اووووووووو چه خبره این‌همه پیامبر؟!!!!

01:35 - 1394/05/20

چه خبره اینهمه پیامبر؟!!!!
چه نیازی بود که خدا اینهمه پیامبر و امام بفرسته. خب یکی یا چندتا پیامبر میفرستاد و بهشون عمرهای طولانی می‌داد تا خود همونها در طول تاریخ برای دین خدا تبلیغ کنند!!!
سوال کننده عزیز باید به چند نکته توجه داشته باشی:
1-  اینکه پیامبران و امامان نیز مانند ما انسان بودند و آنها محکوم به رعایت ظاهر بودند
آنها مثل ما زندگی می‌کردند و مثل ما عمر می‌کردند و مثل ما ازدواج می‌کردند و صاحب زن و فرزند می‌شدند و مثل ما غذا می‌خوردند و می‌نوشیدند و مثل ما پیر می‌شدند.
﴿قل إنما أنا بشر مثلکم یوحی إلیّ﴾[کهف/110]« بگو من فقط بشری هستم همانند شما که به من وحی می‌رسد».
﴿إِن نَّحْنُ إِلَّا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ﴾[ابراهيم/11]«ما پیامبران، بشری مثل شماییم».
پیامبران دقیقا از نظر ظاهر عین ما بشر عادی هستند ولیکن آنها فقط معصوم بودند و از آنها هیچ خطا و سهوی صادر نمیشد به منبع علم و قدرت و رحمت وصل بودند و علمشان لدنی بود.
2-  نسل بشر در سراسر کره خاکی پخش شده بودند و لازم بود خدا برای هر قومی پیامبری بفرستد تا حجت بر آنها نیز قائم شود.
3-  انسانها به زبانهای مختلفی سخن می‌گفتند و مانند امروز نبود که فن ترجمه و یا یادگیری چند زبان، وجود داشته باشد و نیاز بود خدا برای هر قومی با زبانی که داشتند پیامبر بفرستد.
4- همه پیامبران، پیامبر صاحب شریعت نبودند بلکه تعداد انگشت شماری از هزاران پیامبر، تنها صاحب شریعت بودند. و باقی پیامبران ،همان دین پیامبر صاحب شریعت خود را تبلیغ می‌نمودند.
5-  کثرت حجج الهی، دلیل بزرگی است بر اینکه مردم بفهمند و احتمال دهند که وقتی این‌همه پیامبر که در طول تاریخ آمدند و بر وجود خدا و معاد و ... تاکید داشتند پس ممکن است واقعا چنین چیزی، واقعیت و حقیقت داشته باشد.
بعلاوه اینکه بسیاری از این پیامبران مبدع علم و فن و صناعتی بودند که در میان قوم خویش به صاحب علم، معروف بودند. لذا این احتمال در اذهان مردم، قوی‌تر می‌شود که این‌همه پیامبر که ممکن نیست دروغ بگویند در حالیکه آنها بهترین‌های قوم خودشان از لحاظ علمی و عملی هم بودند.
6-  پیامبران و امامان وسائط فیض الهی هستند و جنود خدا و ابزار هدایت و وسیله نجات امتهای خود می باشند.
فرض کنید اگر فقط تنها یک پیامبر در طول تاریخ وجود می‌داشت چه مشکلاتی بوجود می آمد؟!!! آیا آن دین حقیقی آن پیامبر الان بدست ما می‌رسید؟!!!
رساننده‌های اصلی دین به مردم و حافظان اصلی دین که حقیقت دین و شریعت را از تحربف و انحراف حفظ کنند باید معصوم باشند.
حال، با وجود این‌همه پیامبر و امام در طول تاریخ، بازهم این‌همه انحراف و تحربف در ادیان الهی _ [غیر ازدین اسلام] _ مشاهده می‌شود. و اگر امامان معصوم ما نبودند این دین مبین اسلام نیز قطعا چیزی ازش باقی نمی‌ماند.
این دینی هم که الان بدست ما رسیده است حاصل خون دلها خوردن و خونها دادنِ ائمه معصوم و یاران پاک ایشان بود که باعث شده دین حقیقی اسلام تا الان باقی مانده است.
 با این حال، در این عصر حاضر هم به عیان می‌بینیم که کسانی که از منبع وحی و خاندان پیامبر فاصله گرفتند [مانند وهابیت] چه تحریفها در دین وارد نکردند!!! و چه حلالها را حرام نکردند!!! و چه حرام را حلال ننمودند!!!
آیا قانع کننده است که بگوییم خدا یک و یا چند پیامبر می‌فرستاد و دیگر نیاز به این‌همه پیامبران و امامان نبود؟!!!!!!

http://btid.org/node/71238

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 2 =
*****