خواستگارندارم بخاطر بچه‌ای که دارم

08:10 - 1397/04/13

سلام.من یکبارازدواج کردم وبه دلایلی جداشدم وبچه م رونزلشتم زیر دست مردم بزرگ بشه وحالا هرکس که برای خواستگاری جلو مباد فقط اسم بچه رو که میشنوند فراری میشن. آیا جواب خوبی من این باید باشه

-------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/134785

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 3 =
*****
تصویر گلدسته

سلام

عزیزم شما بچتونو برای چی آوردین ؟ که کار مثبت و خیر کرده باشین ؟ یا دل کندنش سخت بود؟

 

اگر برای جنبه مثبت قضیه باشه ک نمیتونی از مردم توقع داشته باشی جبران کنن .. چون تو به بچه خودت لطف کردی و اونو از نعمت مادر واقعیش محروم نکردی 

توقع نمیشه از کسی داشت ک بچتو ب عنوان فرزند قبول کنه و نگه داره با این همه مسئولیت ؛ کاری ک پدرش نکرد 

 

اگر برای دل خودت آوردیش ک خودتو تسکین دادی و روزی ک آوردیش پیش خودت میدونستی میخوای مادر باشی و مادری کنی نه همسری

 

مساله اینجاس ک ایشون مانع هستش

_مبادا باهاش بدرفتاری کنی ک مانع ازدواجته 

_یامادرش باش یا بزار بره پیش پدرش و ازدواج کن

تصویر ناشناس
نویسنده ناشناس در

دلت خوشه

الان دخترهای مردم که مطلقه نیستند و دست نخورده اند خواستگار براشون میاد ، میره

تو بعدا رفتن خواستگارهات رو میندازی گردن اون طفل معصوم که خود اون یقه تو و باباش رو قیامت میگیره

شاید بخاطر قیافت ، اخلاقت ، مطلقه بودنت و هزارتا دلیل دیگه میرند

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام به شما کاربر محترم

پاسخ اجمالی:

مشکل اول شما خطای ذهنی است که نسبت به دیگران دارید و اینگونه فکر می‌کنید که چون در حق فرزندتان خوبی کردید، دیگران هم باید با شرایط شما کنار بیایند، در حالی که این تفکر غلط است. مضاف براینکه بالاخره عده‌ای هستند که ممکن است با شرایط شما کنار بیایند. لذا نباید ناامید شوید. توصیه آخر نیز استفاده از روش‌هایی است که باعث می‌شود خواستگارانتان افزایش پیدا کند و بالطبع شانس انتخاب شدنتان هم بیشتر خواهد شد.

پاسخ تفصیلی:

اینکه به خاطر مهر مادری سعی کردید که فرزندتان را خودتان بزرگ کنید، قابل ستایش است، ولی باید قبول کنید که شرایط شما خاص است و هرکسی حاضر نیست با شرایط شما کنار بیاید و بالطبع روی کمیت و کیفیت خواستگارانتان هم تاثیر گذار است. 

متاسفانه شما دو خطای ذهنی درباره این مسئله دارید که 1- شما درباره فرزندتان خوبی کردید، باید دیگران با شرایط شما کنار بیایند و به عبارتی؛ جبران خوبی شما را بکنند. 2- «تعمیم بیش از حد» اینکه فرمودید: «هرکس که برای خواستگاری جلو مباد، فقط اسم بچه رو که میشنوند فراری میشن» در واقع برخی افراد وقتی یک رویداد یا حتی چند رویداد برایشان اتفاق می‌افتد آن را یک الگوی کلی منفی برداشت می‌کنند و به صورت کلی به همه کس تعمیم می‌دهند و همین مسئله موجب نگرانی و ناامیدی و بدبینی میشود که این اصلا صحیح نیست؛

زیرا اولا خوبی شما نشأت گرفته از مهر مادری است و وظیفه مادری هم ایجاب می‌کند که نسبت به فرزندش متعهد و مسئولیت پذیر باشد.
ثانیاً مادران زیادی هستند که برای فرزندشان از خود گذشتگی‌های زیادی انجام داده و می‌دهند و این مختص شما نیست. مضاف براینکه درسته که شما از همسرتان جدا شدید، ولی این رافع مسئولیت و تعهد شما نسبت به فرزندتان نمی‌شود. 
ثالثاً از کجا معلوم که انصراف خواستگارانتان تنها به خاطر بچه شما باشد؟ شاید نکات دیگری وجود دارد که از خواستگاری یا ازدواج شما منصرف می‌شوند؟ آیا تا به حال به موارد دیگر اندیشیده‌اید؟
رابعاً این وظیفه مادری شما نسبت به فرزندتان هیچ سودی برای دیگران ندارد. گرچه دیگران از جهت اخلاقی کار شما را تحسین می‌کنند، ولی این دلیل نمی‌شود که با شرایط شما کنار بیایند؛ زیرا ممکن است توانایی و مهارت کافی مواجهه با شرایط شما را نداشته باشند؛ تصور کنید یک جوانی که تجربه ازدواج را ندارد، آیا مهارت کافی از ارتباط و مدیریت زندگی شما با این شرایط را دارد؟ اگر توانایی یا مهارت کافی را نداشته باشد که هم به خودش و هم به شما و فرزندتان آسیب می‌زند! بنابراین قبول نکردن شرایط شما از سوی دیگران، به معنای این نیست که آنها انسانهای بدی باشند یا در حق شما کار بدی کردند، بلکه هر کسی شرایط خودش را دارد و نمی‌توان در این باره به راحتی دیگران را قضاوت کرد. کافی است خودتان را جای آنان بگذارید و ببینید آیا به راحتی با این مسئله کنار می‌آیید؟

از این رو باید واقعیت زندگی خود را بپذیرید؛ از جمله 1- مطلقه هستید. 2- فرزند دار هستید. در چنین شرایطی نباید انتظار این را داشته باشید که مانند زمان ازدواج اول خودتان خواستگار متعددی داشته باشید و البته هم ناامید نباید باشید؛ چون افرادی هم هستند که شرایط شما را بپذیرند.

گرچه توضیحی درباره علت جدایی شما از همسر سابقتان نداده‌اید و ما نمی‌دانیم دلیل جدایی شما چه بوده است، ولی اگر امکان زندگی مجدد و اصلاح آن وجود دارد، سعی کنید به زندگی قبلی خود برگردید. اما اگر به دلایل موجه امکان زندگی مجدد با همسر سابقتان را ندارید، سعی کنید با رعایت راهکارهای همسریابی، خواستگارانتان را افزایش دهید؛ چراکه داشتن خواستگارهای بیشتر، شانس انتخاب را بالاتر می‌برد. بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن توصیه‌های ذکر شده، جهت بالا بردن خواستگارهای خود از راهکارهای ذیل استفاده کنید:

- حضور آراسته در مجالس زنانه داشته باشید. (این حضور آراسته موجب می‌شود که بیشتر دیده شوید و بیشتر دیده شدن هم باعث می‌شود که بیشتر در معرض انتخاب قرار بگیرید.) پس سعی کنید بیشتر در مجالس و محافل اقوام و آشنایان شرکت کنید.

- حضور فعال و سنگین در محافل مردانه البته با حفظ شؤونات دینی داشته باشید؛ زیرا می‌تواند باعث شود که شما بیشتر مورد انتخاب آقایان قرار بگیرید.

- شما می‌توانید با حفظ حياء و عفت لازم از وساطت يك فرد ديگر به ویژه از زنان متاهل و متعهد از بستگان و آشنايان قابل اعتماد خود، كمك بگيريد تا شايد شما را به افرادى كه درصدد ازدواج هستند معرفى كنند.

- همچنین شما می‌توانید به افرادى كه در محله و پیش اقوام و آشنايان، نقش واسطه در اين امور را معمولا به عهده دارند خواسته خود را بگوييد تا آنها در اين مورد شما را به افراد درصدد ازدواج معرفى كنند.همچنین میتوانید از مراکز مشاوره ازدواج کمک بگیرید.

- سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ملاکهای ترجیحی کوتاه بیایید. حد کوتاه آمدن زنان برای پرهیز از تجرد یا تاخیر ازدواج این است که تنها در صورت نبود ملاکهای اصلی که زندگی را غیر قابل تحمل می‌کند طرف را رد کنند و در غیر آن تا می‌شود از ملاکهای ترجیحی کوتاه بیایند.

- عمل به نسخه آیت الله بهجت(ره): خواندن نماز جعفر طیار و بعد سر به سجده گذاشتن و از خدا خواستن، نیز اثرگذار است.

موفق باشید