مظلوم‌نمایی دروغ

08:59 - 1395/08/22

-آل سعود با موجه جلوه دادن خود، خود را اصلاح‌گر معرفی می کنند در حالی که از مفسد بودن خود، خبر دارند.

مظلوم‌نمایی دروغ

یک سال و اندی از تجاوز ناجوانمردانه و بدور از مسلمانی آل سعود، علیه مردم بی‌گناه یمن می‌گذرد. آل سعود ــ این منافقان امت اسلام ــ همیشه بدنبال مظلوم نمایی و موجه جلوه دادن کارهای زشت و غیر انسانی خود هستند.

 مظلوم‌نمایی دروغ
در آیاتی از سوره بقره می‌خوانیم: «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فىِ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلىَ‏ مَا فىِ قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ وَ إِذَا تَوَلىَ‏ سَعَى‏ فىِ الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ  وَ اللَّهُ لَا يحُبُّ الْفَسَادَ[بقره/204 و205] و از مردم كسى است كه گفتارش در زندگى دنيا تو را خوش آيد، و [براى اينكه چنين وانمود كند كه زبانش با دلش يكى است‏] خدا را بر آنچه در دل دارد شاهد مى‏گيرد، در حالى كه سرسخت‏ترين دشمنان است و هنگامى كه [چنين دشمن سرسختى‏] قدرت و حكومتى يابد، مى‏‌كوشد كه در زمين فساد و تباهى به بار آورد، و زراعت و نسل را نابود كند و خدا فساد و تباهى را دوست ندارد». [1]
کسی که زبان و دلش یکی نیست ولی سعی در یکسان جلوه دادن زبان و دلش است، منافق است. آل سعود منافق ــ که با تبلیغ بر روی خادم حرمین بودن برای خود محبوبیتی کذایی پیدا کرده است ــ مدتهاست که مردم بی‌گناه و مظلوم یمن را آماج ددمنشانه‌ترین حمله‌ها قرار داده است؛ و به فرموده قرآن، حرث(زراعت) و نسل، و آثار باستانی را هم از بین می‌برد.این رژیم وابسته، تمام جنایات خود را در یمن، بحرین و... توجیه می‌کند؛ اما دفاع انصارالله یمن و نیروهای مردمی آن را مبارزه با خادم حرمین شریفین می‌داند؛ در چند روز اخیر که نیروهای یمنی شهر جده عربستان را با موشک هدف قرار داده‌اند؛ با تبلیغات بسیار و هیاهوی رسانه‌ای، و برای مظلوم‌نمایی دروغین خود، مقصد موشک نیروهای یمنی را مکه مکرمه اعلام کرده‌اند[2] تا از قداست خانه خدا به نفع خود استفاده کرده و طرفداران خود را بر ضد انصارالله تهییج کنند.

اصلاح‌گری منافقانه
در سوره بقره در وصف منافقان آمده است: «وَ إِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُواْ فىِ الْأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نحَنُ مُصْلِحُونَ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لَکنِ لَّا يَشْعُرُون‏[بقره/11 و 12] چون به آنان گويند: در زمين فساد نكنيد مى‏‌گويند: فقط ما اصلاح گريم! آگاه باشيد! يقيناً خود آنان فسادگرند، ولى درك نمى‏‌كنند». در آیات ابتدای این مقاله گفته شد که کسانی خودشان را موجه جلوه داده و خدا را بر نیت پاک خودشان هم گواه می‌گیرند؛ اما انسان‌های خوبی نیستند. آیات یازده و دوازده بقره، به ما می‌آموزد که منافقان در ادامه موجه جلوه دادن خود، خود را اصلاح‌گر نشان می‌دهند؛ چنانکه گفته شد حکومت آل سعود با مانور بر روی خادم کعبه و حرم پیامبر بودن، خود را خدمتگزار و مصلح جهان اسلام می‌داند؛ در حالی که کشت و کشتار خود را در یمن، و جنایات دیگر خود را در سرزمین‌های اسلامی، از یاد برده و حتی آنها را در راستای تحقق دموکراسی و...(اصلاح‌گری) می‌داند.

بفرموده‌ی قرآن، منافقان(آل سعود) فسادگر بوده؛ ولی منافع دنیوی این خاندان وابسته به سران زر و زور، مانع از درک این واقعیت(فسادگری) است. «الَّذينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً[کهف/104]) (زيانكارترين مردم) آنها هستند كه (عمر و) سعى‏شان در راه دنياى فانى تباه گرديد و به خيال باطل مى‏ پنداشتند كه نيكوكارى مى‏ كنند.[3] سردمداران عربستان سعودی با دلخوشی به خادم حرمین بودن(البته خادم حرمین بودن افتخار دارد؛ ولی نه برای اینها با این همه جنایاتشان) و خود را اصلاح‌گر نشان دادن(طرفدار دموکراسی در یمن و سوریه) فکر می‌کنند که مسیر درستی را طی می‌کنند؛ اما هر چه زمان می‌گذرد بیشتر رسوا می‌شوند؛ و در آن دنیا هم رسواتر از این خواهند بود.

سخن آخر
آل سعود منافق، با سوءاستفاده از کلید داری کعبه، و تظاهر به اصلاح‌گری در جهان اسلام(دموکراسی و...) خود را موجه جلوه می‌دهد در حالی که بفرموده قرآن، منافقان(آل سعود) مفسدند ولی نمی‌دانند.

پی‌نوشتها
[1]. ترجمه انصاریان، ص32.
[2]. آخرین نیوز، حمله موشکی انصارالله به پايتخت اقتصادي عربستان/ اهداف رياض از طرح حمله به مكه.
http://alef.ir/vdcd950osyt0z96.2a2y.html?407663
[3]. ترجمه الهی قمشه‌ای، ص304

نظرات

تصویر javanshia
نویسنده javanshia در

باسلام مطلب شما در کانال مرکز نشر معارف قرآن وحدیث منتشر شد

quran_hadis@

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
8 + 4 =
*****