جوان و زندگی به سبک غدیر / اسیری که از اسارت رهایی نمی یابد

07:00 - 1393/07/20
http://btid.org/node/43194
تصویر salehi7815
نویسنده salehi7815 در

ما انسانها همگی بنده شهوت جنسی شهوت شکم و شکم پرستی شهوت ریاست جاه قدرت  حب ذات و ... هستیم همگی در اسارت شیطان هستیم چون دل رو که متعلق به خداوند و صاحبخونه اش خداست اجاره دادیم به شیطون  و ابزارهای شیطانی پس باید اسیر این قید و بندها باشیم  مگر  مگر کسانی که وارسته شدند یعنی کسانی که رو خودشون سالها کار کردندو زبانشون رو آفتهای زبانشون ( غیبت فحاشی تهمت و بهتان تجسس در امور دیگران  قضاوت در مورد دیگران غیبت  جاسوسی شایعه پراکنی فاش کردن اسرار دیگران یاوه گویی بدگویی وراجی  چاپلوسی  تملق سخن چینی دوبه هم زدن  نمامی سرزنش و نکوهش دیگران ) رو شناختند ضعفهای خودشون رو شناسایی کردند و شب و روز در اثر مراقبه با این رذیلتهای اخلاقی مجاهده و ریاضت کردند چنین آدمی دیگه افسارش دست شیطون نفسش نیست بلکه خودش مسلط به اون شیطونه هستش و افسار شیطون در دستان اینه .

بد نیست ساعاتی رو به شناخت خودمون اختصاص بدیم نه به شناخت دیگران و عیب جویی از مردم . اگه وقتی رو که صرف تجسس و عیبجویی و چشم به هم چشمی از دیگران  و ... کردیم رو صرف شناخت از خودمون و اصلاح خودمون میکردیم مطمنا به مدارج بالای معنوی میرسیدیم .

افسوس که همیشه درصدد اصلاح دیگران هستیم بدون اینکه در مورد اصلاح خودمون کوچکترین تلاشی کرده باشیم .

همه رو میبینم جز خودمون رو . دوست داریم در مورد دیگران قضاوت کنیم اما اگه کسی در مورد ما قضاوت کرد میخوایم چشاش رو در بیاریم . در مورد دیگران غیبت میکنیم بعد میگیم خوب راستش رو گفتیم ولی اگه کسی با ما اینکار رو کرد ناراحت میشیم  راستی ما انسانها چقدر خودخواهیم و در چنگال این خودخواهی غرق هستیم بدون این که خودمون متوجه بشیم .

دوستی میگفت دوست دارم بچه دختر داشته باشم چون همغ خوار پدر و مادره هم موقع فوت والدین مجلس رو گرم میکنه . دوستی میگفت دوست دارم پسرم دکتر بشه تا تو هر طبابت درست بهش بگن خدا پدرت رو بیامرزه  یعنی همه اینها نشات از خودخواهی خودمونه . تهش به فکر منافع و خواسته های خودمون هستیم . همه اینها ناشی از غلبه نفس اماره هستش والا انسان وارسته هیچ چشمداشتی نداره ولی انسان معمولی معامله گره حتی وقتی حاجتی داره با خدا معامله میکنه که تو این حاجت  رو بمن  بدی در عوض منهم این کارو میکنم در غیر اینصورت اون کارو انجام نمیدم.

 ان شاالله خواوند این توفیق رو به همه ما بده تا این جانور درنده (زبان) و چشم و گوش رو در مسیر درست  وملکوتی الهی استفاده کنیم نه در مسیر حیوانی .