راه رسیدن به چشم بصیرت یا همان برزخی

15:58 - 1395/03/24

309- سلام
چه کار کنم که چشم بصیرت یا برزخیم باز بشه ....راه طولانی دارم ولی شماهم توضیح بیشتری بدین

http://btid.org/node/94308

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 1 =
*****
تصویر یا فاطمه
نویسنده یا فاطمه در

چه ذکری باعث میشه شیطان دفع بشه؟

تصویر یا فاطمه
نویسنده یا فاطمه در

سلام چیکار کنم که حتی واسه یه روز هم که شده چشم برزخی پیدا کنم؟ به غیر از ذکر یونسیه یه ذکر دیگه بگید لطفاً. آیت الله بهجت ره چیکار میکردن؟ لطفاً راهنماییم کنید و ممنونم.

تصویر سجاد
نویسنده سجاد در

چشم برزخی حقیقتی است در وجود همه انسانها که رسیدن به آن کار ساده و آسانی نیست بلکه نیازمند تقوا و عمل صالح و اصلاح فکر و اندیشه و عمل است که نیازمند تمرینهای بسیار و سالهای بسیار طولانی است و راه های آن عبارتند از:

1: انجام نافله ها: اگر انسان واجباتش را با آغوشی باز و دلی خوشحال انجام دهد و در کنارش با عشق و علاقه نوافل و کارهای مستحبی را نیز انجام دهد روز به روز به سمت باز شدن چشم و گوش باطنی قدم بر می دارد رسول خدا می فرماید:
«خداوند فرمود: اظهار دوستي نكرد بنده من به چيزي دوست داشتني تر از آنچه واجب كردم بر او، و او با نوافل به سوي محبت من مي آيد تا اينكه من نيز او را دوست بدارم. پس هنگامي كه او را دوست بدارم شنوايي او مي باشم آن گاه كه مي شنود و بينايي او مي باشم آن گاه كه مي بيند و زبان او مي باشم آن گاه كه سخن مي گويد و دست او مي باشم آن گاه كه ضربه مي زند و پاي او مي باشم آن گاه كه راه مي رود، هنگامي كه به درگاه من دعا كند اجابت مي كنم و اگر از من درخواست كند به او مي دهم»

2: تقوا: تقوا که به معنای پرهیز از گناهان و روی آوردن به دستورات خداوند سبحان از واجبات گرفته تا مستحبات و ترک محرمات و مکروهات است عاملی است که باعث کنار رفتن پردها شده و انسان دارای قوی تشخیص حق و باطل خواهد شد، خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً [انفال/29] اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، براى شما وسيله‏اى جهت جدا ساختن حق از باطل قرار مى‏دهد (روشن‏بينى خاصّى كه در پرتو آن، حق را از باطل خواهيد شناخت)»
قلب آدمى همچون آئينه است و وجود هستى پروردگار همچون آفتاب عالمتاب، اگر اين آئينه را زنگار هوى و هوس تيره و تار كند نورى در آن منعكس نخواهد شد، اما هنگامى كه در پرتو تقوى و پرهيزگارى صيقل داده شود و زنگارها از ميان برود نور خيره‏كننده آن آفتاب پر فروغ در آن منعكس مى‏گردد و همه جا را روشن مى‏سازد، خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«اتَّقُوا اللَّهَ وَ يُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ‏ [بقره/282] تقوى پيشه كنيد و خداوند بشما تعليم مى‏دهد»
شاعر می گوید:
جمال يار ندارد حجاب و پرده ولى             غبار ره بنشان تا نظر توانى كرد
 و يا به گفته شاعر ديگرى:
حقيقت سرايى است آراسته             هوى و هوس گرد برخاسته‏
نبينى كه هر جا كه برخاست گرد             نبيند نظر گرچه بيناست مرد!

ان شاالله شما با همین دو راه به خواسته و منظور خود خواهید رسید که ما را نیز از دعای خیرتان محروم نفرمایید.

 

..........................

پی نوشتها:

1: « قَالَ اللَّهُ مَا تَحَبَّبَ إِلَيَّ عَبْدِي بِشَيْ‏ءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُهُ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَيَتَحَبَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِي يَنْطِقُ بِهِ وَ يَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا وَ رِجْلَهُ الَّتِي يَمْشِي بِهَا إِذَا دَعَانِي أَجَبْتُهُ وَ إِذَا سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ و...» بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏67، ص: 23.