درامد زن و گذشته پاک

13:32 - 1393/05/12

سلام

من خودم کارمندم. یه خواستگار دارم که خودش کارمند شرکت نفته.فعلا فقط دو جلسه یکساعته با هم صحبت داشتیم . ازنظر مالی به صورت واضح توضیح نداد که درچه سطحیه جوابش این بود که تواناییش درحد زندگی کارمندیه.

اونوقت نظرش اینه که با جشن عروسی مخالفه دلیل اولش این بود که میتونی-اون پولو به یه زخم زندگی بزنی-نه صرف جشنی بکنیش که بعدش هم مردم کلی عیب و ایراد ازش بگیرن و دلیل دومش اینه که تو این جشنا بحث و دلخوری زیاد پیش میاد مثلا چرا عمه داماد اون حرفو زد چرا عمه عروس اینجوری گفت فلانی چرا کادوش اونجوری بود... و دلیل سومش این بود که عروس دومادایی که جشن میگیرن و کادو میگیرن بعدش که دعوت میشن عروسیه بقیه همش دغدغه اینو باید داشته باشن که چه کادویی ببریم که اندازه کادویی باشه که برامون آوردن و... .نظرش این بود که لازم نیست هر عروسی که میریم کادو ببریم!!!!!!!درحالیکه من با این نظرش مخالفم.

بعد تو جلسه دوم وقتی ازش راجع به درآمدم پرسیدم(منم کارمندم) بلافاصله گفت که باید درآمدتو شریک باشی و مثل من توی خونه خرجش کنی  چونکه تو داری از اون وقت و زمانی که باید دراختیار همسر و بچه ت باشه برا کارت استفاده میکنی.بنظرم این طرز جوابه صریح برا جلسات اول یه خورده تو ذهن میزنه.

1-باتوجه به همه این مطالب احساس میکنم شاید آدم دست به جیبی نباشه و منم که شدیدا با این صفت مخالفم اصلا و عمرا نمیتونم با مردی با همچین صفتی زندگی کنم.لطفا راهنماییم کنید نظر شما چیه

2- یه سوال دیگه هم که همون جلسه اول مطرح کرد و خیلی خیلی میگفت براش مهمه وحتی معیار اصلیش برا زندگی مشترکه، این بود که خودش تو زمونه ی گناه تونسته که پاک زندگی کنه و همسری میخاد که گذشتش پاک باشه و ازمن میخاست که اگر گذشته پاکی دارم ادامه بدیم وگرنه خاتمه بدیم.بیان این موضوع اونم تو جلسه اول منو نگران میکنه که نکنه آدم شکاکی باشه یا اینکه ممکنه خودش گذشته پاکی نداشته باشه که حالا راجع به همسر آیندش اینجوری فکر میکنه یا ... . نظر شما چیه

اگر نظرتون رو در اختیارم بذارین خوشحال میشم

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/34625

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 13 =
*****
تصویر donya123
نویسنده donya123 در

در مورد دوم به نظر من مشکلی نیست اگر واقعا فهمیدین پاکه گذشتش به نظر من توقع زیادی نیست که بخواد زنش هم پاک باشه چون واقعا پسر پاک بودن توی این زمونه خیلی سخته .به نظر گمان نکنم بددلی باشه یا شکاکی...

تصویر soha123
نویسنده soha123 در

واای ی... چندشم شد ازین خواستگاره... چقد بدم میاد ازین مدل پسرها و کلا از ادمهای پر رو و منفعت طلب... من بودم بی هیچ تردیدی ردش میکردم 

تصویر آرام
نویسنده آرام در

سلام

جناب آقای مهدیار مشاوره محترم گفتنی ها را گفتند...من هم با نظر ایشون کاملا موافقم.

تصویر sara41
نویسنده sara41 در

بسیار خوشحالم که جایی مثل اینجا وجود داره و من میتونم مشورته اصولی بگیرم و درست فکر کنم و درست تصمیم بگیرم

از همگی سپاس گزارم

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

همه گفتنی ها رو مشاور محترم کامل و صریح  گفتن

من کسی رو میشناسم که تمام درامدش رو خرج زندگی و بچه هاش کرده و آقا بیشتر درامدش رو پس انداز میکرد و حالا بعد از 20 سال آقای محترم وقتی خونه میخرن یا ماشین عوض میکنن به نام مامانشون میخرن!! (البته خانومی که از دیوار صدا در مومد ولی از اون درنمیومد اینقدر عصبانی شد که ماشین رو عمدا کوبوند به دیوار و له اش کرد!)آقا توجیه اش هم این بود که اگه خدای نکرده تو فوت کنی پدر و مادرت ارث میبرن انصافه حق بچه هامو بدم به پدر و مادر تو!؟

بدونید این افراد خدایِ توجیه هستن و همیشه یه دلایلی برای ناحق کردن دارند البته نمیگم این آقا هم همین طورن ولی به نظر من خسیس و پرتوقعه و ابدا مالش رو با همسرش شریک نخواهد شد.در زندگی با این آقا همیشه باید یه چرتکه دستتون باشه تا بهش ثابت کنید به اندازه اون خرج کردید و سرش کلاه نذاشتید!

تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی،

از اینکه ایشون معیارهای خودشون رو صریح و واضح بیان کردند و در اول آشنایی با صداقت جلو آمدند جای شکر داره ( میتونست اینجور نباشه) لذا شما با علم به اینکه معیارهای ایشون شفاف هست لازم است شما هم  معیارها و سلیقه هاتون رو در جلسه بعدی مطرح کنید اگر در همین جلسه،اختلاف سلیقه زیادی مشاهده کردید یقین بدونید به قول استاد مهدیار، در آینده مشاجره های زیادی رو خواهید داشت...

شمامیخواهید با زندگی مشترک به یک ارامش درونی برسید اگر اختلاف سلیقه های زیاد توزندگی باشد نمیتونید زیر یک سایه و پناهگاه به آرامش برسید لذا در جلسه سوم از پله شک خودتون رو سریع به پله یقین برسونید

موفق و موید باشید

تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام

کاربر گرامی از اینکه گروه مشاوره رهروان ولایت را برای مشاوره و راهنمایی انتخاب نمودید متشکریم امیدوارم راهنمای خوبی برای تان باشیم.

سوالاتی که درجلسات اولیه خواستگاری، خواستگار شما مطرح نموده نشان از اهمیت موضوع در ذهن ایشان می باشد، اینکه گفته بنا به دلایلی نباید عروسی بگیریم هیچ کدام از دلایلش موجه نیست و دلیلی ندارد که شخصی به خاطر حرف عمه یا خاله عروسی نگیرد! چیزی که در این رابطه قریب به ذهن میاد این است که خواستگار شما از نظر مالی محافظه کار می باشد و شخصی است که به سادگی و برای هر چیزی پول خرج نمی کند، چرا که این طور نیست که همه عروسی ها با بریز و بپاش همراه باشد بلکه خیلی از عروسی ها هم بدون گناه و بدون اسراف برگذار می گردد.

همچنین حقوق خانم متعلق به خودشه و نسبت به اقتصاد خانواده هیچ تعهدی ندارد لیکن اخلاقا اکثرا خانمها به خانواده هم کمک می کنند اما این طور نیست که شوهر حساب بکشد بلکه این کار را از روی عشق و علاقه انجام می دهند حتی شما نیز اگر ببینید واقعا شوهرتون پول لازم دارد حتما کمک می کنید اما این که وی گفته حتما باید به وی پول بدید جای تأمله.

این در حالی است که شما نسبت به این مسائل بر عکسید و اصولا شخص دست و دل بازی هستید لذا جمع شما مناسب نیست و در اکثر اوقات زندگی تان با مشاجره همراه خواهد شد لذا اگر خواستگار مناسبی دارید جواب مثبت به وی مناسب نیست و شما می توانید به گزینه های دیگر فکر کنید.

در مورد حساسیت به پاکی گذشته نیز عرض کنم که بیان این مسائل دلیل بر ناپاکی نمی شود لیکن ممکن است در این زمینه حساس باشد و کمی اذیت تون کند البته اگر شما خودتون هم خیلی مقید باشید شاید مشکل ایجاد نمیشه مگر اینکه وی دچار بدبینی شده باشد که این مسئله بعید به نظر میاد.

خلاصه مطلب اینکه در صورت داشتن خواستگار مناسب این مورد مناسب شما نیست و نباید جواب مثبت دهید.

موفق و پیروز باشید