دلیلی برای جواب رد دادن ندارم

23:17 - 1392/11/13

نیاز به مشاوره و راهنمایی فوری دارم. من در آستانه ۲۸ سالگی هستم خاستگاری دارم که از همه لحاظ خوبه ، هم خودش و هم خانواده ش. اما مسئله ای ک ذهن منو درگیر کرده اینه که ایشون سنش از من کمتره . به لحاظ سال تحصیلی یک سال اختلاف داریم  و من بزرگترم ولی از لحاظ تاریخ سال و ماه یک سال و نیم میشه ، من نیمه دوم و ایشون نیمه اول هستن. از نظر اخلاق و ایمان پسندیدم اما این اختلاف سنی فکرمو مشغول کرده، ایشون با این موضوع مشکلی ندارن و اولین بارهم هست که به خاستگاری دختری میرن. از نظر ظاهری مشکلی نداریم و به هم میایم و تفاوت سنی در ظاهرمون مشخص نیست ، وقتی فکر میکنم میبینم دلیلی برای جواب رد دادن به ایشون ندارم ،میخام راهنمایی کنید که این تفاوت سنی در آینده مسئله ساز میشه ؟ یا نه؟ 

http://btid.org/node/25034
تصویر امین-مشاور ازدواج

جمع بندی نهایی:

سلام

از همه دوستانی که در این بحث شرکت کردند تشکر میکنیم. نظر دوستان تا حدودی راه گشا بود و بنده به خاطر حسن ختام مسئله رو جمع بندی میکنم:

همونطور که دوستان فرمودند، مسئله اختلاف سن به این مقدار در جایی که طرف خوبی های زیاد دیگه ای داشته باشه و از جنبه های مختلف با شما تناسب داشته باشه، قابل چشم پوشیه البته به شرطی که اولا این اختلاف سن باعث اختلاف شما در سلایق و علایق و خواست هاتون نشه که میتونیید این مسئله رو در جلسات خواستگاری بررسی کنید ثانیا شما یتونی ایشون رو به عنوان همسر آیندت بپذیری و به قول معروف ایشون رو بچه نبینی که البته با توجه به سن شما و ایشون احتمال این مورد خیلی کمه.

پیروز و سربلند

تصویر یه دوست

 

کمتر بودن سن ایشون ابدا مسئله ای نیست.به شرطی که از بقیه جهات با هم تناسب و تفاهم داشته باشید. یکی از اون تفاهم ها اینه که آقا باید بدونه خانم ها از نظر ظاهری زودتر از آقایون شکسته میشند(معمولا)، بعد از چند سال پشیمون نشند!!!. ما چند مورد داریم و دیدیم که با اختلاف سن 2 سال، به خوبی تا آخر و تا الان زندگی کردند و می کنند.

تصویر دریا
نویسنده دریا در

همه چی بستگی به ایشون داره،بنظرمن ببینیدایشون ادم منطقی هست یانه؟درغیراینصورت مطمئن باشین به مشکل برمیخورید،راستی شمااول تکلیفتوباخودت مشخص کن،اگه ادمی هستی که به خاطربزرگتربودن سرکوفت بزنی این ازدواج بیفایده س

تصویر توانا
نویسنده توانا در

سلام عزیزم. به نظر من هیچ مشکلی وجود نداره که خانم از آقا بزرگتر باشه . من خودم موارد زیادی رو دیدم که الان به بهترین شکل ممکن دارن با هم زندگی می کنن. که ان شاء الله همیشه خوشبخت و شاد باشن. اختلاف سنی 1 یا 2 سال هیچ مشکلی نداره. وقتی اون آقا برای خواستگاری اومدن یعنی با این موضوع مشکلی ندارن. بسپار به خدا و ازش بخواه هرچی خیره برات پیش بیاره.

تصویر یه عاشق واقعی

من نظر سحر خانوم رو تایید میکنم و یه چیزی هم بهش اضافه میکنم ....

 

 

خودت هم باید بشناسی ...ببینی واقعا مشکلی با اختلاف سنیتون نداری ؟؟

ببین در اینده سرکوفت یا هر چیزی که تو بچه ای و این جور صحبت ها انجام میشه یا نه ...قشنگ با خودت خلوت کن ...

 

و اون اقا رو هم از لحاظ اخلاقی خوب بشناس ...

که واقعا با این موضوع هیچ مشکلی نداره ...موفق باشی 

 

یاحق 

تصویر roz
نویسنده roz در

سلام

بنظرم اول با خانوادتون صحبت کنید

بعد اگه خانواده قبول کردن بریید نزد مشاور

تصویر سحر20
نویسنده سحر20 در

خواهر من 3سال از همسرش بزرگتره

و الان صاحب یک فرزند هستن

و زندگیه خیلی آرومی دارن

و خیلی خوشبختن

شما اول باید اون آقارو خوب بشناسی 

خوشبختی توی اینکار بیشتر دسته مرده

شوهر باید عاقلو فهمیده باشه تا مشکلی پیش نیاد براتون

تصویر Abas
نویسنده Abas در

تنها شما نيستيد كه در اين موضوع مي‌خواين تصميم بگيرين. خانواده ها هم بايد با اين قضيه كنار بيان. اما هر چه قدر هم كه شما و خانواه‌ي شما با اين تصميم مشكلي نداشته باشند ممكنه يه جاهايي در زندگي اين اختلاف سن براي شما مسئله‌ي مهمي بشه. معمولا ريسك اينطور ازدوا‌ج‌هايي بالاست. آيا ايشون توانايي اين رو دارند كه بعد از چند سال زندگي مشترك، از اختلاف سني صرفنظر كنن. اجازه بدين يه مثال بزنم، يه پسر قرار بود با شخصي كه از خودش بزرگتر بود ازدواج كنه، اما به دلايلي (مخالفت خانواده‌ها مخصوصا دختر) نشد، همين شخص چند روز قبل براي تمديد بيمه به شركت مراجعه كرد، مي‌دونيد كه براي بيمه شدن و ... نياز به شناسنامه (كپي و ...) هستش، با توجه به روابطي كه بين ما بود، ايشون گفت نمي‌دونم اگر الان با اون خانم ازدواج مي‌كردم و شما‌ها متوجه مي‌شدين، آيا مي‌تونستم راحت با اين قضيه كنار بيام يا نه!!!!

نمي‌خوام شما رو بدبين كنم اما مشاوره قبل ازدواج و مشورت با خانواده رو به شما پيشنهاد مي‌كنم.

 

تصویر asmaa
نویسنده asmaa در

مثالی که زدید فکر نمیکنم در مورد خاستگار من صدق کنه، روند آشناییمون هم بصورت سنتی بوده نه دوستی. مطلب دیگه اینکه ایشون گفتن تو فامیلاشون از این موارد دارن که خانم از آقا بزرگتره و برای ایشون درک متقابل ارجحیت داره

بهر حال ممنونم از همه دوستانی که راهنمایی میکنن

تصویر asmaa
نویسنده asmaa در

خانوادم مشکلی ندارن . اتفاقا برادرم هم مشاوره ازدواج رو پیشنهاد کرد

تصویر نفس
نویسنده نفس در

سلام

بستگی به شخصیت خودتون و طرف مقابلتون داره باید ببینید که طرف مقابلتون ایا به بلوغ فکری کافی رسیده میتونه کنترل کنه همه چیرو؟بلوغ فكري زوجين مهمه و اگر زوجين از نظر بلوغ فكري براي هم مناسب نباشن دچار مشكل ميشن اين در حاليه كه معمولاً بلوغ فكري خانم‌ها زودتر اتفاق مي‌افته و همچنين درك زنان بالاتر دارن و دیدشون  نسبت به زندگي متفاوت است.

اين ازدواجا به نوعي جابجايي نقشها اتفاق ميفته. معمولا زنان در اين ازدواج‌ها خواسته و يا ناخواسته به دلايل سن بالاتر و داشتن تحصيلات بالاتر نقش مادرانه، توصيه گرانه و نصيحت گرانه پيدا مي كنند و اين از نظر روانشناختي مخل يك زندگي خوب و خوشبخت خواهد بود. و ممکنه حتی باعث افسردگی خانوم هم بشه

باید یه شناختی از خودتون و اون اقا پیدا کنید که ایا میتونید طوری کنترل کنید نقشوتونو که شما همون نقش خانوم خونه و اون اقا نقش مرد خونه رو بازی کنه یا نه؟

 

اگر ازدواج سنجيده و آگاهانه باشه و مولفه‌هاي ديگه ای مانند شغل خوب،،اخلاق خوب،ایمان کافی، خانواده خوب  و معتبر، زيبايي و .. وجود داشته باشد كه بتونه مسئله سنو بپوشونه فکر کنم بتونید ایشونو انتخاب کنید یک روانشناس میگفت تا دو سال بزرگتر بودن دختر نسبت به پسر مشكل چنداني پيش نمياره

بازم بستگی به روحیه خودتون و اون اقا داره

امیدوارم خوشبخت بشید

موفق باشید

 

تصویر asmaa
نویسنده asmaa در

ما دو جلسه با هم حرف زدیم و برای ایشون درک متقابل ارجحیت داره به اختلاف سنی

چطور بفهمم بلوغ فکری داره ؟ 

اینم بگم من قبلا اصلا اجازه اومدن خاستگاری که کوچیکتر از خودم باشه نمیدادم، اما اینو نمیدونم چطور شده تا اینجا پیشرفتیم!