ترس ار فقر

18:34 - 1393/08/14

سلام .

من یه مشکل دارم که فکر میکنم مشکل خیلی ها میتونه باشه .واسه همین دوست دارم با هم فکری شما به یه نتیجه گیری ویه راهکار مفید وکلی برسم. امیدوارم تنهام نذارین...

شاید شما هم دور وبرتون آدمهایی باشن که همیشه دم از نداری میزنن یا بر عکس ادم هایی که خیلی تفاخر به پول دار بودن دارن ...

وقتی این دو تا کنار هم قرار میگیره میبینیم که توان مالی داشتن یه جور قدرت به حساب میاد ... و عدم تمکن مالی هم نوعی ضعف ..

مدتی هست (چند سالی میشه) دچار یه ترس شدم ..(ترس از فقیر شدن) نمیدونم چرا این حس رو دارم ؟؟

البته اوضاع نابسامان اقتصادی و تورم وبیکاری و.. توش بی تاثیر نبود ولی واقعا دارم حس میکنم که خیلی این ترس تو وجودم هست .. وضع مالیمون خودمون متوسطه ... ادم هایی رو میشناسم زن ومرد کار میکن ولی بازم نمیرسونن !؟!!؟! نمیدونم چرا این طوری میشه !؟؟!

حالا همش چند روزه دارم غصه میخورم . به خصوصو از وقتی که پروانه کار گرفتم .. نمیدونم حس شما همم مثل منه یا نه؟؟ میخوام کمکم کنید ... به نظر شما بهترین پاسخ به این ترس(ترس از فقیر شدن) چی میتونه باشه؟؟؟؟؟؟؟

http://btid.org/node/43800

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 1 =
*****
تصویر صادق8
نویسنده صادق8 در

بستگی داره که تعریف مااز فقر و ثروت چی باشه .گاهی ماها(مخصوصا خودم) انقد زیاده طلب و حریص میشیم که به یه زندگی خوب و ساده میگیم فقیرانه.اینه که تو بعضی خانواده ها هم زن وهم مرد کار میکنند ولی باز نمیرسونن. چون همه چی رو یه جا میخوان.(البته هستند کسانی که واقعا مشکلات و هزینه هاشون زیاده.بالاخره استثناهم هست).به نظر من کسی که زیاده خواه نباشه وساده زیست باشه ثروتمند واقعی اونه.

تصویر mahdavi
نویسنده mahdavi در

بدتر از فقر اینکه تنت سالم نباشه .اگه آدم مریضی نداشته باشه وسالم باشه میتونه فقر رو از زندگیش برداره البته  با سعی و تلاش وبیشتر ومنطقی تر.

تصویر محمد فرضی پوریان

با سلام خدمت شما.

در رابطه با این سوال باید گفت:

اولا: فقر خوب نیست و هیچ کسی فقر را دوست ندارد، و دین هم فقر را تایید نمی‌کند و انسان را به تلاش و زحمت برای کسب روزی دعوت می‌کند. اما نکته مهم این است که دنیا و نعمت های آن باید برای رسیدن انسان به خدا باشد، نه برای فخر فروشی و جایگاه پیدا کردن بین مردم، لذا باید تفکر خود را عوض کنیم و هرگز پول را مایه شرافت بین مردم ندانیم، بلکه دین و دیانت و نزدیکی به خداوند متعال را ارزش و شرافت بدانیم.

ثانیا: مشکل برخی که از فقر می‌ترسند، این است که خدای خود را خوب نشناخته اند؛ همه اسباب و همه عالم در دست خداوند متعال است، همه کارها در دست اوست؛ لذا اصلا نباید ترسید و باید به خدا توکل کرد. البته توکل خالی هم دردی را دوا نمی کند، بلکه باید تلاش کرد و زحمت کشید. سنت خداوند متعال بر این است که چون به انسان آزادی داده است، به اندازه تلاش او ورزی او را مقدر کرده است، پس یا کوتاهی از خود ماست که فقیر می‌شویم، یا به علت برخی گناهان خداوند متعال برکت را از روزی انسان بر می‌دارد و او آرام آرام فقیر می‌شود.

در نتیجه برای غلبه بر این ترس باید قلب شما به این باور برسد که همه چیز در دست خداوند متعال است و رزق و روزی را هم او تعیین می‌کند، ولی به اندازه تلاش من، پس اگر تلاش خود را کردم و  دستورات عبادی او را نیز گوش کردم، مطمئن باشم که خدا من را کمک خواهد کرد و تنها نخواهد گذاشت و هرگز فقیر نخواهم شد. لذا برای غلبه بر ترس همیشه با خود بگویید خدا من را کمک خواهد کرد، البته شما هم خداوند متعال را فراموش نکنید و وظایف خود را نسبت به او انجام دهید، نماز و روزه و خمس و ... را انجام دهید و گناهان کبیره را ترک کنید تا زندگی شما برکت پیدا کند.

تصویر سروناز20

ممنون از پاسختون ..

سوالی که برام پیش اومد اینه که پس چرا برخی افراد د علی رغم تدین و تلاش روزیشون کم هست ؟؟

اصلا این باور که برخی کلا کم روزی هستن چقدر صحت داره؟؟