سوال اخلاقی: کتاب یا نرم افزار و یا محتوایی جهت علاقه مند کردن نوجوانان به نماز وجود دارد

11:23 - 1402/10/24

سلام علیکم
اگر کتاب یا نرم افزار و یا محتوایی جهت علاقه مند کردن نوجوانان به نماز وجود دارد بی‌زحمت معرفی بفرمایید

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/277409
تصویر روئین تن مهدی

سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر محترم

ضمن سپاس از اعتماد و ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر

اهمیت شما برای تربیت دینی فرزندتون بسیار ستودنی است.
فرزند شما در یک مقطع سنی حساسی است که طبق حکمت خداوندی در باره چیستی خدا و کیستی خودش، و همچنین دلیل و فلسفه دین و احکام زیاد سوال براش پیش میاد هر چند اون رو ابراز نکنه. اگر قبلا فرزند شما با تقلید از پدر و مادر گاه گاهی نماز می خوانده الان بیشتر به دنبال چرایی نماز هستش.

با زوایای مختلفی می شه فرزند رو به نماز تشویق کرد. گاهی با دادن یک جهانبینی درست از جهان هستی که ما یک جهان دیگری هم داریم که ابدی است و ما خوشبختی خود رو در همین دنیا بر اساس برنامه ای که سازنده این جهان (یعنی دین) تدراک دیده رقم می زنیم و یکی از ارکان اصلی دین و خوشبختی نماز هستش چون نماز کلید بهشت هستش.

گاهی با مطرح کردن یک رابطه عاشقانه و دوستانه با خدا که لذیذترین و زیباترین زندگی رو کسانی دارند که با خدا در ارتباط اند و وسیله ارتباطی با خدا نماز است که بر ما واجب کرده است. این زندگی زیبا و عاشقانه رو می تونید در سیره شهدا ملاحظه بفرمایید. لذا پیشنهاد ما این هست که کتابهای سیره شهدا (مثل شهید هادی) رو تهیه کنید و از فرزند خودتون بخواهد که این کتاب رو به این بهانه که دوست دارید براش بخونید این کتاب رو مطالعه کنه، کاملا غیر مستقیم.

گاهی با نگاه پزشکی به نماز می شه فرزندی که بیشتر به دنبال مسائل علمی هست تشویق کنید.

در این زمینه می تونید به کتاب " 40 نكته پزشكي پيرامون نماز" نوشته دکتر مجید ملک مهری مراجعه بفرمایید.

نکته: چون نوجوان شما در دوره ای است که مجال و ظرفیت بیشتری برای تفکر در مورد خود و خدا و هستی دارد، توصیه اکید ما این هست که تا سن 18-19 سالگی از خریدن گوشی لمسی برای فرزند حتی برای جایزه به شدت پرهیز کنید. چون این نوع گوشیها با توجه به فراوانی و تنوع و  رنگارنگی محتوی به شدت جلوی فکر صحیح فرزندتون رو خواهد گرفت، و از واقعیت فاصله خواهد گرفت. زودتر از دیگران دچار روزمرگی خواهد شد. (خرید گوشی ساده بلامانع است)

نرم افزار آموزش نماز هم تقدیم شما
https://namazkhon.ir/

امیدوارم این لینک ها برای استفاده بیشتر در این موضوع برای  شما مفید باشد
http://panahian.ir/post/5791

http://btid.org/node/227387

https://hawzah.net/fa/Question/View/11688
 

موفق باشید