روز حیات اسلام

18:54 - 1396/03/31

- روز قدس بستر مناسبی برای اتحاد مسلمانان جهان با محوریت آزادسازی قدس است که ریشه مقاومتِ ملتِ مظلومِ فلسطین در برابر صهیونیست ها و حامیانش را محکم و مکحم تر می‌کند. 

روز قدس

پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، ولی پاسخ نگوید، مسلمان نیست.» (کافى، ج2، ص 164) ملت مظلوم فلسطین بیش از نیم قرن است که تحت ستم ظالمان و زورگویان صهیونیستی قرار دارند و بقیه مسلمانان موظف هستند نسبت به این همه کشتار و وحشیگری بی‌تفاوت نبوده و نظاره گر قتل عام مسلمین نباشند؛ بلکه حداقل باید فریاد کینه و نفرت خود را به گوش ظالمان و غاصبان سرزمین اشغالی برسانند. روز قدس بهترین فرصت برای نشان دادن وحدت میان مسلمین جهان و قیام در برابر زورگویان و متجاوزان است.
به تعبیر امام راحل: «روز قدس یک روز جهانى است. روزى نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایى است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌ها است. روزى است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس روزى است که باید سرنوشت ملت‌هاى مستضعف معلوم شود، باید ملت‌هاى مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.» (صحیفه امام، ج‏9، ص: 276)

پی نوشت:
كلينى، محمد بن يعقوب‏، الکافی، دار الكتب الإسلامية، تهران‏، 1407 ق‏.
خمینی، روح‌الله، صحیفه امام، مؤسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(س)،تهران، 1378.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 2 =
*****