قرآن موافق خشونت علیه زنان نیست.

12:21 - 1396/11/18

آیا آیه 34 نساء به مردان اجازه می دهد که زنان خود را کتک بزنند؟

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/129937

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 12 =
*****
تصویر سیدی
نویسنده سیدی در

برا فهم درست آیه، ابتدا باید آیه را درست معنی کنیم: «و زنانى كه از نافرمانى آنان (در حقوق همسرى) بيمناكيد بايد نخست آنان را موعظه كنيد و (اگر مطيع نشدند) از خوابگاه آنان دورى گزينيد و (اگر باز مطيع نشدند) آنان را به زدن تنبيه كنيد، چنانچه اطاعت كردند ديگر راهى بر آنها مجوييد، كه همانا خدا بزرگوار و عظيم الشأن است.»(نساء/34)
معاندان می خوان که طوری مطلبو جلوه بدن که انگار قرآن گفته زنان رو هر موقع دلتون خواست بزنید و خشونت طلب باشید و از این حرفا؛ در حالی که اصلا اینگونه نیس.
قرآن میگه اگه زنان شما ازتون نافرمانی کردن، اول اونا را پند بدید بعد اگه فایده نداد از رختخواب اونا دوری کنید و تحویلشون نگیرید تا متوجه اشتباهشون بشن. اگه این دو مرحله فایده نداد بعد نوبت به تنبیه بدنی می رسه و اون هم باید طوری نباشه که باعث کبود شدن و زخمی شدن اونا بشه(تفسیر نمونه، ج3، ص373)

فراز پایانی آیه به مطلب مهمی اشاره می کنه که به هیچوقت معاندان قرآن به آون توجهی ندارن. فراز پایانی آیه می فرماید: «چنانچه اطاعت كردند ديگر راهى بر آنها مجوييد، كه همانا خدا بزرگوار و عظيم الشأن است.»(نساء/34) بنابراین قرآن موافق خشونت علیه زنان نیست؛ اما نافرمانی زنان رو هم قبول نمی کنه. اینو هم باید دونست که این نافرمانی، بیشتر ناظر به بحث زناشویی است(خانواده در قرآن، دکتر احمد بهشتی، ص 111)و مرد نمی تونه زنش رو مجبور به کار کردن در خانه کنه. البته کار کردن زن در خونه، از باب همکاری در خانوادس، نه از باب مجبور بودن.
برا مطالعه بیشتر
http://www.btid.org/fa/news/104803

http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa5467