خواستگار پر رو

22:30 - 1394/03/23

به نام خدا . پسری به خواستگاری من اومدن سه چهار جلسه صحبت کردیم .من دختری محجبه و به لحاظ ظاهری ساده هستم .ایشون توی همین چند جلسه چند بار بیان کردن که زن باید ارایش کنه و به خودش برسه و اینکه ایا شما اهلش هستید یا نه ! و من از این مساله ناراحتم .به نظرم بیان کردن این مساله چند بار توسط ایشون نشون دهنده پر رویی هستن و اینکه نگرانم اگر جواب مثبت به ایشون دادم بعدا بخوان مدام در رابطه با تیپ و ظاهرم به من ایراد بگیرن . بگید چطور برخوردی باهاشون کنم و چی بهشون بگم تا دیگه بحث اینجور مسایل پیش نکشن ؟

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/67388

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
7 + 7 =
*****
تصویر mohammad-09362

در مورد این قضیه سختگیری کن و ازش بخواه که بهت بگه دقیقا چه زمان ها و مکان هایی دوست داره همسرش آرایش کنه و ازش بخواه که دقیقا و با ذکر جزئیات بهت بگه چه آرایش هایی و چه مدل هایی از آرایش مد نظرشه. شاید به عنوان مثال میگم آقا پسر از گونه گذاشتن و ابروی تاتو خوشش بیاد ولی شما خوشتون نیاد.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که آرایش زن در مقابل همسر مستحبه

تصویر ماهارا

بنظرمن اگر مشکل داری روی این مسائل اصلا پیش نرو
چون بالاخره جامعه به سمت غربی شدن داره پیش میره و هر روز بیش از گذشته ( چند سال قبل دید نسبت به مانتو کوتاها چطور بود ؟ الان چطور شد؟ ) قبح همه چی شکسته شده . الانه من و تو که ساده ایم شدیم هنجار شکن . 
و به طبع اون هم همسر شما میخواد با جامعه پیش بری

تو 5سال دیگه میتونی یه تیپ بسیار نامتعارف بزنی ؟ 
با خودته 
اصلا به شرایطش نگاه نکن 
و یه چیز بهت بگم که تو اصلانمیتونی عوضش کنی 
پس امید واهی به خودت نده . جامعه مسموم تر از اونی شده که فکر میکنی 

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

Haserat اون که بگه دوست ندارم ارایش کنی خیلی خوبه به شرطی که منظورش هم داخل خونه هم بیرون خونه باشه

تصویر پروانه

اتفاقا به نظرمن مردی که بگه توخونه هم نمیخوام آرایش کنی، زیاد نرمال نیست!!!
من باشم بیشتر به این آقا شک میکنم تا خوشم بیاد

تصویر haserat
نویسنده haserat در

دنیا برعکسه! حالا من یک خواستگار داشتم میگفت دوست ندارم ارایش کنی!
بستگی داره این حرفها را تو جلسه چندم و بعد. چه حرفهایی مطرح کرده باشه . اگر همون جلسه اول و دوم و بی مقدمه پرسیده و بحث را برده به اون سمت یعنی ارایش کردن براش مهمه و اولویت داره.

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

عزیرم تو خواستگار پررو ندیدی!!!
پررو اونیه ک میاد جلسه اول سوالای ... میپرسه

تصویر hosseinz
نویسنده hosseinz در

لازم نیست ما لگیم شما چطور جواب بدین. واقعا اونی کهبش اعتقاد دارین و میخواین انحامش بدین رو بگین.

آقا من خوشم نمیاد ازین مواد شیمیایی به پوستم بزنم.
آقا من برای شوهرم در حد متعارف خودمو آراسته نگه میدارم.

اتفاقا خیلی قابل تحسینه که این آقا میخوان همین اول موضع مشخص بشه.
خیلیا، مخصوصا دخترا به امید بعد از ازدواج و از پل گذاشتن و شروع روند ایجاد تغییر در رفتار همسر، در خواستگاری هیچی نمیگن و بله رو تقدیم میکنن.
بعدش جنگ میکنن

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

نیوشا خانوم متاسفانه تاحدی جوابتون شاید ننطقی باشه
یکی این هست که من میگم حتی اگر مرد مقصودش از با زن بودن بهره بردن و ظاهر و زیبایی زن باشه نباید از همون اول به صراحت و چند باره اینو بیان کنه چون در زن این حس بوجود میاد که منو فقط برلی جسمم و ظاهرم میخواد و ارزشی برای شخصیت من قایل نیست لذا به صراحت بیان کردنش درست نیست اما من منکر این مساله نیستم که زن باید اراسته باشه همیشه و مرد هم زیادی پر توقع نباشه تا از زنش ایراد گیر نشه و به مرور زمان که زیبایی زن به افول میره از چشمش نیفته
توی احادیث هم هست که اگر مردی صرفا بخاطر زیبایی با زنی ازدواج کند به انچه می خواهد نمیرسد
دوم اینکه چرا میگید به نظر دیگران در رابطه با زیبایی خودم بها ندم ؟؟هر چند این قضیه فعلا مهم نیست :) ولی خب نظر دیگران منطقی تره تا ادم بخاد خودش درباره خودش نظر بده که! شما که نظر اشنایان رو ملاک قرار نمیدید چیو ملاک گذاشتید :))) در کل به نظر من همه زن ها و دختر هازیبایی خاص خودشونو دارن

تصویر احسان69

به نظر من خیلی خوبه که همسرت زیباییت واسش مهمه

تصویر نیوشا خانم

حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: جهاد زن، آراستگی و زیبایی برای شوهرش است.
منبع : نهج ابلاغه ، کلمات قصار، شماره ی136

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

درست میگید پروانه خانوم

تصویر نیوشا خانم

حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: که بهترین زنان شما زنی است که فرزند بسیار آورد و دوست شوهر باشد و صاحب عفت باشد و در میان خویشان خود عزیز باشد و نزد شوهرش ذلیل باشد و از برای شوهر خود زینت و بشاشت کند و از دیگران شرم کند و عفت ورزد هرچه شوهر گوید شنود و آنچه فرماید اطاعت کند و چون شوهر با او خلوت کند آنچه از او خواهد مضایقه نکند اما به شوهر در نیاویزد که او را به تکلف بر جماع بدارد و سپس فرمودند: بدترین زنان شما زنی است که در میان قوم خود خوار باشد و بر شوهر مسلط باشد و فرزند نیاورد و کینه ورز باشد و از اعمال قبیحه پروا نکند و چون شوهر غایب شود زینت کند و خود را به دیگران نماید و چون شوهر آید مستوری اظهار کند و سخنش را نشنود و اطاعتش نکند و چون شوهربا او خلوت کند مانند شتر صعب مضایقه کند از آنچه شوهر به او اراده دارد قبول نکند و از تقصیرش درنگذرد.

منبع: حیلة المتّقین، ص55

تصویر احسان اا

الان خانوما که کاملا برعکسه این حرفان

تصویر پروانه

ببین دوست عزیز آرایش کردن خانم ها دو حالت داره:
یکی آرایش دربیرون ازمنزل و درمعرض دید نامحرم است که این ازنظر شرعی اشکال داره و جایز نیست، حالا این نامحرم میخواد یه مردغریبه باشه که داره توخیابون راه میره و هیچ ربطی به شمانداره، میخواد خواستگارتون باشه، فرقی نداره، درهرحال حجاب باید رعایت بشه و آرایش کردن درست نیست، شماگفتین جلو خواستگار باچادر وروسری حاضرمیشید واین خیلی عالی هستش و درستش هم همینه، حالا اینجوروقتا یه تصورغلطی برای بعضی پسرها ومتاسفانه حتی گاهی پسرهای مذهبی پیش میاد، اونم اینه که وقتی دختر روبااین ظاهر میبینن، فکرمیکنن این خانم کلا با آرایش بیگانه است و نگران میشن نکنه تو آینده برای همسرش آرایش نکنه و همینطورساده باشه وبه خودش نرسه، احتمالا خواستگارشماهم به همین دلیل چندبارازشماپرسیدن و تاکیدکردن تا خیالشون راحت بشه
حالت دوم آرایش خانم درمنزل و برای همسرشون هست، که اینجا دیگه شمااصلا نباید روی اظهار نظر ایشون حساس باشید، اینکه گفتن زن باید آرایش کنه و به خودش برسه کاملا درست و منطقیه، زن ومرد بعدازازدواج باید خودشون رو برای همدیگه آراسته کنن، این حقی است که زن ومرد برگردن هم دارن و چیزی،نیست که شمابخواین از مطرح کردنش ناراحت بشید!!
حتی اگه این آقا هرروزهم راجب کم وکیف آرایش،رنگ مو، لباس وظاهرشما نظربدهد شماباید خیییلی راحت بپذیرید و همونگونه باشید که اومیخواهد، ایشون هم متقابلا باید خواسته های شما رو تامین کنن ومطابق میل شما لباس بپوشند
این آقا پررو نیستند به نظرمن دیدگاه شما نسبت به این مسئله اشتباه است، به هرحال یکی از دلایل اصلی ازدواج تامین نیازهای جنسی وزناشویی طرفین است وشما نمیتونید این رو نادیده بگیرید، اکثریت آقایون هم بصری هستند واز راه دیدن لذت میبرن، به نظرم بهتره شما سعی کنید بااین قضیه کنار بیاید و دیدگاهتون رو عوض کنید چون این قضیه برای همه مردها مهم است، چه اون رو توجلسه خواستگاری مطرح کنن وچه نکنن!!!
موفق باشید

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

ممنون خانم ستتاره از پاسختون

تصویر zghzgh
نویسنده zghzgh در

اصلا حرف بدی نزده ! خواسته اش را گفته ، اکــــــثر آقایون به تیپ و قیافه و آرایش علاقه دارن

تصویر setare246
نویسنده setare246 در

باید ازش می پرسیدی که دقیقا منظورش چیه؟ آرایش داخل خونه یا کلا توی همه جا؟ شاید چون بدون آرایش جلوشون ظاهر شدید  خواستگارتون فکر کرده شاید بعد ازدواج در خلوت خودتون هم اینقدر ساده ظاهر می شید... باید بهش حق بدید که توی خواستگاری چیزهایی که براش اهمیت داره رو بیان کنه.. ! حق داره که دلش بخواد وقتی از سر کار میاد،همسرش با ظاهری آراسته و زیبا در کنارش ظاهر بشه!!!! من خودم به شخصه از خواستگارام اینو می پرسیدم که نظرشون در رابطه با آرایش چیه؟

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

نن نمیگم زن به خودش نرسه
میگم مرد نباید هی این مسایلو بیان کنه که حالت دستوری بشه و زن حس کنه شده مث یه عروسک خیمه شب بازی
زن باید به میزانی که صلاح میدونه به خودش برسه و مرد هم پر توقع نباشه

تصویر نیوشا خانم

خانم رهرو... سلام...اولین کامنت من رو خوندید? یادتونه نوشتم اگر شما هم مثل قضیه اون خانمی که از همسرش طلاق گرفت چون همسرش ازش خواسته بود توی خونه فلان لباس رو نپوشه، تصور میکنید که ابزار در دست شوهر هستید ازدواج نکنید?
پس ازدواج نکنید شما حقیقتا تصور شما از دلبری برای همشر عروسک خیمه شب بازی بودنه و شما نمیتونید هیچ مردی رو خوشبخت کنید. توصیه میکنم به این آقا جواب منفی بدید و ایشون رو بدبخت نکنید. اجازه بدید یک خانم دیگه ایشونو خوشبخت کنه و بهشون عشق بورزه و بواشون طنازی کنه چون شما حیفید...عروسک خیمه شب بازی میشید...
در ضمن...به تعریف و تمجیدای دیگران در مورد چهرتون زیاد بها ندید...خانما معمولن زیر بغل همدیگه هندوانه قرار میدهند! و آقایان تعریفشون از زیبایی با خانمها متفاوته...به شخصه هرگز نظر دوستانم رو ملاک قرار نمیدم...

موفق باشید...

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

دوستان منظورشون خارج از خانه نبوده ها

تصویر zm@45
نویسنده zm@45 در

به نظر من خواستگار شما اصلا پررو نبوده.یه خواسته داشته که گفته.از نظر من این خواسته بسیار منطقی وبجا هست.سادگی تا یه حدی قابل قبوله...زندگی مشترک ایجاب میکنه شما در بسیاری از موارد از خودت گذشت نشون بدی، حتی اگه به میلت نباشه.مثل همین آرایش کردن تو خونه...به نظر شما اگه همسرتون مایل باشه آرایش رو روی صورت یه خانم ببینه شما ترجیح میدی اون خانم کی باشه؟خودتون توی خونتون؟یا بعضیا توی خیابون؟یا خانومهای فامیل توی مهمونیا؟اونوقت اگه شما به خودت نرسی بهش حق میدی بهت بی تفاوت بشه و بعد یه مدت اصلا تورو نبینه؟اونوقت همین شما نمیگی همسرم چشمش دنبال زیبایی چمیدونم فلان شخصه؟پس عزیزم با واقعیت زندگی روبرو باش.مطمئن باش با آرایش کردن برای همسرت و مرتب بودن اصلا دین و ایمانت به خطر نمیفته...
واسه چی میخای باهاش برخورد کنی که اینجور مسائل رو پیش نکشن؟اتفاقا باید در مورد چهارچوبش با هم حرف بزنین و به تفاهم برسین..
موفق باشی عزیزم

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

ممنون اقای دکتر و علی اقا

تصویر آقا حمید

خب نظرتو بگو بنده ی خدا

بگو من اینجورم و اینطوری هستم

ایشون سوالی خارج از چارچوب خواستگاری نپرسیدن که شما اومدی اینجا مشاوره میخوای

جوابشو بده

ولی اگه دیدی مث مریضا هی داره سوال جواب داده رو تکرار میکنه شوتش کن تو دیوار.

والاsmiley

تصویر ali18
نویسنده ali18 در

سلام

اولا یه سوال بی ربط
اون بنده خدای کم مو را رد کردی؟
گناه داشت در به در!

حال برسیم به سوالتون
اگه واقعا به حجاب اعتقاد دارید محکم بهش بگید ظاهر من منطبق با اعتقاداتمه و حاضر نیستم به این راحتی به اعتقاداتم پشت کنم
اگه میتونه که ادامه بده
اگر هم نه که هیچی

اگر هم که به حجاب اعتقاد نداری و حجابتون از روی عادت هست باید با خودتون کنار بیاید
اگر زن این مدلی می خواد طرف مطمئن باشید از شما انتظار داره اون جور که اون دوست داره لباس بپوشی و ارایش کنی

فقط مهم ترین نکته اینه که بی پرده و کاملا روراست باهاش در مورد این موضوع صحبت کنی و نظرت را بهش بگی

یا علی

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

ببین خواهر من این بنده خدا نظرش گفته
و داره توضیح میده
شما هم باید نظرت بگی که من همینی که می بینید هستم اگر می پسندی بسم الله
پس این دلیلی نمیشه پررویی
همانطور که آقا پسری میره می بیننه تیپ دختر خیلی سانتال مانتال بی خیال میشه و نمی پسنده

ولی اگر می بینی شرایطش خوبه میتونی بهش بفهمونی که تیپ یک دختر یا یک زن متاهل خیلی فرق خواهد داشت
 

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

ممنون خانم ترنم و اقا احسان

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

دوست عزیزم سلام
متاسفانه این تفکر وجود داره ٬ البته به غلط ٬ که خانمهای محجبه در داخل منزل هم همینطور محکم هستند و حتی ممکنه غریزه یا میل جنسی به همسر نداشته باشند.
عزیزم آقایی که به خواستگاری شما اومدند مومن و متعهد هستند و علت این تاکیدی که درباره ارایش از الان در مورد شما دارند ٬ این هست که این قضیه براشون مهمه و مهمتر اینکه دوست دارند از این طریق به گناه نیفتند و توسط همسرشون تامین بشن.
بنظر من ایشون پر رو نیستند فقط خداشناس هستند و ایرادی هم نمیشه گرفت چون مرد هستند و همه میدونیم که ظاهر همسر و خانم براشون مهمه و جلب کردن رضایت ایشون هم برشما واجبه.
شما بعد از ازدواج باید علاوه برمیل خودتون میل همسر رو هم برخودتون باید اهمیت بدید و اعمال کنید. و ضمن اینکه
اگر ایشون آدم پر رویی بو دند نیازی به خواستگاری آمدن برای شما که محجبه هستید ٬ نبود. ایشون شما رو به لحاظ زوایای دیگه و اینکه همسر متعهد و پاکی هستیدومادر خوبی برای فرزندانشون در آینده هستید انتخاب کرده و فقط از این لحاظ بخاطر همون تفکر غلطی که در ابتدا عرض کردم ٬ کمی احساس تاکید رو دارند تا خاطرشون جمع بشه.

تصویر احسان69

به نظر من اون آقا در مورد آرایش شما نظر میده ، مثل هر مرد دیگه. اما در حد نظر دادن. وناراحتم نمیشه که شما حتما بهش عمل کنید. اما این شمایید که از شنیدنش ناراحت میشید.
شما میگی زن هرجور خودش صلاح بدونه آرایش کنه. این منطقی نیست. شما وقتی ازدواج میکنی میشی مال شوهرت. مرد خیلی دوس داره نسبت به همسرش احساس مالکیت داشته باشه.
به نظر من اگه شما میخوای هرطور خودت صلاح میدونی باشی و در این باره هیچی نشنوی به نظر من ازدواج نکن. چون شوهر دوس نداره خانومش باهاش مثل یه مرد غریبه و نامحرم رفتار کنه و اصلا ازش نظر نخواد.

تصویر رهرو
نویسنده رهرو در

سلام نیوشا خانوم .من دختر محجبه هستم و موقعی هم که خواستگار بیاد با پوشش چادر و روسری جلوشون ظاهر میشم . ارایش هم نمی کنم ولی چهره بدی هم ندارم و همه اشنایان و دوستان به من میگن خوشکل هستی ،درواقع احتیاج به ارایش انچنانی در صورت خودم نمیبینم اما نه اینکه بگم ادم واسه شوهر ارایش نکنه .خب هر از گاهی واسه تنوع لازمه اما موافق اینکه ادم همیشه ارایش غلیظ داشته باشه هم نیستم منظورم توی خونه هست .و خوشم نمیاد حتی بعد از ازدواجم همسرم مدام بخواد بگه فلان طور ارایش کن و ارایشت اینجوریه یا خوب نیست یا ساده هست .به نظرم بهتره مرد اینجوری به زبون نیاره اصلا و زن به میزانی که خودش صلاح میدونه به صورت و چهرش برسه .واقعا زنی نیست که نخواد ظاهر بدی داشته باشه اما مدام تذکر دادن شوهر یا زیاد بکن نکن و انتقادوکردنش جالب نیست واقعا و البته خب اگه چهره منو نپسندیده بود دو سه بار نمیومد خونه ما .با این وجود نمیدونم این مساله اونقدر مهم هست که بخاطرش رابطمو باهاش قطع کنم ؟؟

تصویر نیوشا خانم

منظورم از اینکه کم و کیفش دست خودتونه این نیست که هربار که همسرتون بهتون گفت فلانجور آرایش کن بگید به خودم مربوطه. نه. شما مقدار متعادلی ارایش داشته باشید. اکثر روزا کم و هروقت همسرتون خواست بیشترش کنید.
اینم که میگید با چادرو روسری خب بله منم اینطوری ظاهر میشم. اما به صورتم اونشب میرسم. گرم میزنم و یه ارایش متعادل میکنم که نه زبایی دروغی بهم بده و نه خیلی ساده باشم.
 

تصویر نیوشا خانم

سلام مجدد. باهاتون موافقم. بهش اطمینان خاطر بدید که داخل خونه ارایش میکنید اما کم و کیفش دست خودتونه... شاید اون نگران اینه که همسرش در آینده به خودش نرسه... شما این اطمینان خاطر رو بهش بدید.

 

تصویر نیوشا خانم

سلام

من میخواستم این آقا رو نقد کنم اما متن شما رو یکبار دیگه خوندم و چیز دیگه ای به ذهنم رسید...
ببینید خانم ...
اول اینکه کمی فکر کنید ببینید که در جلسات خواستگاری لباس شما و ظاهر شما مناسب بوده یا خیر. به صورت خودتون رسیده بودید؟ 
به شخصه همیشه با افراط و تفریط مخالفم. نه به اونهایی که برای جلسه خواستگاری با وضع فجیهی با ساپورت کت و دامن و صد من ارایش جلوی خواستگار میان نه به کسی که حتی یک کرم ساده هم برای پوشوندن لک صورتش نمیزنه... 
شما نمیتونید بگید من مطلقاً فرد ساده ایم! شما با پسر پیغمبرم ازدواج کنید اون از شما انتظار داره ظاهرتون پیشش مناسب باشه.... این چیزیه که در اسلامم بهش تاکید شده. احتمالن شما اونقدر با ظاهر ساده روبروی این اقا قرار گرفتید که بنده خدا نگران شده...

مثالی میزنم..یکی از آشنایان دوست صمیمی من، خانمی بود فوق العاده مذهبی و همسر ایشونم همینطور. همسر ایشون بعد ازدواج توقع داشت این خانم توی خونه فلان لباس رو بپوشه... این خانم به همین دلیل طلاق گرفت چون فکر میکرد ابزار شوهرش شده....
اگر شما هم چنین تفکری دارید زدواج نکنید.
چون همسرتون حق داره داخل خونه چشم و دلشو سیر کنه.....

موفق باشید
 

تصویر احسان69

بله. تا یه اندازه ای حرفتون رو قبول دارم

تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام

از انتخاب گروه مشاوره رهروان ولایت برای همفکری و مشاوره ممنونم امیدوارم راهنمای خوبی باشیم

بیان بعضی از سوالات بیانگر شخصیت و خواسته های درونی انسانها می باشد. به نظرم خواستگار شما پر رو نبوده اما شخصی بوده که بیشتر ظاهر بین بوده و فکر می کرده مثلا شما بلد نیستید آرایش کنید غافل از اینکه شما عقیده قلبی تان بر سبک زندگی این چنینی بوده است لذا بهتره در مورد این خواستگارتون بیشتر تامل کنید و در صورت ازدواج امکان مقایسه با خانم های ارایش کرده زیاد خواهد بود ضمن اینکه آرایش در پیش وی ارزش تلقی می شود در حالی که ارزش نزد شما متانت و بی آلایشی است پس این دو مورد با همدیگر تلاقی می کنند در این صورت زندگی ایده الی نخواهید داشت.

با ارزوی موفقیت