معرفی کتاب *سالنامه هفت سین قرآنی*

07:43 - 1394/01/20

1- برنامه هفتگی قرآنی: شامل بخش‌های متنوّع و گوناگون: 1) شنبه‌ها: خواص آيات و سور  2) يکشنبه‌ها: منشور وحی: شامل ترجمه آيات  3) دوشنبه‌ها: پرسش و پاسخ قرآنی  4) سه‌شنبه‌ها: دانستنی‌های قرآنی 5) چهارشنبه‌ها: قصّه‌های قرآنی: اين بخش، منتخبی از داستان پيامبران برگرفته از قرآن کريم می‌باشد که مطالب آن بهم پيوسته می‌باشد. 6) پنجشنبه‌ها: درسهايی از قرآن 7) جمعه‌ها: ختم‌های قرآنی؛

در بخش 1 و 7 مجموعه ای نفيس و راهگشا از آثار و برکات شگفت آيات و سوره های قرآن کريم به همراه ذکرهای قرآنی عارفان واصل آورده شده است که فهرست کامل به همراه منابع و مآخذ آنها در انتهای کتابسالنامه آمده است. قبل از استفاده از ذکرها و ختم‌ها همگان را به مطالعه و رعايت آداب دعا و قرآن در ذيل همين بخش توصيه می نماييم.

  

2- قرآن و بزرگان: منتخبی از سخنان و سفارش‌های علماء، بزرگان و عارفان درباره قرآن کريم می‌باشد.

  

3- رازهای موفقيت و سلامتی: اين بخش مجموعه‌ای بی‌نظیر از راز و رمزهای زندگی سالم و موفّق از ديدگاه أئمه معصومین(عليهم السلام) و بزرگان و عارفان می‌باشد که در آن علاوه بر توصيه‌های پزشکی و موفقيت در سبک زندگی اسلامی به توفيق در سير و سلوک معنوی هم توجّه شده است.

 

4- اعمال عبادی: جهت يادآوری و غنيمت شمردن فرصت‌ها، اعمال هر روز همگام با  کتاب شريف «مفاتيح الجنان» به طور خلاصه آورده شده است که علاقمندان می‌توانند جهت اطّلاع بيشتر به کتاب مذکور مراجعه نمايند. لازم به ذکر است جهت سهولت دسترسی، بعضی از اعما ل  و  ادعيه مورد نياز در انتهای کتابسالنامه آمده است.

  

5- احاديث: رهنمودها و فرمايشات ائمّه معصومین‌(عليهم السلام) همواره روشنگر راه پيشرفت و تعالی انسان به سوی کمال است. در هر روز حديثی ذکر شده است که حاوی نکات اخلاقی و تربيتی و مطالب آموزنده  است.

  

6- اشعار: در هر روز دو بيت شعر، منتخب از ناب‌ترين اشعار شاعران نامی ايران؛ حافظ، سعدی، مولوی، عطّار نيشابوری، خيام، ... و همچنين شاعران معاصر همچون شهريار، قيصر امين پور، پروين اعتصامی و ديگران ذکر شده  است و در حدّ امکان سعی شده تا اين اشعار متناسب با مناسبت همان روز و با محوريت قرآن کريم باشد.

 

 7- مناسبات و وقايع تاريخی: در اين بخش مناسبت هر روز مطابق با آخرین تغييرات شورای فرهنگ عمومی درج شده  است، همچنين وقايع تاريخی هر روز از ماه قمری ذکر شده است که در ابتدای هر ماه قمری مهم‌ترين وقايع شرح داده شده که مشتمل بر تقويم کامل شيعی و آشنايی با ائمّه معصومين‌(عليهم السلام) است.

 

8- اوقات قمر در عقرب: شايسته است بنا به سفارشات و دستورات دينی در این ساعات از انجام کارهای اساسی نظير انعقاد نطفه، عقد ازدواج، افتتاح کسب و کار، تعيين و تغيير نام و گذاشتن سنگ بنا و کلّا انجام هر يک از کارهای اساسی پرهيز کنيم. در اوقات قمر در عقرب بايد به ساعات ورود و خروج قمر از برج عقرب توجّه داشت، اين ساعات با علامت خاصّ در کتابسالنامه مشخص شده اند. البتّه ذکر اين حديث گرانقدر در اينجا موجب هدايت و باعث آرامش است که رسول اکرم(ص) فرمودند: «هر کس برخدا توکّل کند و هيچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننمايد خداوند او را ياری خواهد نمود و عهده‌دار او خواهد شد» به ويژه اينکه صدقه نيز بپردازد زيرا صدقه نحوست را از بين می‌برد. مگر انعقاد نطفه که به صراحت توصيه شده است که در قمر در عقرب نباشد.

 

9- اوقات شرعی: اوقات شرعی هر روز منطبق با صدا و سيما به افق تهران می‌باشد. جهت اطّلاع از اختلاف افق هر شهر با تهران می‌توانيد به انتهای کتابسالنامه مراجعه نماييد. 

 

10- زمزمه عارفان: در قسمت انتهايی کتابسالنامه برنامه عبادی مؤمنان و سالکان الی الله در سه بخش برنامه روزانه، هفتگی و ماهيانه به همراه ادعيه و زيارات و اطّلاعات تکميلی مورد نياز آورده شده است.

 

منبع و خرید کتاب

http://btid.org/node/61525

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
13 + 0 =
*****
تصویر صابر دائی
نویسنده صابر دائی در

سلام و عالی

تصویر mazhararamesh

زنده باشید و سلامت

بهار، گوارای وجود مطهرتون