رمز پیروزی

10:54 - 1396/03/02

-فتح خرمشهر، مهم ترین نتیجه عملیات بیت المقدس بود، ولی تنها نتیجه آن به شمار نمی آید. این نبرد یکی از مهم ترین و گسترده ترین عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی است.

فتح خرمشهر

یکی از دستورات قرآنی که بنابر روایات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را پیر کرده، (مجمع البيان، طبرسی، ج 5، ص 19) دستور به استقامت است. خداوند در سوره هود به پیامبر و پیروانش می فرماید: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَک [هود/112] پس همان‏گونه كه فرمان يافته‏ اى، استقامت كن و همچنين كسانى كه با تو بسوى خدا آمده ‏اند (بايد استقامت كنند).»
و این استقامت در راه حق است که هزینه بر می دارد و انسان باید از مال و جانش بگذرد و در مسیر حق ثابت قدم بماند و مصادق بارز مقاومت، فتح خرمشهر است که نشان داد استقامت در راه حق نتیجه اش پیروزی است ولو ممکن است در ظاهر با شکست همراه باشد.
مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «یعنی اگر شما بیائید توی میدان، بر دشمنتان پیروز خواهید شد؛ یعنی این سنت الهی است؛ حالا این پیروزی ممكن است یک روزه و یک ساله نباشد، اما در نهایت پیروزی است. این پیروزی قطعاً حاصل خواهد شد. شكست و انهزام در جبهه‌‌‌‌‌‌ ی حق معنی ندارد.» (بیانات رهبری، 1388/06/16)

_______________
[1]. تفسير مجمع البيان، طبرسی فضل بن حسن، قرن: ششم، زبان: عربى، مذهب: شيعى، ناشر: انتشارات ناصر خسرو، مكان چاپ: تهران، سال چاپ: 1372، ج5، ص19.
[2]. بیانات معظم له در دیدار اعضای هیئت دولت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 6 =
*****