به نظر شما این ادم قابل اعتماد است؟

12:06 - 1393/12/10

با سلام و خسته نباشید

من میخواستم از دوستان عزیزی که تجربه دارند در ارتباط با موضوع از دواج کمک بگیرم.

من دختری 23 ساله از یک خانواده ی خوب از نظرمالی و دارای فرهنگ خوب و با پدر و مادری عالی و دارای تحصیلات خوب و شاغل هستم. حدود چند ماه پیش از طریق یکی از دوستانم با یک سایت همسریابی اشنا شدم و عضو شدم.

ابتدا دیدار هایی با چند نفر داشتم که اصلا هیچکدام مناسب نبودند و خودم هم متوجه میشدم و ان ها را رد میکردم

چند ماه پیش یک اقایی که دارای شفل رسمی و از یک خانواده ی شیرازی ولی سنتی بود اشنا شدم. ایشان 30 سال دارند.ایشان سریع در عرض چند وقت به خاستگاری من امدند 

ولی من در چند مورد بیسار تردید دارم

اول انکه در مدت 2 هفته ی اول که ما اشنا شدیم من به طور اتفاقی متوجه شدم که ایشان خاستگاری یک نفر دیگه رفته و حتی با هم به ازمابش خون هم رفته اند وقتی متونج شدم سریع با ایشان رابطه ام را قطع کردم هنوز ایشان به خاستگاری من نیامده بودند البته ولی با اصرار خود ایشان و اینکه مطمعن شدن با ان خانم تمام کردند به خاستگاری امدند.

به نظر شما این ادم قابل اعتماد است؟

پدرم ایشان را دیده و خوب براورد کرده اند

http://btid.org/node/57804
تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

باسلام

جمع بندی نظرات:

روشهای شناخت برای انتخاب همسر دو نوع است:مستقیم و غیر مستقیم.

1- در روش غیر مستقیم، در ابتدا برای شناخت فرد مورد نظر باید از افرادی که با وی در تماس هستند، اطلاعات لازم کسب شود.(همسایگان،خویشاوندان و دوستان خانواده،همکاران پدر، مادر و سایرفامیل،محل تحصیل و شغل،همکلاسیها و دوستان صمیمی و هر آنکس که با ایشان ارتباط کاری و... دارد). برای تحقیق باید اطلاعات لازم در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی حقیقی،اخلاقیات، سن و شغل واقعی،کسب شود و از نظر تطبیق با شرایط خودتان بررسیهای کافی به عمل آید.

2- برای شناخت خواستگار خود، دفترچه یادداشتی تهیه کنید و در ابعادهای مختلف اخلاقی،خانوادگی،شخصیتی، روابطهای  مختلف اجتماعی و اخلاقی و...سوالات و نکات مختلف را یادداشت کنید و در موقعیتها و حالات مختلف سوالات متعدد و چالش انگیز بپرسید و هر مقدار که توان دارید صحبت کنید و به اتفاق خانواده سفرهای کوچک و نیز پارک،تفریح،بازار و رفت و آمد به خانه همدیگر داشته باشید، تا شناختتان کامل شود و به هیچ عنوان تعجیل نکنید، و متکی به معرف نباشید حتما خودتان و خانواده محترمتان در تحقیق، مشارکت فعالانه داشته باشید و به کمک همدیگر تمام جملات و حرکات و سکنات طرف مقابل را مد نظر قرار دهید.

سعی کنید در صحبت کردن تعاملی بر خورد کنید و طرفین مباحثه کنند و در ضمن گوش دادن فعالانه، نکات مهم را یادداشت و نکته برداری کنید و سر فرصت تحلیل و بررسی نموده و سوالات جدید را یادداشت کرده و در جلسات بعد بپرسید.مثلا:اهداف زندگی، خواسته ها و انتظارات طرفین،صفات خوب و بد از دیدگاه همدیگر، بیان عیوب احتمالی جسمی و روحی طرفین....باید توجه کنید که سیاست گام به گام در پیش گیرید و با اولویت بندی پیش روید... .

خواهر گرامی در صورتی که فرایند شناختتان چه از راه مستقیم و چه غیر مستقیم طی شده است و کاملا در تمام عوامل اخلاقی ،رفتاری،دینی و مذهبی، اجتماعی و ... هم کفو و هماهنگ هستید،و ضمنا تمام مراحل را خانواده محترمتان تائید می کنند ،به نظر بنده  یک راه مانده که باید با دقت و وسواس بیشتری پیگیری کنید، مشاوره حضوری با یک مشاور حاذق و متعهد و متشرع که ترجیحا کارشناس مذهبی هم باشد. انشاالله مبارک است.

در پایان ما مشاوران و کاربران دعاگوی شما خواهر و تمام جوانان این مرز و بوم هستیم که انشاالله خوشبخت و سعادتمند و عاقبت بخیر شوید.

اهم نظرات کاربران گرامی:

-ازدواج هايي را از طريق سايت هاي همسر يابي كه بسيار موفق بوده و الان داراي فرزند هستند و زندگي متعادلي را دارند.

وفقکم الله

تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

باسلام

خواهر گرامی در صورتی که فرایند شناختتان چه از راه مستقیم و چه غیر مستقیم طی شده است و کاملا در تمام عوامل اخلاقی ،رفتاری،دینی و مذهبی، اجتماعی و ...که در پاسخ اولیه عرض کردم هم کفو و هماهنگ هستید،و ضمنا تمام مراحل را خانواده محترمتان تائید می کنند ،به نظر بنده  یک راه مانده که باید با دقت و وسواس بیشتری پیگیری کنید، مشاوره حضوری با یک مشاور حاذق و متعهد و متشرع که ترجیحا کارشناس مذهبی هم باشد. انشاالله مبارک است.

در پایان ما مشاوران و کاربران دعاگوی شما خواهر و تمام جوانان این مرز و بوم هستیم که انشاالله خوشبخت و سعادتمند و عاقبت بخیر شوید.وفقکم الله

تصویر خانم آسمان

منم تا بیست و پنج سالگی خواستگار نداشتم ای کاش از خدا چیز دیگه میخواستم بعدش دیگه انقدر خواستگار و پیشنهاد تو دانشگاه و ... داشتم که دیگه حالم بهم خورد از هر چی ازدواجه.

حالا شما هم صبر کنی از راه درستش خواستگار میاد نگران نباش.

باید یه ذره دختر سنگین رنگینی باشی نه اینکه خدایی نکرده نیستی  خودت رو طالب نشون ندی تو چشم پسرها نگاه نکنی.

بعدم گفتی اصفهان هستین اصفهانی ها خیلی رو این موضوع های همسریابی و ... حساس تر هستن اونجا محیط مذهبی هست بیشتر مواظب باش بعدا دید خوبی ندارن بهت حالا تو تهران میری تو یه محله دیگه کسی نمیشناسه شمارو.

تصویر سحر متولد 70

در ضمن اون دوستی که فرمودند هنوز راه های سنتی در ازدواج وجود دارد بهتر است بدانند که من در یک خانواده ی بسیار بسیار اصیل اصفهانی بدون داشتن مشکل ظاهری هستم و کلا از هیچ نظری مشکلی ندارم

ولی تا الان که 23 سال دارم حتی ی خاستگار هم نداشته ام.

خب پس علت چیست؟؟؟؟

اگر دختری بخواهد ازدواج کند و به راه های نادرست کشیده نشود به نظر شما چه طور باید ازدواج کند؟

تصویر هانا
نویسنده هانا در

مگه میشه!!!!! frown بیا عمومی سحر جان هر وقت خواستی صحبت میکنیم 

تصویر سحر متولد 70

من در ارتباط با این موضوع با چند نفر صحبت کردم. همه دید بدی داشتند. خودم هم قبول دارم که ظاهر قضییه درست نیست.

ولی ما کاملا در مورد این شخص تحقیق کردیم.

همه خوب گفتند .

در ضمن ایشان از یک خانواده ی سطح بالا و خوب شهر هستند. حتی علت عضویتش هم به من گفت

تصویر ali08
نویسنده ali08 در

نع!

کلا فراموشش کن و تمام!

تصویر yosef
نویسنده yosef در

این روزها هیچ کس قابل اعتماد نیست

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام

ضمن تائيد صحبت هاي جناب ازدواج ذيل اين سوال عرض كنم :

درست است اين سايت ها يك پديده غير قابل انكار براي ايجاد ارتباط و يافتن همسر است اما دقت داشته باشيد در كشور ما هنوز همه راه هاي ديگر همچون ازدواج سنتي يا همان رابطه ها يا ازدواج فاميلي و ... جواب داده و براي كمتر كسي اتفاق افتاده

نتواند از طرق معمول به ازدواج برسند .

اين نكته را هم ذكر و اضافه كنم داشته ايم ازدواج هايي را از طريق سايت هاي همسر يابي كه بسيار موفق بوده و الان داراي فرزند هستند و زندگي متعادلي را دارند.

موفق و مويد باشيد.

تصویر سحر متولد 70

به علاوه من کاملا ارتباط سنتی با ایشان برقرار کردم.

یعنی حتی یک باری هم که با هم بیرون رفتیم با اطلاع خانواده بوده است.

درست است که ایشان ممکن است اینده به من بگوید که تو در سایت همسریابی عضو بودی ولی من هم یک بار به طور کامل ایشان را رد کردم و کاملا چند هفته ارتباطم قطع کردم با ایشان. ایشان خودشان دویاره سراغ من امدند

تصویر سحر متولد 70

سلام و تشکر فراوان از شما دوستان که دید مرا باز کردید
حق با شماست .سایت همسریابی اصلا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
من خودم هم بسیار نگران و مضطرب هستم. ولی بحث اینجاست که این اقا خانوادش در جریان اینکه ایشان عضو بودند هستند
حتی مادرش میدانست و به راحتی پذیرفت اینکه خاستکاری من بیاید
و حتی مال تحقیق هم کردیم و کاملا خوب گفتند در موردش.  ایشان تمام  صفحه  ای که داخل سایت همسریابی داشت را به من نشان  داد.

تصویر mr x
نویسنده mr x در

سلام علیکم

کسی که با دیدن یه مورد خوب یه خانم رو رها میکنه و میدوه میاد پیش یکی دیگه اصلا قابل اعتماد نیست

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام خواهرم
من در موردازدواج و خواستگاری ایشون نظری ندارم
امابنظرم شماهنوزسنی نداریدکه بخواید به اینطور مواردمنظورم اقدام ازطریق سایت همسریابی فکرکنیدباتصویری که شماازخودتون وخونواده تون برای ماایجادکردیدو باتوجه به سنتون من میگم احتیاط بیشتری بکنید.من شرح ماجرایی رو از خانمی شنیدم که بااقایی از طریق همین سایتها ازدواج کرد.الانم جدازندگی میکنند.اون اقاتوی مشخصاتش درسایت خودش رو مطلقه معرفی کرده وعلت طلاق رو بی بندوباری و باکره نبودن همسرش اعلام کرده.بافریب دختر و داشتن شناسنامه جعلی اقدام به ازدواج بااین خانم میکنه و باتوافق بادختر٬ پیش خونواده دختر٬خودش رو مجردجامیزنه.ودرحالیکه روزهای اغازین خونه بخت رو تجربه میکرده اماباز بطور پنهانی عضویتش درسایت رو قطع نمیکرده تابه سرگرمیهاش و یاشاید موردای بعدی برای ازدواج بپردازه . وجالبه که این بار همسرخودش رو فوت شده معرفی میکنه درحالیکه باهمسرش داره زیریه سقف زندگی میکنه.حالاازمشخصاتش اینه که عاشق اقاامام حسین هم هستن . وادعامیکنه که متحول شده است. واما درصورت به خیال خودش تحول اینطور داره بازندگی دخترای خوب و خونواده دار و اماساده بازی میکنه.

تصویر هانا
نویسنده هانا در

چیزایی که گفتید اصلا نشونه غیره قابل اعتماد بودنش نیست . ترس شما طبیعیه بذارید زمان بگذره

تصویر منتظر ظهور

سلام علیکم 

در جامعه امروز ما علی رغم پیشرفت تکنولوژی و مدرنیته ؛ همچنان فرهنگ و افکار ما به مانند گذشته است . اگر سایت همسریابی باب شده است اما به هیچ وجه اعتماد به سایت های همسریابی باب نشده است حتی افرادی که وارد این سایت میشوند در بهترین حالت هم شک دارند و در فضایی از شک و تردید گام برمیدارند . پس بهتر است هر چه از ایشون دیدید و شنیدید از خاطرتون پاک کنید و از طرق دیگری به دنبال همسر مناسب خود باشید .

اللهم عجل لولیک الفرج 

تصویر خانم آسمان

از دست شما دهه هفتادی ها!!!

دختر خوب ببین کی بهت گفتم فقط و فقط سنتی ازدواج کن.

یه جوری ازدواج کن که اون مرد دنبالت بوده باشه وگرنه تا سالها بهت سرکوفت میزنن که تو داشتی از بی شوهری میمردی تو سایت همسریابی بودی من اومدم باهات ازدواج کردم.

خیلی از دوستهای من که اینترنتی ازدواج کردن هنوز که هنوزه جرات نکردن به فامیل بگن انقدر هم زن و شوهر به هم شک دارن که نگو حتی یه ایمیل دیگه حق ندارن بدون هم چک کنن همه زندگیشون شک و تردیده خود دانی.

به قول دوستان پسر ادم حسابی تو همسریابی نمیاد.

تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

باسلام

روشهای شناخت برای انتخاب همسر دو نوع است:مستقیم و غیر مستقیم.

1- در روش غیر مستقیم، در ابتدا برای شناخت فرد مورد نظر باید از افرادی که با وی در تماس هستند، اطلاعات لازم کسب شود.(همسایگان،خویشاوندان و دوستان خانواده،همکاران پدر، مادر و سایرفامیل،محل تحصیل و شغل،همکلاسیها و دوستان صمیمی و هر آنکس که با ایشان ارتباط کاری و... دارد). برای تحقیق باید اطلاعات لازم در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی حقیقی،اخلاقیات، سن و شغل واقعی،کسب شود و از نظر تطبیق با شرایط خودتان بررسیهای کافی به عمل آید.

2- برای شناخت خواستگار خود، دفترچه یادداشتی تهیه کنید و در ابعادهای مختلف اخلاقی،خانوادگی،شخصیتی، روابطهای  مختلف اجتماعی و اخلاقی و...سوالات و نکات مختلف را یادداشت کنید و در موقعیتها و حالات مختلف سوالات متعدد و چالش انگیز بپرسید و هر مقدار که توان دارید صحبت کنید و به اتفاق خانواده سفرهای کوچک و نیز پارک،تفریح،بازار و رفت و آمد به خانه همدیگر داشته باشید، تا شناختتان کامل شود و به هیچ عنوان تعجیل نکنید، و متکی به معرف نباشید حتما خودتان و خانواده محترمتان در تحقیق، مشارکت فعالانه داشته باشید و به کمک همدیگر تمام جملات و حرکات و سکنات طرف مقابل را مد نظر قرار دهید.

سعی کنید در صحبت کردن تعاملی بر خورد کنید و طرفین مباحثه کنند و در ضمن گوش دادن فعالانه، نکات مهم را یادداشت و نکته برداری کنید و سر فرصت تحلیل و بررسی نموده و سوالات جدید را یادداشت کرده و در جلسات بعد بپرسید.مثلا:اهداف زندگی، خواسته ها و انتظارات طرفین،صفات خوب و بد از دیدگاه همدیگر، بیان عیوب احتمالی جسمی و روحی طرفین....باید توجه کنید که سیاست گام به گام در پیش گیرید و با اولویت بندی پیش روید... .

در صورت لزوم حتما بعد از انجام تکالیف بالا ، مباحث اصلی و نتایج را منتقل فرمایید تا بتوانیم مشاوره بهتری ارائه دهیم.وفقکم الله