برا ازدواجم خیلی خیلی زود بود؟

09:06 - 1393/05/04

سلام دختری 26ساله ام که مدتی است که ازدواج کردم . پدرم طوری بچه هاشو بزرگ کرده که خودشون مسئول مشکلاتشون هستند و در واقع انگار وقت همون 10 سال اول زندگیشون براشون مثلن پدری کرده .

خواهرم ازدواج کرد پدرم هیچ کمکی نه درعقدش نه درعروسیش نه در جهازش انجام نداد .خودش رفت سرکارو(کارمند بود) .... همه چیز تهیه کرد.

داداشم وقت عروسیش با اینکه خانمش اصرار داشت عروسی نمیگیرم میرم کربلا یا سوریه... پدرم اجازه نداد گفت باید عروسی بگیرین ما ابرو داریم .هزینه شام فقط میدم و پولیم که جمع شد خودم برمیدارم ولی بقیه خرج پای خودت .که هنوز که هنوز داداشم میگه بابا بخاطر دل خودش منو کلی به قرض انداخت دریغ از یه کمکش...

حالا نوبت من شده (نه خواهرام نه برادارم هیچکدومشون تحصیلات ادامه نداند) ولی من با تمام خرج و مخارج که داشت دانشگاه نیمه دولتی با وام و قرض و کار و درس و ... هزار یه بدبختی که گفتش خیلی برام زیاد و دردناکه .. تحصیلاتم تموم کردم .و پدرم گفت من فقط تنها لطفی که بهت میکنم که هیچوقت یادت نره اینکه ا درس بخونی بقیه اش روی من حساب نکن. توی این سالها اگه کرایه اتوبوس و تاکسی نداشتم .اگه لباس نداشتم .اگه پول شهریه و جزوه نداشتم .فقط خودم .

حالا ازدواج کردم و با این که هنوز از وام دانشگام مونده باید به فکر جهزیه باشم و من با کاری که میرم با حقوق 200تومان در ماه واقعا نمیتونم چیکار کنم .؟(شهر ما کوچیک و حقوقام خیلی کم و هزینه هاش مثل شهرهای بزرگ)

این روزا با اینکه میدونم احترام پدر و مادر واجبه ... این همه سال من همیشه براشون عزیز بودم حتی با اینکه ناراحتیام فقط مال خودم بوده و هیچوقت نشد که همدرد باشند

ولی بدجور باهاشون بد شدم . همیشه من ارامبخش رفتار بقیه بودم که احترام یادتون نرده .. غصه نخورین و ... صبر داشته باشین .. تحمل کنید

ولی الان چون میدونن من ازشون بخاطر چی ناراحتم .. دم به دقیقه گیر میدن .. که تو اینجوری و ... اینجوریی.... اینقد مامانم و بابام فقط بخاطر اینکه توجیه کنند که به ما ربطی نداره .. به خواهر و برادرام حرف زدند که یه جورایی اونام دیگه باهام خوب نیستند....

شاید با خودتون بگین خب حتما نداره ..... اره خیلی نداره وگرنه داره ..... بعدش مردم میرن قرض میکنند جهزیه دخترشون میدن اونوقت بابای من فقط خاست از یه جایی تقاضای وام یک میلیون تومان که واقعا پولی نیست برای تهیه جهزیه .گفت نمیگرم .گفتم چرا ؟ گفت بخاطر اینکه اگه یه وقت ندی باید من بدم .

نمیدونم چیکار کنم .... دلم میخاد جدا بشم تا برای جهزیه ام فرصت داشته باشم . دارم هر روز بیشتر داغون میشم.

کجان اون اخوندای که روی منبر میگن خدا گفته هیچکس پدر و مادر نمیشه برای ادم

کجان اون اخوندای که روی منبر میگن ازدواج کنید خدا میرسونه .

کجان که ببینن همیشه حق با اونا نیست .... کجان که بگن بابا این بچه ها دست شما امانتن اگه مرحم نیستین براشون .. حداقل نمک به زخمشونم نباشین....

کجان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟indecision

همیشه با خودم گفتم عیب نداره بذار حداقل اگه کمک نمیکنند.دعا نمیکنند .تفرین نکنند.

ولی الان بازم با اینکه من سکوت زیاد میکنم .ولی گاهی دیگه صبرم تموم میشه نمیتونم جواب غر زدند الکیشون ندم .

بعدش تا من یه کلمه حرف بزنم میگن غر نزن .درحالی که خودشون تا من صدام در نیاد ساکت نمیشن .

من چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

http://btid.org/node/34274

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 0 =
*****
تصویر asd
نویسنده asd در

سلام سیمین جان

اولا تبریک میگم. انشاالله که خوشبخت باشید

ثانیا کسی را میشناسم که چند وقت پیش مشکل مشابه شما راداشت که مادرش به او جهیزیه نمیداد و عموهایش هزینه بخشی از جهیزیه اش را تقبل کردند. و بخش دیگری را هم(مثل اجاق گاز- فرش-..) یک مرکز مردمی تهیه جهیزیه برایش خرید و ارسال کرد. (من خودم با آن مرکز تماس گرفتم و هماهنگی هایش را کردم و آنها هم برایش بردند دم در خانه اش تحویلش دادند)

امیدوارم ازم ناراحت نشی اما من میتونم شماره چند جا رو تو قم و شاهرود و مشهد بهت بدم که در تهیه جهیزیه کمک میکنند. و حتی به شهرهای دیگه هم تا حد امکان جهیزیه را ارسال می کنند. تمام وسایل رو نمی تونند تقبل کنند اما در وسایل اصلی کمک می کنند.

اگر شماره رو خواستی همین جا آدرس ایمیلت رو بذار

به امید خدا حل میشه. خدا چون ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری

توجهت به اون "در دیگر" باشه و نا امید نباش عزیزم

تصویر قم
نویسنده قم در

سلام

نمیدونم چی بگم عزیزم

ببین میتونی از طریق مسئولین سایت با من ارتباطی بر قرار کنی

در پناه خدا

تصویر ساقی کوثر saghi67

والا این مدلیش رو دیگه ندیده بودیم که دیدیم!!

تا اونجایی که من میدونم جهیزیه وظیفه خانواده عروس هست نه خود عروس !!!بعدشم پدرتون باید این رفتارا رو درقبال پسراش انجام بده نه دختراش !!هر چی که باشه پسرا اگر برن نوکری هم بکنن عیبی نداره اما وظیفه دختر کار کردن نیست !!نمیدونم چی بگم دیگه حرفم نمیاد !!surprise

تصویر ماهنی
نویسنده ماهنی در

منم یه مدل دیگه ای از تو ام ، به پست ها نگاه کن زندگی منم بخون جالبه :)

تصویر امین-مشاور ازدواج

سلام

مشکل شما جوانب دیگه هم داره که باید همش در کنار هم بررسی بشه. مثلا رابطه شما با همسرتون؛ رابطه با اعضای خانواده؛ علت رفتار پدرتون؛ وضعیت اشتغالتون و ...

بنابراین اول باید ریشه مشکل رو پیدا کنید و بعد حلش کنید. مثلا باید دید علت کمک نکردن پدرتون چیه؟ شاید شماها زیادی خودتون رو مستقل نشون دادین و همین باعث شده پدرتون این مسئولیت رو روی دوش شما بندازه! شاید واقعا توان مالی نداره! شاید ... . لذا اول باید علت اصلی رو پیدا کنید.

با این حال اگه امیدی به کمک پدرتون نیست، بهتره از یه مشاور شغلی کمک بگیرین تا بتونین شغلتون رو ارتقا بدین و با بالا بردن درآمد بتونید جهیزیه تهیه کنید. مثلا در کنار شغلی که دارین به مشاغل خانگی هم مشغول بشین و ... که این دیگه تخصص مشاوره مربوطه است و میتونه به شما کمک کنه. بعلاونه کمک گرفتن از مراکز خیریه هم میتونه کمک زیادی در این زمینه به شما بکنه. نگران اینکه کسی بفهمه هم نباشید چون معمولا شرایطی رو فراهم میکنن که کسی متوجه این مسئله نشه و آبروی شما نره. اگه همسرتون هم شرایطش رو داشته باشه میتونه بهتون کمک کنه.

پیروز و سربلند

تصویر utopia
نویسنده utopia در

اینکه خدا گفته روزی رسونه مال بعد ازدواجه ... و روایت شده است که روزی را در ازدواج با زنان بجویید ... پس خواهر من،
همسر آینده شما به اندازه کافی غصه خرجی و اینا رو میخوره ؛ وقتی میاد خونه شما باید آرامش‌بخش او باشین... نه اینکه از الان اعصابتون خورد باشه... و احیانا تنش ها رو به اطرافیان منتقل کنید؛  خود احترام به پدر و مادر، روزی آدم رو زیاد میکنه. سعی کنید آرامش خودتون رو مثل سابق حفظ کنید و درباره "دلایل" اینکه صبرتون تموم شده بیشتر روی رفتارهای خودتون تأمل کنید. صبر جمیل شما اجر داره.

تصویر هانا
نویسنده هانا در

خدا همیشه روزی رسونه نه فقط بعد از ازدواج اینکه میگن برا ازدواج خدا روزی رسونه مربوط به قبل و بعدشه و روزی حتما پول نیست میتونه شرایطه دیگه ای باشه که جور میشه یا حتی همسره مناسب و خوش فکر و احساس باشه این حرفه شما توهینه به علم و حکمت خدا یعنی خدا نمیفهمه کی و چه وقت و چه وضعیتی باید به داد بندهخ هاش برسه یا فقط تو یه زمان محدود توانایی بخشش و قدرت همراهی با بندشو داره و خدا هم تو قرآن گفته من از جایی روزی میدم بهتون که فکرشو هم نمیکنید خیلی وقتا از جایی ممکنه بهمون کمک بشه که توی حساب کتابای ما نبوده چرا بنده خدارو با این حرفا نا امید میکنید این اصتلاحاتو بریزید دور خدا همیشه روزی میده به بنده هاش میلیون ها ساله داره خدایی میکنه میتونه بفهمه کی لازمه جواب بده 

تصویر taraneh-kamali

خواهرم احترام پدر و مادرت رو حفظ کن شاید این امتحانی باشه از جانب خدا. خدا خودش به فکرت هست و پاداش این کارتو میده به خودش تکیه کن همه ما تکیه گاهمان خداست.

تصویر امید مهدی

سلام

نگران اتفاقاتی که افتاده نباشید . همه چی رو به خدا بسپارید . احترام پدر و مادرتون رو حفظ کنید و از مشاجره و تنش در خونه دوری کنید . سعی کنید تحت همین شرایطی که هستید بهترین رفتار رو داشته باشید . کسی که شرایط شما رو داشته و مشکلات زندگی رو حل کرده انسان خودساخته ای هست و روح بزرگی داره . همیشه در میان سختی ها و مشکلات زندگی به این نکته فکر کنیم که با تمام این سختی ها و صبری که بر سختی ها و مشکلات میکنیم روحمون رشد پیدا میکنه . اگه همه چی در وضعیت ایده آل قرار داشته باشه و در نعمت باشیم رشد و شکوفایی معنوی و روحی خیلی کم اتفاق میفته .

سعی کنید از وضعیت فعلی بیشترین بهره رو ببرید . و در امتحانی که خدا داره ازتون میگیره پیروز و موفق باشید . ان شا الله که این دوران سختی هم به پایان میرسه . 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و ((عجل فرجهم ))

تصویر خجسته
نویسنده خجسته در

میگم حدیث جان با تمام وجود میگم خوش بحالت crying

تصویر hadiis
نویسنده hadiis در

بله واقعا وقتی این  رو خوندم خجالت کشیدم از یه کاراییییی م!! از اینکه گاهی غرمیزنم و از بهونه گیری های الکی م!frownواقعا گاهی باید یه چیزایی رو بشنویم یا ببینیم تاقدر نعمتایی که داریمو بدونیم...

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام خواهر خوب من

اولا كه ازدواجتون مباركه . انشاءالله خوشبخت و عاقبت بخير باشيد .

دوست خوبم شما واقعا صبوري كرديد و خواهر و برادر هاي ديگه تون هم كه اين مراحل رو گذروندند مثل شما اين سختيها رو طي كردند. شما هم تا مي تونيد احترامشونو نگه داريد تا به قول خودتون دعاي خيرشون بدرقه راهتون باشه .

اصلا به جدايي و اين چيزا هم فكر نكنيد . به تجملات و ظاهر زندگي بقيه هم نگاه نكنيد كه بخواهيد بخاطر قادر نبودنتون براي تهيه جهاز اونطوري ، خودتون رو سرزنش كنيد . و در حد متوسط و شان خودتون انشاءالله بفكر تهيه اش باشيد.

و حتي توي اين شرايط سخت ناشكري نكنيد چون كه ممكنه خدا قهرش بياد. شما هنوز اول ازدواج هستيد و نمي دونيد كه شايد خدا با دادن يه همسر خوب به شما تا حدودي به صبوريها و سختيهايي كه تا به حال كشيديد پاسخ داده و شرايط راحت و زندگي خوبي رو براتون در آينده رقم زده تا پاداشتون رو ببينيد . پس باز هم صبوري كنيد .

خواهر خوب من يه نصيحت خواهرانه كوچولو

حتي اگه پدر و مادر تون از اين بدتر هم كردند هيچوقت از احترام و ارزشي كه شما براي اونا قائل هستيد كم نشه . و اينو حتي در كلام كه هيچ در ظاهر و خطوط اخم صورتتون هم ، نبايد همسرتون و خونواده ي شوهرتون ببينند . چون بالاخره اين روزها مي گذره و اگه شما توي اين روزها خوانواده ي خودتون رو پيش نظر ديگران خراب كرده باشيد علاوه بر اينكه ديگه نمي تونيد درستش كنيد بلكه ارزشي هم براي خودتون باقي نذاشتيد . از خدا كمك بخواه و مطمئن باش كه كمك مي كنه . ما هم دعا مي كنيم عزيزم .

تصویر negin90
نویسنده negin90 در

با همسرتون صحبت کنید و راحت همه چیز را باهاش در میون بگذارین، اون الان همسر شماست و از هر کسی به شما نزدیکتر و مطمئنا به خاطر جهیزیه با شما ازدواج نکرده.

تصویر hadiis
نویسنده hadiis در

من نمیدونم سخته تصور پدر مادری که به فکر بچه هاشون نباشن ببخشیدا ولی اینا که اینجوری بودن چرا مسئولیت داشتن بچه رو قبول کردن؟؟؟؟ باورم نمیشه اصلا؟! ولی مطمئنا این فکری که شما داری خیلی خیلی راه حل بدیه در واقع شما داری به جای اینکه حل کنی ازش فرار میکنی!! 200که هیچ با 900هم نمیتونی جهیزیه بخری اونم در حد معمولیش!! میتونی شرایط رو به شوهرت توضیح بدی میفهمه دیگه بالاخره حتما دوست داره و وقتی بفهمه تاچه اندازه سختی کشیدی کمکت میکنه یا داداش و ابجی ت اونا نمی تونن؟اونا که دیگه باید بیشتر درکت کنن؟؟؟؟من راه دیگه ای به ذهنم نمیرسه واقعا ناراحت شدم انشالله مشکلت حل بشهsad

تصویر hadiis
نویسنده hadiis در

باورم نمیشه مگه مامان بابای اینجوریم داریم ؟؟؟؟؟؟؟ نه بابای من نه به بابای شما!!! بابای من انقد لی لی به لالام گذاشته که لوسم کرده اونوقت شماsurpriseمن  پاشم برم دستاشونو ببوسم برگردم ...

تصویر هانا
نویسنده هانا در

عزیزم میفهمم حق داری واقعا داری سختی میکشی ولی امیدتو از دست نده فک نکن خدا فراموشت کرده تو مطمئن باش خدا کمکت میکنه کمک خدا همیشه اونجوری که ما فکر میکنیم و از اونجایی که ما فکر میکنیم تنها راهه جواب نمیده اون همیشه راههای مختلفی داره محدودیتی نداره قرآنش که غلط نمیشه اگه گفته ازدواج کن نگران نباش شما هم نگران نباش نمیخواد جدا بشی اصلا شما که انقد سختی کشیدی مطمئنا صبرو تحملت زیاده نهایتا اگرم نتونستی کامل کنی جهازتو شوهرت میخره الان دیگه آقایونم درکشون بالاست اونا بیشتر از اوضاع اقتصادی با خبر هستن من نمیدونم رشته تحصیلیت چیه ولی شغلی با درآمده 200 خیلی عجیبه آخه اصلا فایده نداره نمیشه یه کاره دیگه پیذا کنی حتما بیمه هم نیستی سرکار!آخه حداقل حقوق فک کنم500 باشه