کمال نهایی در سایه تربیت مستقیم معصوم علیه السلام

19:25 - 1392/12/21

هدف از خلقت عالم این است که انسان به کمال لایق خودش برسد، بر این اساس خداوند او را موجودی مختار خلق نموده و راه هدایت و ضلالت را برایش نشان داده است «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُورا» و تمام زیبایی ها و زشتی ها را هم برایش الهام نموده است «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها»و در این راستا انسان های کاملی را فرستاده است گنجینه های عقولشان را خارج نموده و برایشان بنمایانند و با صدای رسا در میان بشریّت فریاد کنند که «تعالو» بالا بیایید! و با تمسک به ریسمان الهی، از این چاه ظلمانی طبیعت و مادیت بیرون شوید تا این که ملکوت عالم را مشاهده نموده و به حیات انسانی دست یابید «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُم‏» در این مسیر هیچ گونه اجبار و اکراه وجود ندارد، بلکه هر کس با اختیار خودش باید دعوت انبیا علیهم‌السلام را اجابت نموده و این اه را بپیماید تا این که به گنج کمال انسانی دست یابد. ولی با کمال تأسف این بشر نادان، نه تنها اجابت نکرده و به دنبال آنها نرفته بلکه به قتل و کشتار آنها دست برده و حتّی روزانه صدها بلکه هزاران نبی و ولی را به قتل رسانده سپس به کارهای روزانه خودش ادامه داده، گویا هیچ حادثه ای واقع نشده!!

تا این که خداوند آخرین حلقه هدایت«رحمه للعالمین» را با بهترین دین و شریعت که تأمین کننده تمام نیازهای دنیایی و آخرتی بشر است برانگیخت. عدّه ای فطرت شان بیدار شده و به دنبال او حرکت نموده و به کمال انسانی دست یافته و مقامات «سَلمَانُ مِنَّا أهلَ البَیت» را درک کردند. ولی اکثر مردم در مقابل وی قد علم نموده و به بهانه‌های مختلف، از پذیرش آن سر باز زده، با محاصره اقتصادی و راه اندازی ده‌ها جنگ خونین، همان مسیر گذشتگان خود را پیمودند و آنان که پایه های کرم، پیشوایان امم، صاحبان نعمت ها، عناصر نیکی ها، ستون های برگزیدگان، سیاست مداران بندگان و... بودند هم به همان سرنوشت انبیای گذشته گرفتار شده و به شهادت رسیدند.

چون مردم قدر نعمت وجود معصوم را ندانستند خداوند هم آنان را از تربیت مستقیم ومباشر معصوم محروم نموده و آخرین ذخیره خودش را از میان آنها برداشته و در پشت پرده غیبت قرار داده تا این که همه مدعیان اصلاحات، به حکومت رسیده و عذرها کوتاه شود.

امام صادق علیه‌السلام درباره ظهور آن حضرت می‌فرماید:  

«مَا یَکون هَذاألامر حتّی لا یَبقی صِنف مِن النَاسِ ِإلّا وَ قَد وَلّوا عَلَی الناسِ حتّی لا یَقول قَائل إنّا لَو وَلیّنا لعَدلنا و...» 

حضرت مهدی عجّل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور نخواهد کرد مگر این که همه اصناف مردم به حکومت برسند تا این که عذرها کوتاه شود و نگویند اگر ما به حکومت می‌رسیدیم عدالت را پیشه نموده و اجرا می‌کردیم.

با ناکامی حکومت های غیر معصوم، حجت الهی بر مردم تمام شده و بشر به این نتیجه می‌رسد که خودش کودکی بیش نیست و توان اداره و تأمین کوچک ترین نیاز هایش را ندارد واین تشنگی را از درون خودش احساس کند و حکومت معصوم را با دل و جان بخواهد.

با فراهم شدن زمینه حکومت معصوم خداوند آخرین ذخیره خودش را از پشت پرده غیب بیرون آورده و به واسطه او موانع را برطرف نموده و عدالت جهانی را مستقر می‌کند. پس از آن تمام انبیا و اولیای الهی برای شرکت در تشکیل و گسترش حکومت عدل جهانی زنده شده، به دنیا بر می‌گردند تا این که بشریّت به آن کمال لایق خودشان برسند؛ زیرا تجربه حضور معصومین علیهم‌السلام در جوامع بشری؛ مخصوصاً دویست و هفتاد سال حضور آنان در میان مسلمانان نشان می‌دهد که تنها را تحصیل کمال نهایی، با تربیت مستقیم و مباشر معصوم امکان پذیر است.

از آن طرف نیز، تمام افرادی که در طول تاریخ در مقابل معصومین علیهم‌السلام به مخالفت برخاسته اند برمی‌گردند تا با دیدن حکومت عدل معصومین علیهم‌السلام به اشتباه خودشان پی برده و عذاب دنیایی اعمال شان را بچشند.

با توجه به این مطالب حقیقت رجعت مشخص شده و می‌فهمیم که رجعت یک امر ضروری است؛ زیرا در طول تاریخ هیچ گاه زمینه حکومت معصومین علیهم‌السلام فراهم نشده است که بشر با اختیار خودشان آمادگی پذیرش آن را پیدا کرده باشند و پس از تجربه طولانی از حکومت غیر معصوم به این نتیجه برسند که تأمین کمال انسان فقط در سایه حکومت معصوم امکان پذیر است.

تاریخ 270 ساله حضور رسول اکرم و ائمه معصومین و تربیت آنان بهترین تجربه تاریخ بشر است که سلمان، عمار، مقداد، ابوذر، میثم، حجر بن عدی، مالک اشتر، حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، زهیر، ابوحمزه ثمالی، محمد بن مسلم، زراره و... شدن، تنها در تحت سایه تربیت مستقیم معصوم امکان پذیر است.

. تنها بعد از کشته شدن خلیفه سوم و تجربه تلخ مسلمانان از حکومت های غیر معصوم، این زمینه ولو به طور ناخود آگاه و محدود فراهم شد که مردم با اصرار زیاد دست بیعت به سوی معصوم دراز نموده و حکومت او را با دل و جان خواستار شدند، ولی متأسفانه در اثر ناآگاهی مردم و کارشکنی های ناکثین، قاسطین و مارقین و... ادامه پیدا نکرد.

http://btid.org/node/27141
تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام

از جناب عرشی بابت ایجاد این تایپیک مفید ممنونم منتظر مطالب بعدی شما هستیم

تصویر سیتاخانم

وااااااااااااای چه قدر طولانی! surprise

حالا بعدا می خونمش!

تصویر یه عاشق واقعی

جالب بود....

فقط خواهشا متن ها رو کم کنید ....یه خورده خلاصه تر باشه ادم با حوصله تر میخونه 

یاحق