ازدواج به شرط عمل دماغ و لاغر شدن!

16:08 - 1393/09/10

سلام دختری ۲۴ساله هستم مدتی پیش آقایی منو برای ازدواج به برادرش معرفی کردن.خونواده خیلی خوبی دارم و هم تحصیلات خیلی خوبی همه هم از لحاظ پاکی و نجابت من و کل خونواده مو قبول دارن ولی چهره معمولی دارم(البته خودم اعتماد به نفسم کمه ).آقایی که منو معرفی کردن گفتن دلیل انتخابشون هم خونوادم بود و هم تحصیلات و نجابت من.حالا بعد از چند وقت پیش رفتم حضوری برادر ایشون رو دیدم در کل پسر خوبی ولی من مشکلم اینکه فک میکنم خود این پسر از قیافه من خوشش زیاد نیومد چون بعد از اینکه منو دیدن نظرشونو که پرسیدم گفتن باید دماغتو عمل کنی و یه کمی هم لاغر بشی و یه کم هم بیشتر به ارایش و لباس اهمیت بدی.تا یه هفته بعد از دیدن من خوب بودن ولی بعدش به مدت یه هفته ازش خبری نشد منم بهشون پیام دادم گفتم اگه نمیخوای ادامه بدی منم حرفی ندارم و میخوام تکلیفمو بدونم ایشون گفتن که دودلم و یه کم وقت میخوام و یه چیزی دیگه هم گفتن که حس میکنم تو(یعنی من) منو دوس نداری و به من حس نداری منم بهشون گفتم چون هنوز تکلیفم مشخص نیست نمیتونم احساسمو بیان کنم.
منم گفتم که با این شرایط من دیگه نمیخوام ادامه بدم و خداحافظی کردم ولی شب بعدش زنگ زد و خیلی رفتارش عوض شد و از اون روز به بعد میگه من تو رو دوس دارم ۸۰درصد نظرم مثبته و ۲۰درصد میمونه که اونم درست میشه(احتمالا همون دماغ و لاغری…منظورشه) حالا چند روزی هست رفتارش خوبه ولی من خیلی نگرانم میترسم رابطمو باهاش ادامه بدم ولی ایشون به قیافه من عادت نکنن و من وابسته ش بشم و از یه طرف هم بعضی وقتا فک میکنم من حساسم شاید اوایل ایرادبه خاطر این از قیافه من خوشش نمیومد که منو نمیشناختن.الان هم من میدونم ایشون از اخلاق من خوشش اومد و اینکه همه خونوادشون هم با من موافقن ولی میترسم این موضوع قیافه برام مشکل ساز بشه .من تا حالا با هیچ پسری رابطه نداشتم و اصلا برادر هم نداشتم که بدونم رفتار اقایون رو پیش بینی کنم.حالا میخواستم شما منو راهنمایی کنید چون کسی رو ندارم. البته یه چیز دیگه هم بگم اینکه من از ایشون خوشم اومد و متاسفانه ایشون متوجه شدن!اینم بگم که ایشون ظاهر خیلی خوبی دارن و میگن من تو انتخاب همسر حساسم!البته هر وقت من میگم نمیخوام ادامه بدم خیلی ناراحت میشه و حس میکنم بیشتر میاد طرفم

http://btid.org/node/47457
تصویر merida
نویسنده merida در

 

بنظرم شما سعی کن خودت باشی.با اعتماد ب نفس وقابل اتکا.

  

تصویر hosseinz
نویسنده hosseinz در

نظر من رو بعنوان برادر کوچکترتون بخونین:

 

احتمال میدم بین خوبی شما و شک خودش مونده؛ رابطه  خودتون با اون پسر به این شکلی که نوشتین به صلاح بنظر نمیاد.

شما دختر خوبی هستی؛ و دخترای خوب خاستار خواهند داشت.

عمل بینی و...  هم طولانی مدته؛ هم ممکنه نتیجه مطلوب  رو نداشته باشه. آدم با بینی خودش که باشه؛ حتی اگر ناراضی باشه بازم اون چهره ی طبیعی خودشه. ولی اگر با عمل جراحی چهرش و فرم بدنش خراب بشه ؛ این دیگه گندیه که جراح زده.

 

در مواجهه با پسر اعتماد بنفس پایین نداشته باشید؛ البته امتیازی که شما خانوما دارین اینه که غیر صورتتون بقیش اعضای بدنتون ملبس به حجاب هست. ما پسراییم که از استرتس بندری میریم!! اینو گفتم که بدونین دوطرفس!

 

البته نباید اون آقا رو شماتت کرد. حق طبیعی هر دو طرف هست که ظاهر همسر احتمالی آیندشون رو بپسندن؛ این هم نسبیه. یکی از ته دل می پسنده؛ یکی هم اصلا اون فرم بندن و قد و قامت و.. رو دوست نداره.

اما دل بستن به ظاهر بعد از عمل همسر نه معقولانس نه منطقی. تازه هیچ چیزی رو هم تظمین نمیکنه.

 

تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

باسلام

جمع بندی نطرات:

اگر این چنین زوجی بیایند برای مشاوره ،اولین کاری که میکنم خصوصا از آقا پسر تست شخصیت می گیرم تا بیشتر بشناسمش،این آقا اولش راستش را گفته ،ولی بعدش بنا بر دلایلی از حرفش برگشته. اگر  عجله ندارید حتما در جلسات مختلف، سوالاتِ متفاوت کنید تا بیشتر بشناسیدش،امیرالمومنین - علیه السلام -می فرمایند: تَكَلَّمُوا تُعْرَفُوا، فَإِنَّ الْمَرْءَ مَخْبُوءٌ تَحْتَ لِسَانِهِ.صحبت کنید تا شناخته شوید،انسان در پشت زبانش مخفی است(حکمت384-نهج البلاغه فیض الاسلام)(تا مرد سخن نگفته باشد، عيب و هنرش نهفته باشد).ضمنا مشاوره حضوری را پیشنهاد می کنم.

بخشی از نظرات کاربران:

اگه واقعا روی ظاهر حساس باشن احتمال اینکه بعدا براتون دردسرساز شه وجود داره و شایدم نه چون ما شناخت کاملی از ایشون و شخصیت و رفتارشون نداریم...بنابراین یه مشاوره حضوری بیشتر می تونه بهتون کمک کنه...مشاوره ای که هردو حضور داشته باشید.

وفقکم الله

تصویر مروارید

با سلام 

پستتون رو خوندم واقعا تاسف میخورم که همه چیز شده ظواهر . همین مساله باعث شده جراحی های زیبایی در کشور ما امار بیشتری رو بخودش اختصاص بده. استفاده از لوازم آرایش در سنین پائین رواج داره ولی ایا این همه زیبایی های تصنعی دردی از دادگاههای خانوادگی دوا کرده؟ 

متاسفانه هستن اقایونی که خودشون بهره ی چندانی از زیبایی نبردن ولی همیشه دنبال زیباترین دختر هستن.surprise

تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی!

درسته که معیار *عدم فاصله زیبایی* یکی از معیارهای مهم در همتایی هست ولی باید توجه داشته باشید و متوجه این موضوع شده باشید بعد از گذشت چند مورد جلسه و دیدار، باید به یقین برسید که از طرف ایشون (بطور مثال نمره 70 و پذیرش 70 درصدی ) نمره همتایی را گرفته باشید درست همونطور که فرمودید باید *وابستگی و احساس* ملاک نمره همتایی نباشه، لذا حتی اگر در آینده قرار است *دلنشین* ایشون بشوید امروز حجت در پذیرش 70 درصدی تموم شده باشه

باز دقت نمایید معیار*دلنشینی* یا حداقلی علاقه باید حتمی شده باشه، در حال حاضر همین عدم توجه به معیار * دلنشینی* در تعداد زیادی از متاهلینی رویت میشه که هنوز باهاش کنار نیومدند و دائما مقایسه خواستگارها در بین میباشد

 

موفقید ان شاءالله

 

تصویر امید مهدی

سلام

پذیرفتن قیافه بحث نسبتا مهمی در ازدواج است که همیشه و از روز اول تا به آخر نیز به چشم می آید و اگر یکی از طرفین با آن ارتباط خوبی برقرار نکند به مرور بر دیگر زوایای زندگی نیز موثر خواهد بود . ابتدا باید عرض نمایم که بهتر است زن از مرد خود زیباتر و جذاب تر باشد البته تناسب در دیگر زوایا بسیار مهم و کلیدی ست اما برتری نسبی زن از مرد نیز لازمه پایداری زندگی ست بدین معنا که اگر شما و همسرتان در مجالس و محیط های اجتماعی حضور داشتید فاصله فاحشی از این موضوع وجود نداشته باشد . حرف ها و شک و تردید هایی که دیگران در دل ایجاد می کنند در اغلب اوقات سایه سنگین خود را بر روابط تان خوهد گذاشت . این موضوع وقتی حساس تر خواهد شد که شما نیز از طرف همسرتان هنوز مورد پسند ظاهری و جسمی واقع نشده اید و این موضوع با شک و تردید های اطرافیان که همیشه ایجاد می کنند بیشتر و بیشتر خواهد شد و خیلی زود روابط فی ما بین تان به سردی خواهد گروید . ( البته منظور بنده صحبت های همیشگی مردم نیست و صحبت های جدی تر دوستان و آشنایان تان هست و همچنین افکار همیشگی تان که اگر به خوبی آن را هضم نکرده باشید همیشه در خطر خواهید بود ) ضمنا این را بدانید که در بحث زیبایی اینطور که خودتان بدان اشاره نمودید ایشان از ظاهری زیباتر از شما برخوردار است و به نوعی با خواسته خود که دماغتان را عمل نمایید وجهه زیبایی تان را مورد نقد خود قرار داده است که از ظاهرتان رضایت ندارد و همچنین بحث لاغریتان که در مناسبات جنسی نیز اثر بسزایی دارد که اگر به آن بی اعتنا باشید و توجه نکنید بسیار بسیار سریع تر از آن چیزی که فکرش را می کنید زندگی تان به سوی طلاق خواهد رفت . ضمنا تقاضای تغییر از شما آن هم بدین صراحت و جسارت نیز نشانه اهمیت بسیار بالای این موضوع برای ایشان دارد که به صورت ناخوداگاه بروز کرده است و البته وقتی به وضعیت عادی برگشتند از شما عذرخواهی کرده و تقاضای بازگشت رابطه را از شما خواسته اند . اصولا عکس العمل ها و واکنش ها در همچین شرایطی بن مایه هر فردی را آشکار می سازد که باید بدان دقت بیشتری نمود . شاید اخلاق و خانواده خوب موضوع مهمی برای ایشان باشد اما موضوع جسمی ، جنسی و پسند اندام و چهره طرف مقابل موضوعی مهم و همیشگی در زندگی تان خواهد بود . ضمنا در نظر داشته باشید که موافقت ایشان در ظاهر شاید بدین دلیل باشد که خیال دارند شما را ابتدا بدست آورده و پس از آن شما را مطابق میل خودشان بسازند . 

اللهم صل علی محمد و آل محمد ( عجل فرجهم )

تصویر m_s
نویسنده m_s در

سلام
ممنون از راهنمایی کاملتون
من طی چند جلسه که با این آقا صحبت کردم ایشون گفتن من رو از بقیه کسایی که برا ازدواج در نظر دارن بیشتر قبول دارن .حالا شما گفتین که ایشون شاید از جمله کسایی باشند که میخوان بعد از ازدواج یه سری تغییر در من ایجاد کنن که خود من هم الان با اطمینان کامل به این نتیجه رسیدم که ایشون منو میخوان ولی یه سری تغییرات هم بعد از من میخوان.البته به نظرم ایشون کلا ادم کمال طللبی هستند و خودشون هم گفتن خیلی تو انتخاب همسر حساسن حالا من مشکلم اینجاست که حس میکنم ایشون تو این مدت به من وابسته شدن و هروقت میخوام رابطمو قطع کنم ناراحت میشن و میگن که نه من تو رو قبول دارم حالا میخواستم نظر شما رو بدونم ایا ایشون به من عادت کرده یا منو برا ازدواج قبول کرده؟؟

تصویر امید مهدی

سلام 

پس برداشت بنده نیز درست بوده و خودتان طی تعاملاتی که با ایشان داشتید نیز به این موضوع پی بردید . اینکه ایشان به شما عادت کرده اند و یا برای ازدواج مقبول و محبوب خود یافته اند به سادگی قابل تشخیص نیست اما نکاتی را مدنظر داشته باشید که کمال طلبی موضوعی ست که همیشه در تمام رفتارهای انسان بروز می کند و تاثیر همیشگی خواهد داشت . ایشان شما را پسندیده است اما چهره شما را مطلوب خود نیافته اند و تصور دارند پس از ازدواج شما را به ایده آل خود نزدیک نمایند . با این مطالب و عرایضی که داشته اید اینطور به نظر می رسد اخلاق و دیگر ملاک هایشان را دارید اما به دلیل اینکه چهره شما را آن طور که می خواهند ندیده اند از قطع شدن رابطه و از دست دادن تان احساس شکست می کنند که این موضوع نشانه این است که در دیگر ملاک ها شما را بسیار بسیار نزدیک به مطلوب خود یافته اند . تصمیم با خودتان است که می توانید به ساز ایشان باشید از لحاظ جسمی و یا خیر . 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و  ( عجل فرجهم )

تصویر نگار۴۳

فکر کنم بعد از عمل بینی نوبت به عمل های زیبایی دیگر برسه که این آقا درخواست خواهند کرد.

تصویر qaz
نویسنده qaz در

عزیزم به نظر من شما اول الان یک کاری بکن و اون اینکه ارتباطت رو با اون اقا حتی در حد پیامک هم که باشه قطع کن و بهش بگو که من تا الان نمیدونستم این کار (یعنی ارتباط تلفنی) ایراد داره و الان فهمیدم .

تصویر غزاله 70

دوست عزیز قبل از جدی شدن حتما با مشاور حرف بزنید ! اصلا نسبت به این موصوع بی تفاوت نباشین خیلی مهم!

تصویر Aban
نویسنده Aban در

عزیزم مگه شما غرور نداری؟عجیبه واقعا عجیبه. وای خدای من چطور اجازه می دی باهات اینطوری حرف بزنه. چرا انقدر نرمی.ولش کن.برای ازدواج دو طرف باید همونجوری که هستن همدیگر و ببینن و قبول کنن. حالا برو دماغت عمل کن و چاقی و..... فایده نداره.من جای شما بودم دو تا درشت بارش میکردم متوجه حرفش بشه. حالا اومدیم و شما دماغت عمل کردی بهت نیومد لابد باید بری پروتز لب و ....... . با این آدم تا قیامت مسئله داری.

تصویر farnaz
نویسنده farnaz در

خانم یه خورده اعتماد به نفس تو بالا ببر!! یعنی چی؟ کاهش وزن و قبول کنیم بینی تو عمل کن یعنی چی؟ من بینیم بزرگه!قوزم داره!خودم دوست دارم عمل کنم ولی کاملا به قیافم میاد هر وقت میخوام عمل کنم دوست و اشنا میگن نه خوبه! به صورتت میاد عمل نکن! حالا فکر کن یکی از خواستگارام بگه فقط دماغتو عمل کنی بات ازدواج میکنم! angryاونوقته که یه جوابی بش میدم بره دیگه برنگرده!frown

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

من نمیدونم شما نظرات رو بخونی چه احساسی خواهی داشت(میگم احساس نمیگم چی فکر میکنی! چون این سوال جوابش اصلا نیازی به فک کردن نداره)

 من نمیدونم چهره شما چه جوریه شاید واقعن اضافه وزن غیر قابل تحمل داری یا بینی شما جوری هست که واقعن نیاز به جراحی داره تعارف که نداریم بالاخره بعضی چهره ها با جراحی زیبایی بهتر میشن و حتی شاید مسیر زندگی کسی رو عوض کنن خب چه اشکالی داره اگه کسی واقعن احتیاج به عمل داره عمل کنه؟(البته این موضوع اختیاریه نه با نظر دیگران!)که توی حرفهای شما من همچین چیزی رو برداشت نکردم و شما معمولی هستی و نیازی به عمل نداری!
به نظر من همه حق دارن با کسی ازدواج کنن که چهره ش رو دوست داشته باشن اما شما وقتی کسی رو قبول میکنی یا قیافش رو قبول داری یا نداری، نمیگی که هم قبول دارم هم ندارم!! دیگه حق نداری بگی من شما رو میخوام به شرط اینکه دماغت رو عمل کنی !! (ورزش کردن و اضافه وزن فرق داره چون کاملن حق داره و اصلن اشکالی نداره اگر همسر بخواد متناسب باشیم(متناسب نه لاغز یا چاق) اما جریان جراحی فرق میکنه!!)
شما این دفعه بینی رو عمل کنی فردا باید لب هات رو عمل کنی پس فردا باید گونه بذاری بعد به عمل های وحشتناک تر هم میرسه!! باید یه جاهایت پروتز فرو کنی!! یه بار ممکنه باربی بخواد پس فردا دور کمر 40 سانتی با بالاتنه سایز 90!! بعد چه جوری میخوای همچین کاریکاتوری رو بسازی؟؟؟
شاید هم موضوع با همین عمل دماغ خاتمه پیدا کنه و چیز دیگه ای نخواد ولی به نظر من این آقا مشکل داره.شما میتونی بینی رو عمل کنی با این آقا ازدواج کنی و اگه هر مشکلی هم توی زندگیت پیش اومد ربط بدی به یه چیزی که خودت راحت تری!! مثلا سرد شدنش رو نسبت بدی به اخلاق خودت و سعی کنی مهربون تر بشی!، تنوع طلبی های احتمالی رو ربط بدی به رنگارنگ بودن زن های خیابون و  بدحجابی، عوض شدن یکباره عقایدش رو ربط بدی به دوستای ناباب و ... اما مشکل جای دیگست
این ادم ها فک میکنن مشکلشون چهره طرف مقابلشونه ولی این خودشون هستن که مشکل درونی دارن!! بعضی هاشون حتی به قیافه خودشون هم پیله میکنن!! 

تصویر پروانه.ف

مهستاجان
نظراتت خیلی جامع وخوبه...خیلی خوبی

تصویر m_s
نویسنده m_s در

ممنون از راهنماییتون
ولی من یه اصلا چاق نیستم و تا حالا هیچ کس هم به من نگفته اضافه وزن دارید همین طور راحبه دماغم هم اولین باره که یه نفر به من میگه باید عمل کنی من کاملا هم از لحاظ وزن و هم از چهره معمولیم ولی این آقا خودش خیلی لاغره

تصویر mahseta
نویسنده mahseta در

بله متوجه شدم به خاطر همین هم گفتم شما معمولی هستی و نیازی به جراحی نداری .اونا رو برای این گفتم که بگم که بگم این مسئله رو مطلقن نمیشه رد کرد گاهی واقعن لازمه ولی به نظرم راجب شما صدق نمیکنه به نظرم به توصیه مشاور عمل کنید حرفاش جالب بود

تصویر هانا
نویسنده هانا در

عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چه رویی دارن بعضی از آقایون .....بهتره انقد مطلوم نباشید شما اینهمه خوبی داری اخلاق خوب خونواده و تحصیلات اجازه ندید یه آقا انقد گستاخ بشه که بخواد بگه قیافتون مشکل داره این شمایید که باید شرط بذارید اون آقا باید بترسه از جوابه منفی شنیدن شما چرا انقد نگرانید توکلتون به خدا باشه کسی که قسمته شما هست خدا خودش هواتونو داره .....خیلی با اعتماد به نفس بذارید خونوادش بیان اصلا اجازه بهشون ندید بتونن ایرادی بگیرن اونا دارن میان خواستگاری اینروزا مردم خیلی روشون زیاد شده میان همه خونه دخترو تماشا میکنن از قاب عکسای روی دیوار جنسه فرش دست باف بودنو نبودن مدل لباسو  همه رو بررسی میکنن انگار که میخوان خونه و دخترو با هم ببرن مظلوم نباش عزیزم هر چقد آسونتر بگیری بیشتر اذیت میشی 

تصویر آقا حمید

منم موافقم که ایشون هر چقدر نرمش بیشتری  نشون بده طرف پر رو تر میشه و سوارش میشه

تصویر آقا حمید

خودت باش....

کسی هم اگر خوشش نیامد... نیامد.

اینجا کارخانه مجسمه سازی نیست.

(چگوارا)

 

تصویر زری
نویسنده زری در

صد تا مثبت برای این حرف چه گوارا کمه 

تصویر آرام
نویسنده آرام در

سلام

مشاوره حضوری رو پیشنهاد می کنم...

اگه واقعا روی ظاهر حساس باشن احتمال اینکه بعدا براتون دردسرساز شه وجود داره و شایدم نه چون ما شناخت کاملی از ایشون و شخصیت و رفتارشون نداریم...بنابراین یه مشاوره حضوری بیشتر می تونه بهتون کمک کنه...مشاوره ای که هردو حضور داشته باشید.

تصویر آقا حمید

با مشاوره حضوری موافقم

تصویر ali08
نویسنده ali08 در

نع!

رد کن.

تصویر زری
نویسنده زری در

یه کم شک برانگیزه آبجی . آدم دمدمی و سستی اگر باشه برات مشکل ساز میشه 

ولی اگر این قدر خودتو خواهان نشون بدی که به خاطر اون طرف حاضر بشی بری زیر عمل جراحی یا اینکه حتی اظهار کنی که حاضری این کارو انجام بدی ، بعدها نتیجه ی خوبی نمی گیری . دید اون آقا نسبت به تو این جوری میشه که خیلی خواهانش بودی . 

به نظر من هیچی بهتر از قاطعیت نیست . از الان به قطع بهش بگو زیر عمل جراحی نمیری . ضمنا بگو حتی اگر لاغر بشی بعدها ممکنه بر اثر بارداری به طور ناخواسته وزنی اضافه کنی که حتی با رژیم های سخت هم برنگرده به حالت اول  و اینکه همیشه هم که تو خونه یه نفر نمی تونه لباس خوب و آرایش خوب داشته باشه . آدم تو خونه می خواد راحت باشه 

برای همین فکر می کنم خودت تکلیف رو مشخص کن و پیش دستی کن تا بعدا صدمه نبینی

تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

باسلام

اگر این چنین زوجی بیایند برای مشاوره ،اولین کاری که میکنم خصوصا از آقا پسر تست شخصیت می گیرم تا بیشتر بشناسمش،این آقا اولش راستش را گفته ،ولی بعدش بنا بر دلایلی از حرفش برگشته. اگر  عجله ندارید حتما در جلسات مختلف سوالات متفاوت کن تا بیشتر بشناسیش، از قول امیرالمومنین - علیه السلام - نقل کرده اند که:انسان در پشت زبانش مخفی است(تا مرد سخن نگفته باشد، عيب و هنرش نهفته باشد.)ضمنا حتما مشاوره حضوری بروید.وفقکم الله

تصویر m_s
نویسنده m_s در

ممنون از راهنماییتون
فقط یه چیزی هست اونم اینکه این آقا شش سال پیش تصادف کردن و یه ماه هم کما بودن به نظرتون این کما بودن روی شخصیت افراد تاثیر میذاره؟؟چون من شنیدم بعضی وقتا در اثر یه سری وقایع شخصیت ادما ممکنه عوض بشه

تصویر آرام
نویسنده آرام در

سلام

ممکنه...

می تونید باایشون اگر در بقیه موارد به تفاهم رسیدید و فقط مشکل همین بود به پزشک متخصص مراجعه کنید و نظرش و بدونین...