پسرم دخترای بی حجاب وکم حجاب را می پسنده

10:08 - 1402/07/24

سلام وخسته نباشید

من پسری دارم ۲۰ ساله که بیشتر دخترای بی حجاب وکم حجاب را می پسنده من و همسرم هم این دخترا را قبول نداریم اگر بخواهد ازدواج کند نمی دانیم چه بکنیم زور بگیم دختر محجبه بگیریم بدبخت می شده زور نگیم دختری می گیره که آخر جدا می شده ممنون می شم راهنمایی کنید تکلیف چیه؟؟

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/261697
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم
ضمن سپاس از حسن اعتماد و ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر

دلنگرانی و دغدغه شما رو برای زندگی آینده فرزندتون درک می کنم. چه بسا این افکار منفی، روزانه شما رو اذیت کنه و دوست دارید خیالتون از بابت دختری که قراره عروس شما بشه راحت باشه. چند نکته خدمت شما عرض میشه

 این یک قضاوت اشتباه هست که چون فرزند شما در حال حاضر افراد بی حجاب رو دوست داره پس الزاما دوست داره همسر آینده اش هم اینگونه باشه. خیر. هیچ رابطه الزامی بین این دو نیست.
پس بهتر هستش که از مقتضای سنی ایشون مطلع باشید. در این سن بنا به حکمت خدایی، انسان نسبت به جنس مخالف کشش عاطفی داره، این کشش می تونه یکی از آیات خداوند باشه که چطور دو جنس کاملا متفاوت نسبت به هم میل و کشش داشته باشند. که البته این میل و کشش مثل هر نیاز دیگری که در انسان قرار داده شده، حاوی حدود و خطوط قرمزی هست که باید رعایت بشه مثل پرهیز از نگاه حرام، پرهیز از خلوت با محرم و ...!

این کشش ممکنه با عناصر زیبایی مثل مو، زیبایی تقویت بشه. پس اینکه فرزند شما دختران بد حجاب و بی حجاب رو دوست داره، بخاطر همون میل درونی و کشش غریزی است که به جنس مخالف داره هر چند ایشون دچار یک خطا و معصیت شده که به این گونه دختران نگاه می کنه و برای رسیدن به سلامت روحی و جسمی می بایست این گونه امیال رو مدیریت و کنترل کنه و در جای خودش و از راه خودش تامین بشه (مثل ازدواج) اما بهر حال این دوست داشتن از این بابته که دوست داره در این مقطع سنی این کشش و لذت رو بی هزینه تامین کنه. حالا ممکنه فرزند شما این کار را با یک توجیهی هر چند غلط (مثل اینکه خدا زیبایی رو برای دیدن خلق کرده و ...) همراه کنه اما بهر حال چون این لذت بصری در دسترس و بی هزینه هست نگاه می کنه و دوست داشتن این گونه دختران هم بر اساس همون میل غریزی هست و اگر اصل این میل در درون کسی وجود نداشته باشه نشان از وجود مریضی شخص هست. اما بهر حال این میل و کشش رو باید طبق موازین و محدودیتهای شرعی تامین کرد که همون ازدواج هستش.
اما قضیه انتخاب همسر می تونه متفاوت از نگاه کردن و دوست داشتن دختران بی حجاب یا بد حجاب باشه. چون دیگه دختری رو که می خواد انتخاب کنه، می خواد منحصرا مال خودش باشه. غیرت ایشون اجازه نمیده که کسی رو انتخاب کنه که دیگران چشم بد به همسرشون داشته باشند.  پس میشه گفت شما تا حدودی افکار منفی رو برای خودتون پرورش میدید. و نگرانی شما از این بابت هست که هجوم این افکار منفی و سریال سازی در ذهن تون مایه تخریب روحیه شما میشه

البته نمی خوام منکر این بشم که بعضی جوانها متاسفانه به بی حجابی و بدحجابی خانمشون افتخار می کنن، حالا یه بخاطر اینکه انتخاب همسر زیبای خودشون رو به رخ دیگران بکشند و از این جور انگیزه ها

اما شما این انگیزه رو از الان بر طرف کنید و شک وشبهه ایشون رو در این زمینه بر طرف کنید. و از الان این عقیده رو در ذهن ایشون نهادینه کنید که برای اینکه ایشون به نفع خود و زندگی دیگران می خواد همسری رو انتخاب کنه، بهتر هست که یک دختر محجبه (هر چند چادری نباشه، اگر چادری باشه بهتر) انتخاب کنه.

گاه گاهی از ایشون در این زمینه صحبت کنید بدون اینکه متوجه بشه این سوال رو برای چه (مثلا انتخاب همسر آینده) می پرسید.
از ایشون بپرسید: یک دختر یا زن بدحجاب یا بی حجاب چه اثری می تونه روی مردها (چه مجرد ها و چه متاهل ها داشته باشه)
ببینید، فرزند شما الان در دوران هوس و جوانی خودش هست و بیش از اینکه اهل دور اندیشی و تحلیل باشه مقهور و مغلوب احساسات خودش هست. شما با این سوال قوه تعقل و تحلیل و واقعی نگری رو در ایشون زنده می کنید. شما با این سوال و جواب این التفات به ایشون می دید که همه چیز در احساس و هوس و سلیقه نیست، بلکه گاهی بخاطر واقعیتهایی در زندگی از سلیقه گذشت.
زن بد حجاب هم برای مجردها آسیبهایی رو به همراه خواهد داشت و هم برای متاهلین، أعم از اینکه این خانم بد حجاب خودش مجرد باشد و یا خانواده تشکیل داده باشد. پس نتیجه اینکه همسر بد حجابی تبعاتی در زندگی خود فرزند شما ایجاد خواهد کرد که چه بسا از اون تبعات غافل مونده.
لازم هست در این زمینه اطلاعاتی رو داشته باشید تا در گفتگو با فرزندتون مطرح کنید.
برای این کار لطف کنید به لینک های زیر مراجعه بفرمایید

http://btid.org/node/215072
https://btid.org/fa/news/183172
https://btid.org/fa/news/259581

حتما لینکهایی که ارائه شد رو ملاحظه بفرمایید و در ادامه سوال یا ابهامی بود بفرمایید. با کمال میل منتظر بازخورد جنابعالی از جواب حاضر هستیم.

موفق باشید