خواستگاری که دعوت به صبر می نماید!

21:33 - 1393/07/09

سلام. آقایی به خواستگاریم اومدن که شرایطشون خوب بود و پسر درستی به نظر میومد بعد از خواستگاری به بهانه مریضی پدر و مادر و اینکه فعلا نمیتونن رفت و آمد به خانه ما بکنن از پدرم خواستن یه 1 ماهی با هم تلفنی صحبت کنیم و گه گاهی بیرون بریم هم رو ببینیم در اواخر یک ماه گفتن پدرشون بیماری کلیوی دارن و باید عمل بشن و دوباره بحث ادامه مراسم را به یک ماه دیگه عقب اندختن اما اصرار درند که من کماکان ایشون رو ببینم و برایشون صبر کنم حالا من باید چکار کنم باز با ایشون بیرون برم و ادامه بدم یا متوقفش کنم تا زمانی که ایشون حداقل با خانواده بیان و صحبت های اصلی رو بکنن از طرفی میترسم با سردی کردن و بیرون نرفتن ایشون دلسرد بشن و دیگه ادامه ندهند؟

http://btid.org/node/42358
تصویر ناجی
نویسنده ناجی در

سلام  کمی محتاطانه عمل کنید خصوصا بیرون رفتتن با اقا رو قطع کنید وا ز طرفی هم شما به راحتی میتونید متوجه بشید که آقا دارند راست میگند یا دروغ ! پس تا مطمئن نشدید ارتباط رو کم کنید چون ممکنه آقا قصد های دیگری داشته باشه

 

تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی!

همیشه راه راست همونی هست که خواستگار بصورت رسمی و با خانواده جلو بیاد، اگر ایشون بدون پدر و مادر اومدند خواستگاری ،موضوع جای تامل داره...

در حال حاضر ایشون با این روشش داره شمارو ارزیابی میکنه یعنی داره برگ اول زندگیشو با این روش شناخت پر میکنه

خب شما هم روش خودتون رو پیش برید تا به نتیجه درستی *خواستن* او قرار بگیرید

 

موفق و موید باشید

تصویر باران
نویسنده باران در

سلام عزیزم
اگه قراره اینطور سرد بشه ابجی جان بزار بشه
تا قبل از اینکه اسم مطلقه بخوره تو پیشانیت
مواظب باش اشتباه نکنم و بسپار به خدا
خوشبخت باشی الهی

تصویر آقا حمید

نمیدونم شما هم با من موافقید یا نه

ولی اولین چیزی که با خوندن متن به نظرم اومد اینه که پسره، وقتی چراغ سبز خونواده دختره رو دیده، پیش خودش گفته که این که فعلا هست، بذار برم جای دیگه هم خواستگاری شاید بهترشو بهم دادن

به صورت خلاصه باید بگم که شما تو لیست انتظار قرار داده شدی.

البته اینا حدس و گمانه، نمیشه به صورت قطعی گفت

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام

بطور قطع نميشه گفت . احتمالاي زيادي وجود داره . اول اينكه ايشون صادق باشند و دوم اينكه پدر و مادر شون مخالف ازدواج شما باشند و از ادامه ي خواستگاري ممانعت كرده باشند ولي آقا پسر دلش با شماست . و ...

به نظرم مادر و پدرتون بايد اقدامي كنند .مثلا پدرتون تماس بگيرن باپدر ايشون و يا حتي به ديدارشون برن . تا متوجه صدق قضيه بيماري بشن.

تا در اينصوت آقا پسر هم حضور پدر و مادر شما رو احساس كرده باشند و هم اينكه از چشم شما نمي بينند تا باعث دلسردي بشه .

 

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام، ابتدا از اینکه گروه مشاوره رهروان ولایت را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

اگر این رفت و آمدها و دیدوبازدیدها زیر نظر خانواده‌ها باشد، مشکلی ندارد ولی برای اینکه شناخت بیشتری نسبت به خواستگارتان داشته باشید می‌توانید در کنار گفتگوها، تحقیقات را شروع کنید تا بهتر خانواده خواستگارتان را بشناسید و بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

با تحقیق کردن هم می‌توانید بهتر خواستگار و خانواده‌اش را بشناسید و اینکه تاحدودی می‌توان پی برد که آیا واقعا والدین او در بستر بیماری هستند یا نه.

اما اگر با تحقیق کردن پی به نکته خاصی نبردید و مشکلی نبود و خواستگارتان انسان صادقی بود، توجه داشته باشید که این دیدوبازدیدها و رفت و آمدها حساب شده عمل کنید و منجر به یک رابطه عاطفی و احساسی نشود که در آن صورت می‌تواند روی تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد و نتوانید بدرستی تصمیم گیری منطقی برای زندگی خود داشته باشید.

با آرزوی موفقیت

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

البته به قول ترنم، پدر شما می‌تواند به عنوان عیادت به دیدار خانواده خواستگارتان برود و بصورت حضوری دیدار کند. اینکار چند مزیت دارد؛1. به عیادت مریض رفتن کار پسندیده و خوبی است. 2. خانواده خواستگارتان با این دیدار رویکرد مثبتی به خانواده شما خواهند داشت. 3. صحت و سقم قضیه مشخص می‌شود. 4. جلوی سوءاستفاده گی و سوءتفاهم گرفته می‌شود.