کارهای دختر برایم الهام می شد!

16:59 - 1394/04/14

با عرض سلام و ادب
قبل از همه ، از نظرات ارزشمند دوستان متشکرم
من در مورد ازدواج و نظرات سودمند دوستان در پست قبلیم خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که باید دنبال یه دختر با ایمان و با اخلاق و هم کفه خودم پیدا کنم .
در مورد شرایط خودم هم باید بگم که یه حقوق معمولی دارم ( البته خودم به چشمه دیدم که با نصف حقوق من افرادی هستند که زن و حتی بچه دارن و زندگی شیرینی دارن ) و یه  پس اندازی برای جشن و رهن خونه هم جمع کردم ( با وام هم میتونم یه خونه نقلی بگیرم ) . همه میگن اخلاقم خوبه هیچ وقت عصبانی نمیشم و کمی هم شوخ طبع ام و دل پاکی هم داشتم .
با اینکه پسر خوشتیپی هستم ، اصلا دنبال چشم وابرو نبودم و از دخترای بد حجاب و آرایش کرده بدم میاد . نظر دوستان هم منو واداشت برخلاف عقیده قبلیم ، در مورد ازدواج از خونوادم کمک بگیرم ولی خونوادم :
مامانم که خیلی پیره ، خواهرام هم شاغل ان و به بچه خودشون وقت نمیکنن با این وجود بهشون گفتم که یه دختر خوب پیدا کنن .
اونا هم یه مدت که اصلا جدی نگرفت و فک کردن شوخی میکنم بعد که جدی تر گفتم ، برام یه دخترایی نشون میدادن که خودشون هم موافق نبودن ، مثلا دختر 16 ساله یا یه خانوم دکتر خیلی خیلی پولدار و که پدرشون هم زن  دوم جوون گرفته و ... و اصلا با خونواده ما جور در نمیان و یه بارم خالم یه دختر نشون داد که اونم باز خیلی پولدار و خیلی هم بد حجاب بود ، پولدار معمولی نه ها مثلا ماشین میلیاردی دارن و گوشت آهو شکاری میخورن و ... اصلا با ما که خونواده متوسطیم ( هم از نظر مالی و هم مذهبی ) جور در نمیان .
خلاصه هیشکی بهم اهمیت نمیدادن که من چی میخام و خیلی هم برام دنبال دخترنبودن و سرشون تو کار خودشون بود و آخرش هم بهم گفتن که خودت مثل داداشت یکیو پیدا کن ما بریم خاستگاریش ، آخه داداشم از اینترنت یه دختر خوب پیدا کرد وباهاش ازدواج کرد و خدا رو شکر زندگی خوبی دارن .
من هم که دوست خوبی ندارم همشون خطرناک ان حتی اونایی که متاهل ان ( البته زیاد باهاشون معاشرت نمیکنم )
محل کار هم مردونه هست و باز فرد مناسبی نیست .
آخرش  مجبور شدم برم سراغ اینترنت ولی من مثل داداشم شانس نیاوردم و تو اینترنت با یه دخترمطعلقه سن پایین آشنا شدم ،
دروغ نباشه از اولش هم نسبت بهش حس خوبی نداشتم ( آخه من دل پاکی داشتم و هر اتفاقی تو زندگیم قبلش بهم الهام میشد ) و به خدا قول دادم که اون دختر رو فراموش کنم ولی یه روز که خیلی تنها بودم و با خونوادم هم بحثم شده بود ، قولمو شکستم ( خونوادم با من خیلی بد ان همش اعصاب خوردگی هاشونو سر من خالی میکنن ، منم احترام بزرگتر نگه میدارم و چیزی نمیگم ، بعضی وقت ها هم میان معذرت خواهی میکنن ولی اون روز از دستشون خسته شدم .
و فقط میخاستم تنهاییم رو پر کنم اصلا قصد بدی نداشتم ، ولی اون دختر شیطان صفت حتی قصد دوستی هم نداشت فقط دنبال گناه بود و منم از اول قصدشو نمیدونستم ، بعد هم که متوجه شدم چند بار خواستم برم ولی اون با شگرد های شیطانیش که از گفتنش خجالت میکشم ، مانع شد و منو وسوسه کرد و ...
من توبه کردم و با اون دختر قطع رابطه کردم ولی به شدت احساس گناه میکنم ، سنگینی گناهم اونقدر زیاده که احساس میکنم زیر یه کوه مدفون شدم ، همش تپش قلب دارم و قلبم درد میکنه و سردرد هم دارم . هر شب قرآن میخونم و گریه میکنم ولی دلم آروم نمیشه ، یه مبلغی هم صرف کودکان نیازمند کردم ولی بازم حالم خیلی بده ، احساس میکنم دارم میمیرم .
همش نگران عواقب دنیوی و اخروی گناهم هستم ، به کسی هم نمیتونم حرفی بزنم و کمک بخام
از دوستان خواهش میکنم منو راهنمایی نمایید که چی کار کنم که دلم آروم بشه و خدا منو ببخشه .

با تشکر والتماس دعا
 

http://btid.org/node/68658
تصویر تقی زاده

جمع بندی مطالب:

از اینکه گروه مشاوران « رهروان ولایت » را برای پاسخگویی انتخاب نمودید از شما سپاسگزاریم.

ملاک های شما برای انتخاب همسر (اخلاق خوب، ایمان، هم کفو بودن) ملاک های بسیار خوبی است. و ان شاء الله بزودی همسری با این شرایطی که مدنظر شماست نصیبتان بشود.
اینکه گفتید خانواده در انتخاب همسر به شما کمکی نکردند و گفتند برو و خودت یکی را انتخاب کن. (مثل برادرت در اینترنت) شما بجای اینترنت باید راه های دیگر را امتحان کنید مثلا از دوستان، همکاران، آشنایان راهنمایی بخواهید در بین اقوام و فامیل دنبال دختر مناسب خودتان باشید. از معتمدین محل و روحانی مسجد و.... اما قطعا اینترنت بستر مناسبی برای انتخاب همسر نیست درست است که برادرتان انتخاب خوبی داشته اما این دلیل نمی شود.

در ضمن شما باید ملاک های خود را برای خواهر خود بگویید تا به فکر انتخاب با این ملاک ها باشد نه ملاک های خودش.

شما که توبه کردی و با دخترخانم قطع رابطه، چرا احساس گناه می کنید؟

ارکان توبه 4 چیز است:
ندامت قلبى، استغفار با زبان، كردار نيك و كنار گذاشتن گناه، عزم بر عدم بازگشت به گناه.
وقتی شما هرچهار رکن را رعایت کردید قطعا توبه شما پذیرفته شده و در نزد خدواند گناهی ندارید که از عواقب دنیوی و اخروی آن هراس دارید.

آثار توبه:
1- محبوبیت نزد خداوند(بقره آیه 222) 2-تبدیل سیئات به حسنات (فرقان آیه 70) 3-فلاح ورستگاری (نور آیه31) 4-آمرزش گناهان (شوری آیه 25) 5-حفظ از عذاب الهی (غافر آیه 7) 6-پوشاندن سیئات (تحریم آیه8) 7-برخورداری از برکات و نعمت های الهی (نوح آیه11 و12) 8-ورود به بهشت (تحریم آیه8)

پس با این آثاری که توبه واقعی دارد دیگر نگرانی و هراس به خود راه ندهید و دیگر به آن فکر نکنید چون خداوند طبق آیه 70 فرقان سیئات را به حسنات تبدیل می کند و در کارنامه شما گناهی نوشته نشده است.

مهمترین نظرات:

1- ادم ادکلن میخاد بخره دلش نمیاد اینترنتی بگیره دوس داره حتما خودش بو کنه اونوقت شما رفتی زن رو اینترنیتی بگیری؟

2- اینکه شما از کار گذشته اتون پشیمان شدین بسیار عالی است ولی دیگه نباید از رحمت خدا ناامید باشید ناامیدی هم گناه بزرگیه بنظرم ناامیدی از درگاه خدا یجورایی راه رو برای شیطان باز میکنه.

3- فرمودین دوستان خوبی هم ندارم خب برادرمن ازشون فاصله بگیر دوتا دوست خوب براخودت انتخاب کن دوستان خوبی که احیانا خواهر خوب یا خواهرزن خوب دارن که وقتی باهاشون معاشرت داشته باشین میتونین ازاون طریق اقدام کنید.

4- شما میتونید همسر پاک و نجیب پیدا کنید و گفتنش به همسر آیندتونم هم لزومی نداره بگین و گفتن گناه هم خودش گناه است. به هیچ وجه به همسر آیندتون نگید.

5- کسی که یک بار مرتکب گناهی شده و از درگاه خداوند توبه نموده این فرد نیاز نیست اون رابطه را به همسرش آینده اش بگوید

تصویر شبنم73
نویسنده شبنم73 در

از خدا بخواه خودش ي خوبشو بهت ميده
توبه كن وديگه سراغ نت و اونجور جاها نرو چون واقعا دنيا برعكسه دختر خوب ميره گير چه پسرايي كه نميفته از اين ورم پسر خوب ميره چه اتفاقا كه نميفته!

تصویر تقی زاده

گذشته طرف  اون مقداری مهم است که به آینده فرد لطمه بزند مثلا اگر زیاد اهل رابطه بوده ممکن است در آینده دوباره سراغ آن برود و یا فیلم و عکس ... بسیار دیده و عادت به چشم چرانی کرده و ممکن است همسرش از چشمش بیفتد. اما کسی که یک بار مرتکب گناهی شده و از درگاه خداوند توبه نموده این فرد نیاز نیست اون رابطه را به همسرش آینده اش بگوید البته اگر احتمال می دهد که ممکن است لو برود و همسرش بفهمد بهتر است بگوید.

تصویر haserat
نویسنده haserat در

مطمئنا ادم قبلش یک فکرهایی کرده و یک چیزهایی در وجودشایجاد شده که درمرحله ی اخر نتیجه اش شده صیغه یا ارتباط فیزیکی.اینجوری نیست که یهو و ناخواسته و طی دو دقیقه چنین اتفاقی بیفته. یک سری چیزها را ادم تا تجربه نکرده یک مدله و بمحض اینکه فقط یکبار تجربه کرد دیگه دیدگاه و تفکرات فرد متاثر میشه.مثل مصرف مشروب یا مواد مخدر یا ارتباط با یک زن.
گناه اولین تاثیری که میذاره رو شخصیت خود ادمه.حداقل خاطره اش با ادمه و هیچ جوری هم نمیشه پاک کرد از صفحه وجود ادم. چون اتفاقی هست که افتاده

تصویر sibsabz8
نویسنده sibsabz8 در

سلام یه چیز رو خواهرانه بهت میگم مطمئن باش  درسته در این مورد که پشیمون شدی عالیه در این مورد به کسی نگو حتی همسرت چون هم  اونو و هم شخصیتتو از دست میدی ی جا خوندم یه مرجع تقلیدی گفت لزومی نداره ادم گذشته ی خودشو بگه گناه نیست چون اگر بگی موجب برهم زدن ارامش زندگیت میشه تو نت هم دختر خوب هست  چون دیدم که میگم و ازدواج هم کردن اما این ریسک رو نکن  تو دنیای واقعیت همسرت رو پیدا کن تو ک توبه کردی وقتی برنگردی مطمئن باش خدا بخشیده تورو  مهم اینه که میخوای بهتر از قبل باشی موفق باشی تو زندگیت شب احیا برات دعا میکنم برادر من برا منم دعا کن

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

خانم حسرت شما خیلی رو این موضوع حساس هستین. حرف شما روی کاغذ کاملا منطقیه هرکسی حق داره مثل خودش رو انتخاب کنه ولی یه چیز رو در نظر نمیگیرین ادم دیدش نسبت به طرف خیلی منفی میشه چون عادت داریم باطن  طرف رو با ظاهر دیگران قیاس کنیم. میگیم این رفته همچین کاری کرده پس خیلی ادم پستیه درحالیکه از حال و روز ادم هایی که تو کوچه خیابون میبینیم با خبر نیستیم. 
تو کشورهای اروپایی طرف میره خواستگاری اصلا همچین چیزی براش ملاک نیست چون واسشون عادیه اما واسه ما نیست بشنویم یکی همچین کاری کرده. در یه حالت حرف شما درست هست اونم زمانی که بیم این باشه که قضیه بعدا لو بره. چون طرف ممکنه طلاق بگیره و کلا زندگیشون نابود بشه اونم باید از دختر بخواد که یه راز باشه بینشون. مثلا همین اقا تو پست(خواستگارم تو زرد از اب در اومد) اگه فکر میکرد دختری که ضیغش بوده میره لو میده باید به دختر میگفت.
البته این رو هم داخل پرانتز بگم  در مورد اینکه طرف با یه نفر دوست بوده مطمئنم نباید بگه ولی اینکه رابطه جنسی داشته و نگه خودمم واقعا نمیدونم شاید بقول شما از نظر انسانی درست نباشه  تو موقعیتش نبودیم بشه قضاوت کرد من خودم ترجیح میدم اگر دختر رابطه دوستی داشته ندونم ولی  اگر بیشتر از اون بوده حتما بدونم و باتوجه به اون تصمیم بگیرم ولی اینکه همچین اتفاقی واسه خودم بیفته ایا به دختر میگفتم یا نه رو واقعا نمیدونم.

تصویر haserat
نویسنده haserat در

یکی از توصیه های اخلاقی اینه که انچه را که برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند.
حالا اگر یک پسر پاک بره خواستگاری دختری که اونم چنین گذشته و روابطی داشته بهش حق نمیدید ته ماجرا را دربیاره؟
اگر یکی بیاد خواستگاری خودتون نمیخواید همه ی گذشته طرف را بشناسید؟
اخه این چه حرف احمقانه اییه که گذشته ربطی به حال نداره؟
انسانها براساس رفتارهای گذشتشون هست که شناخته میشن وگرنه با دو سه ماه دیدن و صحبت کردن با یک ادم که نمیشه شخصیت طرف را شناخت!
کوچکترین رفتاری که از هرکسی سر میزنه در شخصیت و خلق و خوی اون فرد تاثیر داره!
اخه چرا همدیگه را به فکرنکردن و چشم و گوش بسته ازدواج کردن تشویق میکنید؟
چرا عادت کردیم مدام زیر بغل همدیگه هندونه بذاریم؟
شما یک اتفاق ۲۰سال پیش برات افتاده تا ۷۰سالگی اثارش را در رفتارت یدک میکشی بعد چرا میایم خودمون را گول میزنیم؟
این رفتارهای کژدار و مریض و مصلحت سنجی فقط مختص مردم ماست!
کلا دوست داریم سر هم کلاه بذاریم! اگر این اقا امروز به نامزدش نگه و فردا روز تو زندگی متوجه بشه چه بلایی سر اعصاب و روان اون خانم میاد؟یا مرجع تقلیدتون در اونصورت بازم تشویق میکنه که پنهان کاری کنید و دروغ بگید؟
چرا همیشه یک نقاب میزنیم بصورتمون و نمیذاریم یک دختر یا یک پسر خود واقعی مارا با همه اتفاقاتی که براش افتاده انتخاب کنه؟
اون دختری که میخواد با این اقا ازدواج کنه همون موقع خواستگاری بفهمه و با شناخت انتخاب کنه بهتره یا بعد دو سه سال که رفتن زیر یک سقف اونوقت خودش بفهمه و زندگی برای اون دختر هم جهنم بشه؟
خ.شبخت شدن خود ما به قیمت بدبخت کردن بقیه؟که نهایتا مثل پست (نامزدم تو زرد از اب دراومد) وقتی کار از کار گذشت پسر تازه برگرده به اون دختر بگه انتخاب با خودته و میخوای بمون یا میخوای طلاق بگیر و دراونصورت یکی را مثل اسیر تو زندگی خودمون نگه داریم(بخاطر پنهانکاریهایی که ازش کردیم) وبرامونم مهم نباشه که اون ادمو فریب دادیم و درواقع یکی را اسیر خودمون کنیم تا تنها نباشیم. در واقع چنین دختری که ندانسته راضی به ازدواج میشه و بعد میفهمه دیگه مثل قبل دلش با اون اقا پسر نیست و بعبارتی باید گفت سوختن و ساختنه.چرا انقدر با اینده بقیه بازی میکنیم؟ایا اینها مصداق حق الناس نیست؟

تصویر فرهنگی جوان

شما رو به چنددلیل تحسین می کنم اینکه قصد ازدواج داشتید و پاکید و اخلاقتون.
اما خطای شما و اینکه توبه کردید.خداوند ارحم الراحمین است به خدا امیدوار باشید.
بزرگوار! اینترنت واقعا جای مناسبی نیست برای همسریابی . ما استادمون ماجرای ی پسری رو میگفت که اینترنتی عاشق شد بعد فهمیدن دختره هم سرطان داره و هم لکنت زبان.اون دختر قصدش سرگرمی بود.بنده خدا پسره خیلی آسیب دید.
 

تصویر عشق پاک

جل الخالق!!!
از اینترنت یه دختر خوب پیدا کرد؟!
خدا بده شانس!
کاشکی یه دونه هم گیر ما میاومد!

تصویر آقا حمید

چه پسر خوبی
باریکلا باریکلاyes

تصویر haserat
نویسنده haserat در

خدا توبه کنندگان را میبخشه اما نباید انتظار داشته باشید با کاری که کردید یک دختر افتاب مهتاب ندیده نصیبتون بشه. خیلی زود امکان ازدواج را فراهم کنید و مثلا نمیدونم تو محیط کار به همکارای متاهل و باشخصیت بسپارید یا به خواهراتون بگید با چه مشخصاتی زن میخواید. اما خواهشا این مسایل را از همسر ایندتون پنهان نکنید. صداقت بنیان و ریشه یک خانوادست.

تصویر haserat
نویسنده haserat در

نگفتن این مسائل به همسر اینده عین خیانته.چرا ما ایرانیها عادتکردیم همیشه همه چیز را پشت کلمه مصلحت پنهان کنیمن؟مصلحت را کی تعیین میکنه؟من یا شما؟ایا غیر ازاینه که مصلحت دقیقا همون منفعت هر فرده و از یک شخص به شخص دیگه متغیر؟ و این مصلحت ها خیلی جا ها باهم درتعارضن و همین میشه که میگن دروغ گفتن تو خون ایرانیهاست.حالم ازیم توجیه کردنها و مصلحت سنجی ها بهم میخوره.تا کی میخوایم دروغ بگیم؟اگر بنابر مصلحت سنجیه اون دختر هم ممکنه با چندتا پسر رابطه فیزیکی داشته باشه و بعد هم جراحی کنه و به خواستگارش چیزی نگه.اینم میشه مصلحت. تا وقتی که ما ایرانیاانقدر خودخواه و بی وجدان و دروغگو هستیم از اسمون رو سرمون سنگ هم بباره نباید تعجب کنیم. اقای محترم مثل روز برات روشن باشه که تو زندگی از هر دستی بدی از همون دست میگیری. دروغ بگی طرفت هم بهت دروغ میگه

تصویر parsa.jalali

سلام
کاملا با نظر حسرت مخالفم. شما میتونید همسر پاک و نجیب پیدا کنید و گفتنش به همسر آیندتونم هم لزومی نداره بگین و گفتن گناه هم خودش گناه است. به هیچ وجه به همسر آیندتون نگید.

تصویر مروارید

با سلام و قبولی طاعات 
اقا محسن اینکه شما از کار گذشته اتون پشیمان شدین بسیار عالی است ولی دیگه نباید از رحمت خدا ناامید باشید ناامیدی هم گناه بزرگیه بنظرم ناامیدی از درگاه خدا یجورایی راه رو برای شیطان باز میکنه چون میگیم من که روسیاهم چجوری برم سمت خدا ولی همون پروردگار بنده ی خودشو خوب میشناسه و میدونه گاهی ندونسته یا از سر شیطنت پاشو کج میذاره براهمین راه رو برامون باز گذاشته ولی باشرط و شروط این شب های عزیز هم بهترین فرصت هست برگردیم یقینا خدا هم دوست نداره بنده اش بخاطر گناهش به قلب و روحش اسیب بزنه . و یه نکته تو این دنیا خوب و بد و زشت و زیبا کنار هم هستن پس با یه اتفاق بد نتیجه گیری راجه به همه ی ادم ها نکنید قبول کنید راه درستی رو برای انتخاب همسر پیش نگرفتین . حالا کوتاهی خانواده و یکم هم کوتاهی خودتون.

اولین و مطمئنترین افرادی که به روحیات شما اشنا هستن مادر و خواهراتون هستن که شما فرمودین خواهراتون فردی که تقریبا هم کفوتون باشن معرفی نکردن که من فکر میکنم خواهراتون احتمالا نمیدونن معیارهاتون چیست بشینید منطقی با هاشون صحبت کنید بگین چه چیزایی براتون تو زندگی مهمه که ایشون هم به دوستاشون و اقوام نزدیک بسپرن .

فرمودین دوستان خوبی هم ندارم خب برادرمن ازشون فاصله بگیر دوتا دوست خوب براخودت انتخاب کن دوستان خوبی که احیانا خواهر خوب یا خواهرزن خوب دارن که وقتی باهاشون معاشرت داشته باشین میتونین ازاون طریق اقدام کنید. همکاراتون هم که متاهل هستن به احتمال زیاد موارد خوب زیاد میشناسن .

روش دیگه هم وقتی در جمع ها و اماکن مذهبی حضور پیدا می کنید هستن افرادی که بقولی ریش سفیدن و میتونن کمکتون کنن. 

و راه دیگه که معمولا بعضی خانواده ها از طریق دانشگاهها اقدام میکنن که از بین دانشجوهاشون موردی رو هم کفو با پسرشون هست بهشون پیشنهاد بدن . 

در تمام مواردی که در بالا گفتم باید اصول و معیارهاتون رو با اون فرد موردنظر که به عنوان واسطه هستن در میون بذارین . 
 
خب من دیگه این همه راه گفتم یکی رو انتخاب کنید دیگه.اینا در صورتی بود که شما هیچ دختری ندیده باشین بالاخره تو دوران دانشجویی یا فامیل دخترای خوب بودن . 
امیدوارم موفق باشین.التماس دعا 
 

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

انصافا اقا محسن ادم ادکلن میخاد بخره دلش نمیاد اینترنتی بگیره دوس داره حتما خودش بو کنه اونوقت شما رفتی زن رو اینترنیتی بگیری؟ حالا داداشت یه شانس اورده که یک در هزار اتفاق میفته. 

تصویر تقی زاده

با سلام

از اینکه گروه مشاوران « رهروان ولایت » را برای پاسخگویی انتخاب نمودید از شما سپاسگزاریم.

ملاک های شما برای انتخاب همسر (اخلاق خوب، ایمان، هم کفو بودن) ملاک های بسیار خوبی است. و ان شاء الله بزودی همسری با این شرایطی که مدنظر شماست نصیبتان بشود.
اینکه گفتید خانواده در انتخاب همسر به شما کمکی نکردند و گفتند برو و خودت یکی را انتخاب کن. (مثل برادرت در اینترنت) شما بجای اینترنت باید راه های دیگر را امتحان کنید مثلا از دوستان، همکاران، آشنایان راهنمایی بخواهید در بین اقوام و فامیل دنبال دختر مناسب خودتان باشید. از معتمدین محل و روحانی مسجد و.... اما قطعا اینترنت بستر مناسبی برای انتخاب همسر نیست درست است که برادرتان انتخاب خوبی داشته اما این دلیل نمی شود.

در ضمن شما باید ملاک های خود را برای خواهر خود بگویید تا به فکر انتخاب با این ملاک ها باشد نه ملاک های خودش.

شما که توبه کردی و با دخترخانم قطع رابطه، چرا احساس گناه می کنید؟

ارکان توبه 4 چیز است:
ندامت قلبى، استغفار با زبان، كردار نيك و كنار گذاشتن گناه، عزم بر عدم بازگشت به گناه.
وقتی شما هرچهار رکن را رعایت کردید قطعا توبه شما پذیرفته شده و در نزد خدواند گناهی ندارید که از عواقب دنیوی و اخروی آن هراس دارید.

آثار توبه:
1- محبوبیت نزد خداوند(بقره آیه 222) 2-تبدیل سیئات به حسنات (فرقان آیه 70) 3-فلاح ورستگاری (نور آیه31) 4-آمرزش گناهان (شوری آیه 25) 5-حفظ از عذاب الهی (غافر آیه 7) 6-پوشاندن سیئات (تحریم آیه8) 7-برخورداری از برکات و نعمت های الهی (نوح آیه11 و12) 8-ورود به بهشت (تحریم آیه8)

پس با این آثاری که توبه واقعی دارد دیگر نگرانی و هراس به خود راه ندهید و دیگر به آن فکر نکنید چون خداوند طبق آیه 70 فرقان سیئات را به حسنات تبدیل می کند و در کارنامه شما گناهی نوشته نشده است.