مریض ها حجاب خوبی ندارند!

13:49 - 1393/10/23

سلام.من یک پزشکم، معتقد به ارزش های اسلام و باحجاب هستم اما توی محیط کاری ما ( بیمارها و همکاران پزشک و غیر پزشک ) افرادی را میبینیم که به خیلی از ارزش های اسلام پایبند نیستند یا اطلاعات کافی در زمینه های مختلف اسلام ندارند. اولا کار کردن توی یه همچین محیط هایی برام خیلی سخته اما از طرف دیگه اگه افرادی مثل ما میدون را خالی کنند که وضعیت خیلی بدتر میشه! ثانیا خیلی دوست دارم بدونم چجوری میتونم اونا رو امر به معروف و نهی از منکر بکنم؟ من تو روز حدود 200 تا مریض میبینم که حداقل 50 تاشون حجاب خوبی ندارن اما نمیدونم تو اون 7-8 دقیقه ای که پیش من هستند چجوری میتونم امر به معروف کنم ؟و اصلا به گردن من هست که توی اون شرایط این کار رو انجام بدم؟ ثالثا اگر بخوام همکارم را امر به معروف کنم( با توجه به اینکه من از همه کوچکتر و متفاوت از نظر حجاب نسبت به اونا )باعث میشه نسبت به من دید دیگه ای پیدا کنن.تازه هرکاری رو که من انجام میدم میذارن به پای همه ی چادری ها!!! لطفا راهنماییم کنید که چکار میتونم بکنم.

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/52020

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
6 + 2 =
*****
تصویر saharkhize
نویسنده saharkhize در

سلام خانم دکتر. از اینکه محجبه هستین اونم توی این موقعیت جامعه خودش جای شکر داره مخصوصا با این شغلی هم که دارید. در ضمن شما می تونید با برخورد مناسبتون الگوی خوبی براشون باشید. مثلا خوشرفتار باشید موقع اومدن مریض به پاش بلند شید و تحویلش بگیرید باهاش یه احوالپرسی گرم بکنید مطمئن باشید دیدشون نسبت به شما و امثال شما (منظورم هم به قشر دکترها و هم به قشر محجبه ها) بهتر میشه. واقعا خدا به مومنانی مثل شما صبر بده. راستی شما می تونید بعضی روایات رو با تصاویر زیبا انتخاب کنید به محوطه بچسبونید شاید یه تلنگری براشون باشه. موید باشید...اما افرادی که به این مورد نظر میدن لطفا راهکارهایی رو برای معضل بی حجابی ارائه بدید شاید  این نظرات براتون ذخیره آخرتی بشه انشالله

تصویر سروناز20

اگه واقعا دوست دارین امر به معروف کرده باشین که به نظر من ایرادی هم نداره یه برگه یا یه بروشر درباره حجاب تهیه کنید یا بخرید و بزنید رو دیوار جایی که دید داشته باشه .... این تاثیرش از کلام خیلی بهتره.........

تصویر نیمااا

احسنت . آفرین فرناز خانم. مرحبا

تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

واااای خانم دکتـــــــــــر!این قدر ما مشکلات تو بیمارستان داریم که این پیشش به چشم نمیاد....

من تو بیمارستان کار میکنم تنها چیزی که به چشم نمیاد مسله ای که شما میگید خانم دکتر!!! امر به معروف به بیماری که حالش خوب نیست؟ اصلا چه نیازی به این کاره؟ به گردنتونم نیس..

ماشااله به غیر حجاب هزار تا مسله دیگه تو بیمارستان هست که شما بخواهید بش حساس باشید..شما با موقعیتتون به عنوان یه پزشک خیلی کارهای دیگه ای بهتر از این مسله میتونید انجام بدید مثلا نبود خدمات زن و جابه جایی بیماران خانم توسط یه اقا! برای بخش تون تقاضای تخت اسپاین بدین خدمه خانم بدین حتی بگید برای این پزشکان عمومی یه دوره بازاموزی رادیولوژی سی تی بزاررند که اینقد بی جهت به خاطر پرکیس برای مریض عکس و سی تی ننویسند اون اشعه ای که الکی به مریض میدن خیلی براش بدتره تا اون بدحجابی مریض!همین که خودتون خوب باشید و الگو شاید یه تاثیری رو همکارانتون بزاره که اونم بعید میبینم نهایت کاری که شما میکنید اینه که از شما خوششون میاد و دیدشون به مذهبی بد نمیشه همین.نه این که بیان خودشونم محجبه شن!!.

تصویر nani15
نویسنده nani15 در

سلام و خسته نباشید.

به نظر من لازم نیست شما مستقیما به کسی بگین.

اگر شما سعی کنید همزمان با داشتن تخصص عالی رفتار مناسب و اخلاق خوبی رو از خودتون نشون بدین آدمها ناخودآگاه به سمت مثل شما شدن پیش میرن. یعنی یه جورایی الگوشون میشین.

اینچیزی که میگم رو من خودم تجربه کردم. من توی دانشگاه با اینکه تو یک محیط پسرونه هستیم به عنوان یکی از موفقترین افراد شناخته شده هستم. چادری نیستم ولی همیشه سعی میکنم حجابم طوری باشه که اولا راحت بتونم تو کارایی که اکثرا مردونه هم هست موفق باشم دوما همیشه حدود اسلامی رو رعایت کنم. همین موضوع باعث شد چندتا از دوستام که از خودم بزرگتر بودند ولی حجابشون کامل نبود بدون اینکه من ازشون بخوام بعد از یک مدت مثل من لباس بپوشن و حتی چند بار هم از این نحوه پوشش احساس رضایت کردن و خیلی خوششون اومده بود. 

مطمئنن شما به عنوان یه آدم موفق میتونید الگوی مناسبی برای اطرافیانتون باشید.

امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید.

 

تصویر fatemeh.n
نویسنده fatemeh.n در

حجاب برای آقایان هم هست ، چرا نمی فهمید؟
آقایان هم پوشش زننده دارند طوری که من تحریک میشم و به گناه میفتم.
حجاب فقط مخصوص زن نیست.
پسر هم باید مواظب چشمان خودش باشه. لباس تحریک کننده نپوشه. ووو...

تصویر kia1991
نویسنده kia1991 در

سلام

بهتره از مرجعتون بپرسید

ولی تو این زمینه چون اکثرا تذکر شما تاثیری نداره پس نمیخواد نهی از منکر کنید.

تصویر این نیز بگذرد..

پزشک عزیز خسته نباشید. این ک نگران وضع جامعه هستید جای تشکر داره. اما این حرف شما ک دنبال ی راه حل میگرید ک مستقیم با بیماران در مورد رعایت حجاب صحبت کنید قشنگ نیس.اونجا بیمارستانه و شما هم دکتر خیلی راحت با یک جمله مطمینن ناخوشاید جوابتونو خواهند داد.همه ما قبول داریم پوشش بعضی از هم جنسامون مورد داره اما این مساله باید از قبل خروج از خونه درس بشه یعنی دخالت والدین. ن اینکه شما... 

تصویر مریم8989

دقیقا شما همون ب وظیفه ی اصلیت برسی خیلی بهتره خدا هم راضیه

تصویر نیمااا

خواهر من چرا شما فکر میکنی به گردنت هست که دیگران رو به راه راست هدایت کنی ؟ شما هم یک مخلوق هستی مثل دیگر مخلوقات . آیا شما فکر نمیکنی شاید وجود چنین نگاهی در جامعه ما ، خود سر منشا وجود مشکلات زیادی گردیده ؟ شما همین اندازه که بتونی به وظایفتون به عنوان یک پزشک به خوبی عمل کنید بالاترین خدمت به یک جامعه و شهروندانش هست . خیلی هم نیاز نیست فکر کنید چون شما تابع یک نوع پوشش خاص یعنی چادر هستید و تابع یک نوع از عقاید ، پس دیگران هم لزوما باید در راستای خط فکری شما حرکت کنند . انشالاه خداوند توفیق خدمتگزاری به مردم را به شما عطا کرده و این بالاترین امر به معروف است .

تصویر doki
نویسنده doki در

من نمیگم بقیه مثل من فکر کنند، بلکه باید همونجا که دینشان یعنی اسلام ازشون خواسته فکر کنند.درضمن امر به معروف واجبه.

تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

همیشه واجب نیست...

اول ـ آن که آمر و ناهی، معروف و منکر را بشناسد و یقین داشته باشد بوجوب معروف و حرمت منکر، و ایمن باشد از اشتباه خودش.

دوم ـ آن که احتمال بدهد که امر و نهی او تأثیر داشته باشد، پس اگر احتمال عقلایی ندهد که امر و نهی او اثر دارد، وجوب آن ساقط می‎شود.

سوم ـ آن که کسی که واجب را ترک نموده و یا فعل حرام را به جا آورده، اصرار به آن داشته باشد، پس اگر بداند که مرتدع شده و بعد مرتکب نمی‎شود ساقط می‎شود.

چهارمـ آن که در امر و نهی او مفسده و ضرری نباشد، پس با احتمال عقلایی به ضرر و مفسده، ساقط می‎شود.

تصویر یه عاشق واقعی

عَنْ رَسُولِ اللّه صلي الله عليه و آله: اِنَ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الْضَعيفَ الَّذى لادينَ لَهُ، فَقيلَ: وَ ما الْمُؤْمِنُ الْضَعْيفُ الَّذى لادينَ لَهُ؟ قالَ صلي الله عليه و آله: اَلَّذى لايَنْهى عَنِ المُنْكَرِ. 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: خداوند مورد غضب خود قرار مى دهد مؤمن ضعيفى را كه دين نـدارد. سؤال شد مقصود چه كسى مى باشد فرمودند: كسى كه نهى از منكر نكند.(وسائل الشیعه.ج11.ص397)

عَنْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: لَتَأْمُرُنَّ بِاَلْمَعْرُوفِ وَ لَتَنهُنَّ عَنِ المُنكَرِ أَوْ لَيَعُـمَّنـَّـكُمْ عـَذابُ اللّه ِ. 

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: امر به معروف كنيد و از كارهاى زشـت نهى كنيد وگرنه عـذاب خدا همه شـما را فراخواهد گرفت.(وسائل الشیعه.ج11.ص407)

عَنِ الرِّضا عليه السلام: كانَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: إِذا اُمـَّتى تَواكَلَتِ الْأَمـْرَ بِاْلمـَعْرُوفِ وَالنَّهىَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَلْيَأْذَنوُا بِوِقاعٍ مِنَ اللّه ِ. 

امام رضا عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه و آله همواره مى فرمودند: هرگاه امّت من از انجام امر به معروف و نهى از منكر سرپيچى كنند و آن را به يكديگر واگذار نمايند، گويا با خـداوند اعـلان جنگ داده اند.(وسائل الشیعه.ج11.ص394)

عَنْ الصادقِ عليه السلام: اِذا رَأى الْمُنكَرَ فَلَمْ يُنكِرَهُ وَ هوُ يَقْدِرُ عَلَيْهِ، فـَقـَدْ أَحـَبَّ أَنْ يـُعْصَى اللّه ُ، وَ مَنْ أَحَبَّ اَنْ يُعْصَى اللّه ُ فَقَدْ بارَزَ اللّه َ بِالْعَداوةِ. 

امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كـه توانـائى نـهى از منـكر را داشـته باشـد و نهى از منـكر نكـند، دوست دارد كه خـداوند اطـاعت نشـود، و كسى كه نافرمانى خـدا را دوست داشته باشد، آشكارا بـا خـداوند دشمنى كرده است.(مستدرک الوسائل.ج12.ص177)

عَنْ أَميرِالمُؤْمِنين عليه السلام: لا تَتْرُكُوا الأمْرَ بِالْمَعرُوفِ وَ النَّهىَ عَنِ الْمُنكَرِ فَيُـوَلّى عَلَـيْكُمْ أَشْـرارُكُـمْ ثُمَّ تَدْعُونَ فَلا يُستَجابُ لَكُمْ. 

على عليه السلام فرمودند: امر به معروف و نهى از منكر را ترك نكنيد زيرا در اين صورت افراد نادرست برشما مسلط مى گردند آنگاه دعا مى كنيد و دعايتان مستجاب نمى شود.(نهج البلاغه نامه 47)

تصویر یه عاشق واقعی

سلام 

بهترین روش امر به معروف ، عملی بودن آن هست 

هم در میان همکارانتان و هم مریض هایی که به شما مراجعه میکنن بهترین راه برای امر به معروف ؛ شخصیتی ست که شما نشان خواهید داد ... همین که شما خوب باشید و خوش برخورد می تونید بهترین اثر را بر آنها بذارید ... 

موفق باشید

تصویر سروناز20

سلام اولا بهتون تبریک میگم...

به نظر من بهترین امر به معروف در زمان کوتاه اثر خوب گذاشتن تو ذهن دیگران هست ...

حجاب خوب داشته باشین و زیبا بپوشین برخورد خوبی داشته باشین ... مهربون باشین و صمیمی....

تصویر hosseinz
نویسنده hosseinz در

سلام جناب

توی بیمارستانا که میری حالت که بد هست یه طرف؛ این پرستارا و دکترا دیگه الله اکبر. ولی:

نمیدونم توی کدم شهری ولی ((سپاه)) فکر کنم توی شهرای بزرگ بیمارستان داشته باشه. توی اصفهان یکی هست؛ همه ی کادرش محجبه و مرداش هم محترم. مسلما مراجعین محترم گذرشون به اون بیمارستان ها بیشتر میخوره

 

امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم.

تصویر doki
نویسنده doki در

باسلام آقای Hosseini
یعنی منظور شما اینه که صورت مسئله رو پاک کنم؟!!!!
برم جایی که اصلا بی حجابی نباشه؟!
الان هم توی درمانگاه های سپاه کار میکنم ، بله اونجا رفتار و حجاب آدما بهتر و محترمانه تره .

تصویر hosseinz
نویسنده hosseinz در

خوب بیحجابی واسه همه آزاره!

بیمارستان سپاه هستین یعنی وضع مراجعا باید از جاهای دیگه بهتر باشه!!

 

والا من اگر توانشو داشتم میرفتم جایی که بی حجابی نباشه!!

 

خود خدا میگه مهاجرت کنید!

والا

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

یک روز رفتیم بیمارستان بقیه الله

اون دکتر گفت عصر تشریف بیارید مطلب شخصی من

ما رفتیم مطب شخصیش

یک منشی داشت که من نمونش در هیچ مکانی ندیدم بس که حجاب عجیبی داشت

حالا چه ربطی به موضوع شما داشت  و چرا من مطرح کردم نمی دونم

تصویر doki
نویسنده doki در

با تشکر از راهنمایی های همه دوستان.
ابتدای کارم که وارد محیط بیمارستان شدم، فهمیدم همه یه دید دیگه ای نسبت به من دارن و همه کارام زیر ذره بینه پس تصمیم گرفتم بهترین باشم که به لطف خدا بعد از مدتی دیدم همه از کارم و رفتارم راضین( مریض ها و رئیسا) حالا که با همه دوست شدم و اونا میدونن من چجور آدمی هستم وقت مناسبی برای امر به معروفه.
جایی که من کار میکنم بیماران خیلی پرتوقع اند و حق به جانب. باید آدم دنبال دردسر باشه که بخواد برا حجابشان تذکر بده اما بعضی انقدر افتضاحن که بیمارستان را با جاهای دیگه اشتباه گرفتن و این باعث عصبانیت من میشه!
از نظر کم کاری ، همه همکارام چند برابر حقوقشان کار میکنن.اگه اینطوری نباشن سریع اخراج میشن
در مسائل دیگه ای هم که گفتید درسته باید امر به معروف بشه اما این مغایرتی با امر به معروف در مورد بی حجابی نداره!

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

یعنی میخواهم بدونم هیچ منکری تا حالا غیر از حجاب ذهن شما مشغول نکرده.

می خواهی ثواب کنی بساط ازدواج همکارهای بیمارستانتون فرهم کن

تبلیغ ازدواج ثوابش خیلی زیاده. هیچ خطری هم ندارد

در مورد تبیلغ حجاب در بیمارستان هم نتیجه عکس می ده

مثلا فرض کن خانم اومده تو اون محیط شرایط روحی نامساعدی دارد بعد بهش در مورد حجاب هم بگی یا برخورد برد دارد یا احساساتی عمل می کند و به خاطر رفتار شما کمی حجابش را رعایت می کند

برو دکتر برو به فکر مشکلات درمانی باشد که ثوابش بسیار بیشتر از حجاب است

اونایی که حجاب کردن معروف بزرگ و بی حجابی منکر بزرگ همون کسانی هستند که خاوری ها را در آستین پرورش دادند.

تصویر doki
نویسنده doki در

سلام Yasin 1366.
اتفاقا خطر معرفی برای ازدواج از همه چیز بیشتر. توی این دوره زمونه آدم نمیتونه بفهمه کی واقعا خوبه و کی بد و اگر من یه نفر را معرفی کنم و بگم خوبه و طرف بد از آب در بیاد تا آخر عمر نفرینش پشت سرمه.

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

خب پس به فکر برطرف کردن مشکلات درمانی باش

تصویر سروناز20

دوست عزیر من به این نتیجه رسیدم تو زندگیم  بد حجابی مثل نوک قله های کوه های یخی قطبه که 90 درصدش زیر آبه و ده درصدشه که ما فقط به عنوان کوه یخی میبینم ومیشناسیم بیرونه ..پس نباید گفت صرفا یه بد حجابی سادس ... زیر هر رفتاری کلی فکر واندیشه خوابیده.....!! پس اینم باید گفت با یه تذکر  به حجابتو رعایت کن هم درست نمیشه ... به قول دوستی نسل جوان رو دیگه ول کنید درست نمیشن برید سراغ بچه ها ... !!!

تصویر امیر عباس

سلام و خدا قوت

خداشاهد

وقتی امثال شماهارو میبینم به زندگی امیدوار میشم

شک نکنید که قطعا شما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بر دوشتونه 

لطفا نماینده خوبی باشید.

و موفق باشید

تصویر babak20
نویسنده babak20 در

پرسنل بیمارستان ها هم حجاب کامل ندارن.

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

بهترین روش امر به معروف و نهی از منکر عملیه

 

شما اگر بتونید توقعات که مردم از ی پزشک خوب دارن و برآورده کنید خودش کلی امر به معروفه پس سعی کنید در درجه اول پزشک خوب باشید و ی پله بالاتر ی پزشک مذهبی خوب یعنی اگر دکترای حاذق خوبی داریم شما دکتری باشید که حاذق هست و جای خوب بودن خیلی خیلی خوبه .

وقتای که مادرم از ی پزشک خوب تعریف میکنه اکثر جمله هاش اینه :

چقدر خوب به حرفام گوش میکرد

چقدر آروم و متین صحبت میکرد

خیلی مهربون بودُ امید میداد ...

 

شاد و سالم باشید و در خدمت خلق مستدام

تصویر آقا حمید

اون مریضای شما اگه همچین حرفی بهشون بزنی به احتمال زیاد برمیگردن بهت میگن که:

"به تو چه؟"

مردم این دوره اعصاب ندارن خانم محترم، نمیشه محترمانه باهاشون حرف زد، چه برسه بخوای به تیپ و ظاهرشون هم گیر بدی، آبروت رو بر باد میدن و عقده های چندین ساله‌اشون رو روت تخلیه میکنن

والاlaugh

تصویر jamil9772
نویسنده jamil9772 در

سلام

برادر حمید چرا فاز منفی میدی...این چه حرفیه بنده خدا

طبق گفته های شما دیگه باید هیچ کس هیچ کاری نکه چرا؟

چون مردم اعصاب ندارن

 

تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

ندارند دیگه دارند؟

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

وظیفه پزشکی خودتون انجام بدید

برید به منکرات مهمتر در بیمارستان بپردازید

 

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

ایشون در مقابل تخلفات پزشکی همکاران خودش واکنش نشون بده و حق همون بیماران رو بگیره بزرگترین معروف رو انجام داده همینکه در مقابل زیر میزی همکارانش و بی توجهی و بی احترامی کادر  درمانی به مردم و موضع گیری در برابر بی تربیتی پرستارا و مسائلی از این دست تو بیمارستان واکنش نشون بده به حد کافیه مردم جذب حجابش خواهند شد 

تصویر محمد فرضی پوریان

بزرگترین منکر در این دوره مسائل اخلاقی است و حجاب مهمترین چالش کشور، لذا نباید نسبت به این مساله بی تفاوت بود.

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

بزرگترین منکر سومدیریت هاست.

فسا اقتصادی است

کمرنگ شدن مال حلال و عادی شدن مال حرام است که ریشه همه مشکلات.

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

هیس آقا یاسین:)

به قول یه بنده خدایی اینا نتیجه رباییهست که از طریق سیستم بانکی با پول همه مخلوط شده
اون وقت دوستان فقط ظاهر قضیه رو میبینن و به جای اینکه علت رو حل کنن دنبال اصلاح معلولن حرف هم که بزنی میگن پس یعن هیچ کاری نکینم و در مقابل مسائل اخلاقی سکوت کنیم؟؟ نه جانم سکوت نکنید تا اخر دینا هر چقدر دوست داشتید حرف بزنید ما هم براتون آرزوی موفقیت می کنیم:)
شجاعت امر به معروف چند تا زن نیست که فوقش دو تا فحش بهت میدن و به رئیس بیمارستان شکایتت رو میکنن شجاعت اینه که مسولین محترم رو امر به معروف کنی همون هایی که دم از اطاعت از ولایت فقیه میزنن و سر نشستن پشت رهبر با هم رقابت دارن ولی پول ملت رو ... اینجا امر به معروف کنی دیگه فحشت نمیدن میبرنت اونجا که عرب نی انداخت :) البته میدونم الان چی میگن : ما اندازه خودمون ار به معروف میکنیم وظیفه ما این کف جامعه هست اون بالا به عهده کسانی دیگر است:) 
تعجبی نداره که امام عصر هنوز در غیبته 
 

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

اصلاح خط اول: اینا نتیجه ربایی هست...

تصویر محمد فرضی پوریان

با سلام مجدد. خواهر من شما شدید کاسه داغ تر از آش؛ وقتی مرجعت میگه اون وام حلاله، باز شما میگی نه حرامه و رباست، بابا همه چی تخصص میخواد الا دین! اکثر مراجع وام بانکی رو حلال میدونن البته به غیر از شما!!!!

در ضمن بحث داره به جاهای دیگه میره خواهشا حاشیه نرید، ما نظر خودمون رو به اون خواهد دکرت بزرگوار گفتیم.

اینا تنیجه ماهواره و اینترنته که به راحتی داره فرهنگ ما رو تغییر میده، هرخونه ای که ماهواره توش رفت، دیگه باید فاتحه شو خوند.

تصویر زری
نویسنده زری در

دوست عزیز . چیزی که این روزا دیگه تخصص نمی خواد چیزایی مثل جامعه شناسی و اقتصاده گویا . مراجع تقلید اقتصاد خوندن ؟  اگه خوندن و با استدلال و ادبیات خاص اون حوزه اومدن حرف بزنن میشه رو اعتبار حرفشون بحث کرد . در غیر این صورت نه . 

در ضمن محمدباقر صدر جزو فقها نیست ؟ نظرات اقتصادی اون رو برو بخون تا متوجه بشی 

تصویر jamil9772
نویسنده jamil9772 در

سلام

از دوستان ببخشین اینطوری مزاحم و میپرم وسط حرفتون

قران

دین

گفته بهره پولی که هیچ فعالیت اقتصادی روش نباشه و فقط با وام دادن بانک ها به عبارتی با بهره دوباره بدست بیاد  که همون نزوله حرامه( که 90% شون با وام 30+40 درصد کسب درامد میکنن)البته ما یه فامیلی تو بانک داریم  که خودشون (پرسنل) وام یک میلیاردی با درصد کم میگیرن میرن تو بانک مهر اقتصاد و قوامین با درصد زیاد و بسیار زیاد سرمایه گذاری میکنن کلی سود میکنن...اونوقت برخی مردم بدبخت به خاطر یه وام ۲ میلیونی کلی التماس و .. اخرشم یا با بهره زیاد میدن یا نمیدن...شما کاری مرجعیت دین و فلان و بیسار نداشته  باش 

بعضی از مراجع خوب بلدن سو استفاده کنن چطور قرآن و دین و....دور بزنن wink خودم میدونم بلاک میشم wink

و لذا مرجعیت و غیره خودشون میدونن حرامه و لذا فقط بخاطر وضع اقتصادی کشور و به زور مقام والا حلال شده... و بین برخی مراجع اختلاف نظر وجود داره در این مورد

که نباید بخاطر اهداف کشور پا رو دین و قران بذارن.

یه چیزی میگم 

یه چیزی میگم ناراحت نشو

اگه میخوای خودتو گول بزنی قران و دَور بزنی و ..... خب بگو حلاله

اگه.......

دیگه هیچی شما میگی حلاله kiss

 

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

صحبت های مکارم شیرازی را در مورد دیرکرد بانک بخون

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

کاسه داغ تر از آش!! 
اولا باز هم از ادب و احترامی که توسط مذهبی های این سایت به سمت سایرین پرتاب میشه کمال تشکر رو دارم
ثانیا اگر به نظر شما اینا کاسه داغ تر از آش شدن تشریف ببرید اینا رو به برنامه سمت خداتون بگید چون اونجا هم همه آخوند و به قول شما کارشناس هستن که پایه ثابت برنامه شون انقاد از وام های بانکی و ربایی هست که توش وجود داره و هر بار که تشریف میارن یه لیست از کلاهبرداری بانک ها ارائه میدن برید به اون برنامه بگید کاسه داغ تر از آش تا جوابتون رو کارشناسی شده بدن!
ثالثا طرح اصلاح سیستم بانکی و بانکداری اسلامی رو فامیل من نداده چیزی هست که خود دولت ازش حرف میزنه و علما هم وقتی سود های بانکی رو جایز میدونن که مضاربه و ... باشه که ثابت شده نیست و همش کاغذیه و این حرف من نیست و ادعای خود بانک مرکزیه شما دوست داری فک کنی مضاربه ست خب  فک کن مضاربه ست !!! نوش جونت!
رابعا من هم نظرم رو راجب حجاب گفتم. شما گفتی مشکل اصلی جامعه ست من گفتم نیست نگفتم بی حجابی مشکل نیست گفتم مشکل اصلی و بزرگترین مشکل نیست حالا اینکه شما فک میکنی حق داری راجب این موضوع نظر بدی ولی کسی دیگه نه خب دیگه مشکل من نیست
اول انقلاب همه به سمت حجاب گرایش پیدا کردن اما همون خانم ها دختراشون بدحجابن شما دوست داری فک کنی واسه اهواره ست خب اینجوری فک کن ولی به نظر من زنی که خودش در دوره شاه و فساد اون زمان بزرگ شده و میره سمت حجاب ولی قادر نیست همینو به دخترش بفهمونه معلومه مشکلش ماهواره و لوازم فساد نیست و از جای دیگه ایه وگرنه اگر به وسایل فساد بود که 50 سال پیش بدترش بود الان که جامعه اسلامیه حداقل به ظاهر! چه طور اون همه ادم محجبه شدن اون همه مرد رفتن جبهه و تربیت شدن.
من هم بحثی ندارم لازم به تهدید نبود! دیکتاتوری مجازی فیسبوک و جای دیگه نمیشناسه همش عین هم هست. به در گفتن که دیوار بشنوه کار جالیبی نیست ولی تو این سایت همیشه انجام میشه!
خدانگهدار

تصویر yosef
نویسنده yosef در

حجاب و امر به معروف به شغل و جایگاه اجتماعی آدمها نه تنها  نه تنها مربوط نمیشود بلکه در مواقعی همان شغل و جایگاهها در پیشبرد آن کمک بسزایی می کند و تاثیر آن بیشتر است . پس نباید فرصت را از دست داد و در محیط های درمانی باید در کنار درمان جسم مردم بیماری اعتقادی و روحی آنها را هم درمان کرد.

تصویر آقا حمید

حرفات رو کاغذ قشنگهwink

ولی اگه جرات داری برو به این مردم بگو فلانید و بیسارید...

از وسط جِرِت میدن بنده‌ی خداsmiley

تصویر jamil9772
نویسنده jamil9772 در

داداش یعنی استدلال تو اینه که

یکی بنده خدا پیدا بشه دوستانه درست و بجا نصیحتت کنه(ببخشید فقط یک مثاله) کارا ها و رفتار و نادرستتو بهت بگه از وسط جرش میدی ؟؟؟

نه ناموسا جرش میدی؟

به خدا اگه اون نصیحته درست گفته بشه خیلی استقبال میشه ازش

 

 

 

تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

شب کاری یه خانم مجرد تنها غیرقانونیه حالا تو همین مملکت اسلامی ما ,من شب تنها تو بخش ساکت و اروم و بی مریض یهو یه مریض میاد از اقایون اراذل و اوباش به همراه خانوادهwink(مادر خواهرشونم مثل  خودشونن) بعد من بیام امر به معروفشون کنم چیکار میکنند؟laugh میدونید چند بار شده از ترس بدون اینکه پول بدن برن صندوق عکس و دادم که فقط برن؟ شما دلت خوشه برادر...تو شیفت صبحم که همه همکارا هستن وضع همینه بهتر نیست..  قشر ضعیف جامعه زیاداند تو این بی پولی و اوضاع بد که همه پر اند بری مهربانانه ام بگی... طرف با خاک یکسانت میکنه بهتره مسولین قبل هر شعاری و چیزی اوضاع اقتصاد مردم رو بهتر کنند..شما محیط و ببین(بیمارستان) طرف واسه درمان جسم اومده خدمات جسمشو بدیم خدمات روحیشو بره از جایی دیگه دریافت کنهlaugh

تصویر محمد فرضی پوریان

با سلام. اینجوری هم نیست دوست عزیز، با زبان نرم و مهربانانه مردم می‌پذیرند، ما که بارها دیدیدم و امر به معروف کردیم و کسی بی احترامی نکرده؛ بله با تندی و عصبانیت و خانم برو گم شو و این چه وضعیه و .. معلومه که تاثیر نمی‌ذاره. ولی با برخورد مناسب قطعا تاثیر گذاره.

تصویر saboor
نویسنده saboor در

اینکه شما دغدغه دینی دارین خوبه ولی قبل از هر کاری تو رساله مرجع تقلیدتون شرایط امر به معروف و نهی از منکرو مطالعه کنید به احتمال زیاد جواب سوالاتونو خیلی راحت تر پیدا می کنین اینکه چه وظیفه ای دارین و ...

تصویر mr pajoohi
نویسنده mr pajoohi در

لطفا ارزش سایت به این جالبی را با زدن تیترهای زرد پایین نیاورید.
بیماران بیمارستانی نه مریض ها ...
خودکشی همه شما جهت بنر، تبلیغ و ترویج حجاب خوبه اما بی فایده است.

تصویر محمد فرضی پوریان

با سلام خدمت شما. در ابتدا جا داره که از صمیم قلب برای شما آرزوی توفیق بیشتر و عاقبت به خیری و موفقیت روز افزون کنم و بسیار خوشحالم که در چنین جوی، پزشکی مثل شما در حال خدمت است و دغدغه مذهبی و اسلامی دارد؛ خداوند متعال امثال شما را زیاد بگرداند، لذا خود را دست کم نگیرید که کارتان و روشتان بسیار عالی و موثر است.

اما راجع به سوال: شما دو وظیفه مهم بر گردن دارید، یکی وظیفه خطیر کاری و یکی وظیفه مهمتر دینی و امربه معروف؛ در هر دو مورد توضیحاتی خدمتتون ارائه می‌شود، ان شاء الله که مفید باشه.

راجع به کارتون باید بگم شما چون اونجا مذهبی هستید، باید به نحو احسن به کارتون عمل کنید و به هیچ وجه در کاراتون سهل انگاری و تنبلی و کم کاری نکنید، زیرا همه به دید یه دختر مذهبی نگاه میکنند و اونجا الگو هستید و هر رفتار شما باعث بدبین شدن به دین و یا خوش بین شدن به آن میشود؛ لذا به جد در محیط کاری، به کارتون بپردازدید و به هیچ وجه وقت رو تضییع نکنید که البته این مورد در مورد حقوق شما هم موثر است و کم کاری باعث میشه لقمه شما هم مشکل داشته باشه. پس نکته اول: شما با انجام کار درست به همه بفهمونید اسلام یعنی نظم، دقت و کار درست و به اندازه توان.

وظیفه دوم که بزرگتر از اول است این است که شما در اونجا مبلغ خوبی برای دین مبین اسلام باشید؛ برای این کار هم دو کار باید بکنید، یکی انجام دستورات دینی و امر به معروف عملی، به هیچ وجه نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات کوتاهی نکنید که تاثیرش هزاران برابر است، به طور مثال نسبت به خوندن نماز، آرایش کردن، برخورد با نامحرم صدای زنگ موبایل و... تمام شئونات را رعایت کنید؛ هیچ وقت با نامحرم گرم نگیرد، جک های آنچنانی گفتن و خنده های آنچنانی و برخوردهای عشو گر و... زیبنده یک دختر مذهبی نیست، نکنه موقع نماز مشغول کار باشید، نکنه با آرایش نامناسب ظاهر بشید که همه دیدشون نسبت به چادری ها عوض بشه و بگن بله اینها هم همین طورند، نکنه در محیط کار چادر رو در بیارید و با مانتوهای کوتاه بگردید و.... خلاصه در عمل خواهشا نماینده خوبی برای اسلام باشید و با رفتار و کردار خود به همکاراتون، کار خوب و بد را بفهمانید.

نکته دوم راجع به امر به معروف زبانی است، بدون شک در این مرحله هم شما مسئولید و وظیفه دارید که امر به معروف کنید، و اتفاقا بنده نظرم اینه که از شما خیلی بیشتر تاثیر داره؛ زیرا شما تحصیل کرده و پزشکید و کسی از شما انتظار مذهبی بدون نداره، و گفتن شما اونا رو بیشتر تحریک میکنه، چون خیلی ها فکر میکنن مذهب فقط برای عقب موندهاست. لذا هرجا یک خانم غیر مذهبی و بی حجاب اومد در همون چند دقیقه که دارید معاینه میکنید یا هر خدمت دیگری، خیلی مهربانانه بهشون بگید من که دکترم میفهمم حجاب خوبه و چادری شدم، شما چرا حجابت مناسب نیست و با این کار وظیفه دینیتون رو انجام بدید، و برای خدا هم اگه باشه، برکت پیدا مکینه، و سعی کنید در مواقعی که با هکارا جمع میشید، به مرور با برخی خانم های بی حجاب رفیق بشید و دانسته های خود تون رو به اونا هم انتقال بدید و با هاشون وارد بحث بشد و دلیل بی حجابی رو بپرسید و قانعشون کنید و اگر چیزی گفتن که شما بلد نبودید از متخصص اون فن مثل این سایت و دیگر عزیزانی که در عرصه مجازی کار میکنند بپرسید.

برای شما آرزوی توفیق روز افزون دارم و خدا حافظتون باشه.