نظر شما درباره ولنتاین

23:35 - 1393/11/25

مرور زمان ارزشها را تغیر می دهد و اشخاص در اثر تبلیغات ممکن است اعتقادات صحیح خود را از دست بدهند و مواردی را قبول کنند که دور از شخصیت والای انسانی می باشد امروز 14 فوریه در تقویم غربی ها ولنتاین نام گذاری شده است از دوستان عزیز خواهشمندم نقد و نظرات خود را درباره این رسم بیان کنند.

http://btid.org/node/56309

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
19 + 1 =
*****
تصویر شبنم73
نویسنده شبنم73 در

منکه هیچوقت تو ذهنم این تاریخ نمی مونه وهیچوقتم مورد توجهم نبوده بیشتر دوست دخترپسرا ازاین تاریخ برای هدیه دادن و تبریک و.....استفاده می کنن نه زن و شوهر ها!

تصویر yosef
نویسنده yosef در

این یک حرکت ضد مذهب و در برابر ارزشهای اسلام ناب و اهل بیت  علیهم السلام  است .

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

همیشه باید یک عده ای بوسیله ای سرگرم باشند

تصویر العبد
نویسنده العبد در

سلام. شايد بهونه اى باشه واسه محبت کردن که خوب هم ميتونه بشه. اما واسه اين نوع استفاده که بين نامحرم ها و به اصطلاح دوست ها بوجود اومده خيلى هم بده.

تصویر Mohammad_1365

سلام

من کلا با این روز که چون تو تقویم میلادی هست مخالفم و اکثرا به خاطر همین بزرگش میکنن. 

دوست داشتن نیاز به روز خاصی نداره و هر موقع و هر لحظه میتونیم همسرم رو دوست داشته باشیم و براش هدیه بگیریم

تصویر hosseinz
نویسنده hosseinz در

آره...اگه آدم کمبود محبت و عشق داره؛ یه روز به نام ولنتاین لازم و ضروریه! اصلا اورژانسیه!

میدونی؟ آدم با اعتقاداتش زندسحالا اون اعتقادات هرچی میخوان باشن؛ مسلمون جماعت اگه میخواد خوش بخت باشه و ضرر نکنه باید ببینه پیشوا چی فرموده؛ اونطور عمل کنه

 

حالا اگر آدم دایم درزندگیش عشق بورزه بهتره؟

یا اینکه یه روز در سال به بهونه ی یه رسم بیگانه؛ بره زیر قرض و قوله واسه کادو ؟ یا اینکه کلی حریم ها شکسته بشه و چه سو استفاده هایی که بعضی آدما به بهونه اون روز بکنن؟

هر روزتان عشقولانه.

 

 

 

 

تصویر jamil9772
نویسنده jamil9772 در

سلام ..ولنتاین روز عشق و دوستی..واقعا مسخرس

ما تا ایرانی هستیم و مسلمان چیکار فرهنگ غربی داریم

اینطوری ذلت خودمونو نشون  میدیم...

 

تصویر یه عاشق واقعی

سلام خدمت شما 

به نظرم ولنتاین علی رغم اینکه مطابق فرهنگ غرب هست ولی روز بدی نمیتونه باشه ..... نه از بابت اینکه دوست دختر و دوست پسرا به هم کادو بدن بلکه از این بابت که نامش رو روز دوستی و عشق بنامیم و مبنایی تر به قضیه نگاه کنیم نمیتونه موضوع بدی باشه .... ما در دینمون توصیه به عشق و محبت و دوستی شدیم ..... 

پس اگر روز ولنتاین را انسانی تر نگاه کنیم اتفاقا میتونه روز خیلی خوبی باشه....

موفق باشید 

یاحق 

تصویر آقا حمید

من با ولنتاین موافق نیستم چون یه جریانیه مث فرش قرمز

تصویر امین-مشاور ازدواج

ولنتاين چيست و چرا روز ولنتاين روز عشق است؟ آيا گسترش توجه به اين روز در ايران نوعي تهاجم فرهنگي حسوب مي شود؟

الف:كيستي وچيستي ولنتاين وروزعشق:«ولنتاين» نام كشيشي (روحاني مسيحي)در روم باستان در سده سوم ميلادي بوده ،كه مخفيانه عقد سربازان رومي را با دختران محبوبشان جاري مي كرد.زيراكه فرمانرواي روم بنام كلوديس دوم ،براين باور بوده كه سربازي در جنگ خوب خواهد جنگيد كه مجرد باشد. از اين رو ازدواج را براي سربازان امپراطوري روم قدغن مي كند.كلوديوس به قدري سنگدل وفرمانش به اندازه اي قاطع بود كه هيچ كس جرات كمك به ازدواج سربازان را نداشت.ولي كشيشي به نام والنتيوس(ولنتاين)،مخفيانه عقد سربازان رومي را با دختران محبوبشان جاري مي كرد.كلوديوس دوم از اين جريان خبردار مي شود و دستور مي دهد كه والنتاين را به زندان بيندازند و به جرم جاري كردن عقد اورا اعدام كنند.از آن زمان در كشورهاي غربي روز 14 فوريه را روز ولنتاين ( روز عشاق يا روز عشق ورزي ) مي گويند و آن را جشن مي گيرند .(سايتtebyan,netتبيان)

اما نكته اي كه بايد مد نظر داشت ،اين است كه اين روز را (ولنتاين وروز عشق)كه يك فرهنگ وشعار غربي است ،نبايدبراي خودمان مبنا والگو قرار دهيم وبه مرور آن را در بين خود مان ودرجامعه به عنوان يك سنت ويك فرهنگ به جا بيندازيم.كه اين ناپسند وقبيح است. زيرا كه همين تقليد از غرب در فرهنگ ومستند كردن سنن وآيين خود ،به انديشه غربيان، نموداراز خود بيگانه شدن و از شخصيت ملى و دينى و تاريخى خود تهى گشتن مي باشد.ونيز نوعي تاييد برتر بودن فرهنگ وانديشه آنان و طعن و خرده‏گيرى به داشته ها وفرهنگ خودي است .

اين گونه تقليداز غرب، كه انسان سراپا تقليد باشد ، هميشه مورد انتقاد بزرگان دين بوده است .«در اصول زندگى و سنن اجتماعى از خوردنى و نوشيدنى و پوشيدنى گرفته تا نكاح و مسكن و غيره، تقليد كوركورانه و چشم به دروازه غرب دوختن ،اينكه ببينند چه مد تازه‏اى در پختن و خوردن طعام و در برش لباس و در طرز ازدواج و در طريقه خانه سازى و دكوربندى خانه و حتى در نحوه سخن گفتن و راه رفتن مى‏رسند و از خود هيچ استقلال و اراده‏اى نداشتن ،عجيب است اينگونه افراد هر چه مى‏كنند از خود نمى‏پرسند كه چرا ميكنند؟ به بزى ميمانند كه وقتى بپرسى چرا از نهر پريدى؟ جز اينكه بگويد چون ديگران پريدند، پاسخى ندارند) (موسوى همدانى سيد محمد باقر؛ ترجمه الميزان ج‏1ص642 ) 

مقام معظم رهبري با تاكيد بر اهميت استقلال فرهنگي ،مي فرمايند:« اگرفرهنگ و اخلاق و عقايد و باورهاي دشمنان و بيگانگان در ميان اين ملت رواج داشته باشد و رشد بكند، اين ملت نمي تواند ادعاي استقلال كند.در دنيا، سررشته ي فرهنگ دست عده يي است كه آنها كيفيت زندگي و نشست و برخاست و اخلاق و معرفت را براي انسانهاي بي گناه و بي خبر در سرتاسر عالم رقم مي زنند و تعيين سرمشق مي كنند. اگر ملتي بتواند خود را از سرايت موج مسموم فرهنگي ساخته و پرداخته ي بيگانگان حفُكند، اين ملت مستقل خواهد بود؛ اما اگر نتواند و تحت تأثير غلبه ي فرهنگ بيگانه قرار بگيرد، اين ملت، ملتي وابسته و اسير است.( سخنراني در ديدار با اقشار مختلف مردم و جمعي از ، و كاركنان مراكز آموزش عالي و درماني كشور 15/09/1368)

در ادامه مي فرمايند:« بايد از فرهنگ غرب گريخت. چرا كه فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه ريزي براي فساد انسان است، فرهنگ دشمني و بغض با ارزشها و درخشندگيها و فضيلتهاي انساني است،(همان)

بنابراين بجاي روز ولنتاين غربي مي توان روز ازدواج حضرت فاطمه سلام الله عليها وحضرت علي (عليه السلام ) اول ذيحجه رامبنا قرار داد. زيرا كه هرچند در نگاه سطحي انتخاب روز ولنتاين خالي از اشكال است ولي مبتني بر يك فلسفه غربي است كه در زير لايه هاي آن تهاجم فرهنگي وتخريب فرهنگ هاي خودي ،خوابيده است.

ب:هديه دادن به نامزد:خود هديه دادن به نامزد وهمسر از نظر شرع وعرف ،نه تنها اشكالي ندارد بلكه دين اسلام نيز به هديه دادن ،تشويق وترغيب مي كند.به عنوان مثال : سكونى از امام صادق (ع) نقل مى‏كند كه فرمود:« هديه بدهيد تا همديگر را دوست داشته باشيد، همانا هديه كينه‏ها را از ميان مى‏برد.»(خصال-ترجمه جعفرى ج‏1 ص49)

منابع:
1.سايتtebyan,netتبيان)
2. يعقوب جعفرى، ترجمه خصال- ، نسيم كوثر - قم، چاپ: اول، 1382ش.
3.موسوى همدانى سيد محمد باقر، ترجمه تفسير الميزان، دفتر انتشارات اسلامى جامعه‏ى مدرسين حوزه علميه قم - قم، چاپ پنجم، 1374 ش.
4. سخنراني در ديدار با اقشار مختلف مردم و جمعي از ، و كاركنان مراكز آموزش عالي و درماني كشور 
15/09/1368)

منبع: پرسمان

تصویر رایحه
نویسنده رایحه در

بسم الله الرحمن الرحیم..

ببخشیداین حدیث که خیلی هم توی این سایت دست به دست میچرخه :(من عشق فکتم وعف، فمات فهو شهید "،

یعنی: " کسیکه عاشق شد و و خودش را ستر کرد و و پاکدامنی پیشه کرد و سپس بمیرد شهید است "،)

از لحاظ سندییت معتبر است یاخیر؟

بنابراونچه که من بهش رسیدم :عشق و محبتی که اسلام بین دو جنس مخالف جایز دانسته، باید برای همسر و

شوهر باشد نه دیگران.

چون که اگه جوانی به دختری علاقمند شد و مهرش به قلبش راه یابد، چنانکه آن دختر اهل دین و اخلاق نیکو بود با او ازدواج کنید، 
اما اگر از اهل دین و اخلاق نباشد، و یا ازدواج با او به عللی غیر ممکن باشد، باید با تقویت ایمان، و همچنین ازدواج با دختری دیگر دست از این عشق بکشید
و نباید این محبت را در قلب خود نگه دارد! 
زیرا ممکن است منجر به اعمال خلاف شرع شود و به فساد بیانجامد.
•ღ♡ღ•

تصویر امین-مشاور ازدواج

این عبارت در منابع روایی امامیه وجود ندارد، اما در منابع روایی اهل سنت از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل شده و متن آن، چنین است:

«من عشق و عف و كتم ثم مات مات شهيدا» (تفسير روح البيان، ج‏8، ص 100)

در شرح نهج البلاغه ابن عربی هم این روایت به عنوان یک روایت مرفوع آمده است. 

حدیث مرفوع: حدیثی است که از وسط، یا آخر سند آن یک راوی یا بیشتر افتاده باشد، ولی با تصریح به لفظ "رفع".

با این حال در مورد اینکه آیا این مسئله با مجاز نبود عشق بین دو نامحرم منافات دارد یا خیر؟ باید عرض کنم عشق و علاقه مانند امیال درونی دیگر انسان مثل حسد ناشی از طبیعت و ذات انسان است. لذا ممکن است در شرایطی به وجود آمدن آن از اختیار فرد خارج باشد و فرد دچار حسد یا عشق شود. روایت ناظر به چنین صورتی است که می فرماید در این شرایط اگر کسی آن حسد یا عشق را پنهان کند و بروز ندهد و با این حال بمیرد شهید مرده است.

با این بیان این مسئله هم کاملا روش است که فرض مسئله برای جایی است که اختیار نقشی ندارد وگرنه اگر ایجاد عشق یا حسد به افعال اختیاری مثل نگاه غیر شرعی به نامحرم؛ شوخی و صحبت بیش از حد و ... باشد قطعا افعال او حرام خواهد بود.

تصویر العبد
نویسنده العبد در

سلام. راجع به پاکدامنى وعفت و کناره گيرى تازمان رسيدن به يقين و ترک دنيا موافقم. اما ممکن با سنديت داشتن اين حديث و تجربه اين موضوع براحتى و حتى به سختى هم نشه بعضى از محبت ها رو از قلب بيرون کرد. بهر حال اميدوارم با رحم خدا همه عاقبت بخير بشن.

تصویر خانم آسمان

ما خودمون روز جشن اسفندگان داریم اسم دیگه اش سپندامذگان هست.

حالا فرقی نداره دو روز اینور و اونورترش خارجی یا ایرانی اش

کلا ما تنها ملتی هستیم که هم جشن عربی میگیریم هم جشن های غربی هارو هم تمام جشن های ایرانی ها رو تک به تک اجرا میکنیم.

کلا روحیه مردم تو این شرایط قابل تقدیره.

تصویر سروناز20

سلام البته اشاره کنم برخی میگن والنتایم درسته حالا من دقیقم نمیدونم......

این  برگرفته از یه سنت غربیه ... نفسا هم چیز بدی نیست ولی به نظر من بهتره ما هم این رو ز رو با نام دیگری نامگذاری کنیم به جای این که باهاش بجنگیم مثل روز عشق به خانواده ......... همه هم استقبال میکنن .....