هدایای الهی در عید فطر

23:57 - 1396/04/05

- در روز عید فطر بوى عطر خوشى از الطاف الهى در سراسر زمين گسترده مى‌شود؛ زيرا در این روز مومنین به پاس يک ماه بندگى و صبر، آمرزش و مغفرت خداوند را هديه مى‌گيرند.
 

عید فطر

عيد فطر از اعياد بزرگ اسلامى است كه در آن تلاش روزه دار مورد سپاس پروردگار قرار مى گيرد. پیامبر اکرم (صلى‌الله‌عليه‌و‌آله) در خطبه‌ای اوضاع روز عيد فطر را چنين شرح فرمود: «... چون نمازگزاران در محل نماز عيد حاضر مى‌شوند، خداوند به فرشتگانش مى‌فرمايد: شما را گواه مى‌گيرم كه من پاداش روزه رمضان و نمازشان را، خشنودى و آمرزش خود از ايشان قرار دادم و آنگاه خداوند خطاب به بندگان خويش مى‌فرمايد: اى بندگان من! هر چه مى‌خواهيد از من بخواهيد كه سوگند به عزّت و جلال خودم كه امروز در اين اجتماع خويش، هر چه براى دنيا و آخرت خود بخواهيد عطا مى‌كنم؛ و سوگند به عزّت خودم تا آنگاه كه مراقب باشيد، اسرار شما را پوشيده مى دارم و شما را در پناه مى‌گيرم و رسوا نمى‌كنم. باز گرديد كه آمرزيده شديد. همانا مرا خشنود كرديد و من از شما خشنود شدم.» (فضائل الأشهر الثلاثة، ص 128)
شایسته است انسان در روز عید خود را از لطف و کرم بی انتهای الهی محروم نکند و با حضور در جمع مومنینی که یک ماه روزه‌داری را پشت سر گذاشته‌اند در نماز عید از تفضل الهی بهره‌مند شود.

پی نوشت:
ابن بابويه، محمد بن على‏، فضائل الأشهر الثلاثة، كتاب فروشى داورى‏، قم‏،  1396 ق‏.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 3 =
*****