط به موسسه خیریه هست.چند وقت پیش این آقا به من ابراز علاقه کرد و گفت که قصد ازدواج با من رو داره و خواست این موضوع رو با خانوادم در میون بزارم .مشکلی که این وسط وجود داره اینه که این آقا از ارامنه هستن و در یک خانواده مسیحی رشد کردن .بلافاصله وقتی موضوع ازدواج رو مطرح کردن من موضع گرفتمو و گفتم مثل اینکه نمیدونید من مسلمانم و شما مسیحی .اونم گفت که از مدت ها پیش به مسلمان شدن فکر میکرده و دوماهی هست که مسلمان شده و تو سفر مالزی پیش یک روحانی شهادتین هم گفته ولی هنوز آمادگی پیدا نکرده که به خانوادش بگه و اونا با اینکه یه کم بهش شک کردن ولی هنوز خبر ندارن .ولی به زودی اون ها رو در جریان میذاره ..... خیلی گیر کردم اصلا نمیدونم آیا باید این مسئله رو با خانوادم مطرح بکنم یا نه .خانواده ی من نسبتا مذهبی هستن و باهاشون رودربایستی دارم در حدی که حتی اگه یه مورد معمول هم ازم خواستگاری میکرد روم نمیشد در میون بذارم چه برسه به این موقعیت نسبتا خاص.میترسم این آقا پشیمون شه یا به خاطر اختلاف فرهنگی و شیوه ی تربیتمون با هم به مشکل بخوریم یا حتی خانوادش با شخص من یا حتی با پسر خودشون دچار مشکل شن .ولی از طرفی هرچقدر دقت میکنم ایرادی در رفتارش نمیبینم .اون پسر بسیار مودب و با شخصیت و فهمیده و مسئولیت پذیری هست و تو این مدت همکاریمون فهمیدم خصلت هامون خیلی شبیه همه . اما شرایطش منو میترسونه خصوصا که خودش هم گفت خانوادش خبر ندارن و مسلما وقتی بفهمن واکنش شدیدی نشون خواهند داد و همین هم زمانی این خبر با خواستگاری از من ممکنه باعث بشه فکر کنن من باعث شدم پسرشون تغییر دین بده .

http://btid.org/node/60298
تصویر احسان69

به نظر من اگه شما هم به ایشون علاقه مند هستید شرایطتون از لحاظ دینی با هم برابره و هر دوتون قصد دارید با یک فرد خاص زندگی کنید. پس تو این مورد میتونید همو درک کنید.
فقط می مونه شرایط اجتماعی و فرهنگ ایشون، که اگر ایشون پسر سالم و با ادبی باشه و شما هم زیاد سختگیر نباشید میتونید زندگی خوبی رو داشته باشید.
فقط قبلش از میزان غیرت ایشون مطلع شو. چون دختر ایرونی واسش غیرت خیلی مهمه و ایشون باید تو خلق و خوی غیر ایرونیش باشه

تصویر barfi
نویسنده barfi در

حتما با خانواده در میون بگذار و با تحقیقات خانواده و نظر آنها تصمیم بگیر

این شرایطی که گفتید خاص هست اما دلیل بر رد کردن بدون تحقیق نیست 

باید با دقت خیلی بیشتری فکر کنین

فکر هم نمی کنم خانواده موضع خیلی عجیبی بگیرن 

تصویر saharkhize
نویسنده saharkhize در

سلام. آقای ملکی نظرتون به نظر بنده خیلی خوب و راهگشاست. انشالله که بقیه کاربران عزیز هم نظرات ارزنده شونو بفرمایند و گره از این مورد بگشایند. با تشکر از همه ی دوستان. اما دوست عزیز توکل بر خدا و مشورت با مشاوران حاذق رو نادیده نگیر انشالله که موید باشید.
 

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام

ابتدا برای ادامه این رابطه باید دقت کافی داشته باشید و نگذارید تا نهایی شدن بحث ازدواج بیشتر به شما نزدیک شده و خواسته باشند باب صحبت را با شما باز بکنند.

بحث مسلمان شدن و نشدن را حتما با دقت پیگیر شوید و در این باب با یک عالم دینی قوی مشورت کرده و قبل از هر چیزی از محکم بودن مباحث اعتقادی خودتان کاملا یقین حاصل کنید.

درمورد مطرح کردن مسئله خواستگاری نیز باید عرض کنم نیازی نیست شما مطرح کنید و اینکار را بگذارید برعهده خود ایشان.

شما کافیست راه ارتباطی را باخانواده به ایشان معرفی و منتظر بمانید چه خواهد شد.

این برخورد دو جنبه مثبت دارد :

اول اینکه شما در همان حالت رودربایسی نسبت به خانواده باقی مانده و نیازی نیست زحمت و سختی برای مطرح کردن متحمل شوید.

دوم اینکه احیانا از سو نیت های احتمالی در امان مانده و از حمایت های خانواده در این باب بهره مند خواهید شد.

موفق و موید باشید.