چرا اهل سنت ولایت امام علی(ع) را قبول ندارند؟

19:43 - 1395/05/06

696- سلام

خواستم بدونم چرا سنی ها ولایت و امامت امام علی رو قبول ندارند و چرا سنی مذهب کاملی نیس؟؟؟

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/96305

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 8 =
*****
تصویر hasan_66
نویسنده hasan_66 در

سلام. البته که مسلمان با مسلمان برادره و اولین اصل وحدت کلمه لا اله الی الله هست

اما شایعات زیادی مطرح می کردند و می کنند. ببینید قرآن کتاب آسمانی و کلمه حق ماست. خداوند در قرآن فرمودند که موسی از خداوند وصی خواست و خداوند قبول کرد که هارون و بعد از آن یوشع بن نون- برادر حضرت موسی - وصی او باشد. وصی حضرت عیسی شمعون بن حمون (معروف به پطرس) ، ذریب بن ثملا و بالط که از جمله دوازده نفری بودند که به حواریون شناخته می شن و اوصیای حضرت عیسی بودند. بنا بر روایاتی گفته میشه سلمان فارسی (روزبه) اخرین وصی حضرت عیسی و واسط بین ایشان و حضرت محمد (ص) بودند. پر واضح است که پیامبر هم اوصیائی داشتند که اولین وصی پسرعمو و همسر دخترشان علی ابن ابی طالب (ع) بودند. 

یا حق

تصویر خوشنام
نویسنده خوشنام در

ببخشید اتفاقا سنی مذهب کاملی چرا شیعه مذهب کاملی نیس؟

تصویر محمد فرضی پوریان

با سلام خدمت شما.

لطفا یه کم مطالعه کنید که خدای تبارک و تعالی کی و کجا فرمود: «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا: امروز کفرپیشگان از [شکست] دین شما ناامید شدند؛ بنابراین از آنان مترسید و از من بترسید. امروز دین‌تان را برای شما کامل، و نعمتم را بر شما تمام کردم، و اسلام را برایتان به عنوان دین پسندیدم.» یعنی اون روز، دین کامل شد؛ خواهشا ببین چه اتفاقی افتاد که دین کامل شد؟ البته کتب شیعه رو هم نگاه کن، هم نظرات علمای سنی رو ببین و هم شیعه رو، بعد قضاوت کن؛ این قسمت از آیه در روز غدیر خم نازل شده، یعنی اون زمانیکه پیامبر اکرم(ص) دست امیرالمومنین(ع) رو بالا برد و ایشون رو به عنوان امام المسلمین منصوب کرد، با این نصب، یعنی ولایت امیرالمومنین(ع) دین کامل شد. سپس آیه نازل شد.

یعنی دین اسلام بدون ولایت کامل نیست، بدون امامت ناقصه؛ خود قرآن داره میگه. پیامبر هم بارها در حدیث ثقلین و حدیث سفینه نوح که همه علمای اهل سنت گفتن صحیح هستن؛ فرموده که باید به اهل بیت چنگ بزنید و از اونا تبعیت کنید. این یعنی باید امامان معصوم رو در راس قرار بدیم و از اونا تبعیت کنیم.

پس دین بدون امامت کامل نیست، لذا سنی ها دینشون کامل نیست.

ما نه توهین می‌کنیم و نه فحش می‌دییم و نه بی‌احترامی می‌کنیم، میگم آیه قرآن اینو داره میگه و بهتره شما هم دقت کنید، بحث بحث علمی و قرآنیه، هیچ کس حق نداره به مقدسات دین دیگه توهین کنه.

تصویر یک فرد سنی
نویسنده یک فرد سنی در

نظر همه برای من ارزش داره ولی متاسفانه شما هیچ حقی ندارید در مذهب ما دخالت کنید

این خیلی جالبه که تویه مملکتی زندگی میکنیم که وحدت حرف اولشه ودارید فحش میدید

تصویر محمد فرضی پوریان

ما نه توهین می‌کنیم و نه فحش می‌دییم و نه بی‌احترامی می‌کنیم، میگم آیه قرآن اینو داره میگه و بهتره شما هم دقت کنید، بحث بحث علمی و قرآنیه، هیچ کس حق نداره به مقدسات دین دیگه توهین کنه.

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

هم شیعه تندرو داره هم سنی. خدا از جفتشون نگذره

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

دقیقا

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

از سنی پرسیدم چرا حضرت علی علیه السلام قبول نداری گفت اون کتاب نیاورد يعني قرآن کریم مغز ..... تو سر سنی ها هست خیلی اعصابم بهم ریخت خواهش میکنم سنی ها رو با شیعه برادر نکنید شیعه کجا سنی کجا 

تصویر محمد فرضی پوریان

در این مورد باید گفت: به نظر میرسد مهم‌ترین عامل برای این مساله لجاجت با علمای شیعه و تعصب کورکورانه بر روی مذهب است و الا بدون شک علمای آنان به حقانیت مذهب شیعه میرسند، اما برای آنان بسیار سخت است که بگویند اشتباه کردیم و راه ما باطل بوده است.

عامل دیگری برای این قضیه روایات جعلی است که در زمان معاویه برای خلفا جعل شد و بزرگان آنان در همان زمان‌ها آن روایات جعلی را در کتب خود نقل کردند و الان هم علمای آنان می‌پندارند این گونه احادیث صحیح است.

اما عامل قبول نکردن اکثر مردم، غیر از علمای آنان، جهل و نادانی است؛ علمای آنان اجازه نمیدن بسیاری از روایات صحیح در فضیلت امیرالمومنین(ع) مانند حدیث ثقلین، منزلت و ... به گوش مردم برسد.

دلیل ما بر این مطلب این است که دسته دسته از مردم سنی با خواندن کتبی که علمای شیعه نوشته اند به سرعت شیعه میشن. عده زیادی از مردم سوریه، لبنان، کشورهای افریقایی مانند نیجریه و... با خوندن کتبی مانند المراجعات و الغدیر و تبلیغ شیعه توسط روحانیت معظم شیعه شدن.

و چون امام معصوم ندارن به درد نمیخوره. و چون پیامبر فرمود: «هر کس بمیرد و امام خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است»(کافی، ج1، ص 376). یعنی سنی بودن مانند کفر و جاهلیت است.

همچنین قرآن کریم در آیه 67 سوره مائده خطاب به پیامبر  می‌فرماید: «این مطلب را بیان کن، که اگر بیان نکنی رسالتت را انجام نداده ای» یعنی بیان اون مطلب این‌قدر مهمه که به اندازه کل اسلام اهمیت داره؛ شیعه بالاتفاق و برخی از علمای اهل سنت میگن که این آیه در روز غدیر نازل شد. سپس پیامبر مردم رو جمع کرد و دست امیرالمومنین رو بالا برد و او را خلیفه قرار داد؛ سپس آیه 3 سوره مائده نازل شد و فرمود: «امروز دین شما رو کامل کردم». یعنی دین، بدون امامت کامل نیست و به درد نمیخوره و شیعه معتقده: تنها مذهب حق در اسلام شیعه است؛ دین طبق این آیه با امامت کامل میشه، دین بدون امام دین نیست و ضلالت و گمراهی است؛ یعنی بدون امام مسلمان بودن سودی نداره.