چه چیزی بجای مهدویت؟

23:54 - 1392/06/26
رهروان ولایت _ دشمنان برای مقابله با اسلام و مکتب شیعه و به ویژه فرهنگ بالنده مهدویت و انتظار، از سویی با ترویج دنیاگرایی و تبلیغ انواع کالاها و محصولات غربی، و از سوی دیگر با اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی
او خواهد آمد

بسم الله الرحمن الرحیم

در مورد اعتقاد شیعیان و مسلمانان به مهدویت، دشمنان اسلام همواره احساس خطر داشته‎اند؛ به همین منظور، همیشه در تقابل با این گزاره اسلامی بوده‎اند. در رابطه با مهدویت، انواع اقدامات را انجام داده‎اند تا بتوانند تأثیر منفی بر این اعتقاد ناب اسلامی-شیعی بگذارند. از تحریف و انکار گرفته تا جایگزینی کسانی بجای مهدی(علیه السلام).

آنها می‎کوشند در مقابل هر حقیقتی، یک مدل دروغین به عنوان جایگزین معرفی کنند و مردم را به آن مشغول کرده، به این وسیله از حقیقت، منحرف سازند. در آغاز اسلام وقتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلّم) مسجد قبا را برای اجتماع و عبادت مومنان بنا کرد، منافقان در مقابل، مسجد ضرار را ساختند[1] و امروز نیز دشمنان در برابر عرفان ناب اسلامی، عرفان‎های کاذب[2] را معرفی می‎کنند.

در موضوع مهدویت نیز مهدی‎ستیزان تلاش می‎کنند در برابر جریان مهدویت اسلام به عنوان نجات بخش اصیل و الهی، مسئله نجات بخشی را به غرب و به ویژه امریکا ارتباط داده و بجای موعود الهی، مستکبران عالم را در چهره منجی انسانیت معرفی کنند[3]؛ یا در میان مسلمین و حتی شیعیان، مدعیان دروغین را که ادعای مهدویت یا نیابت دارند، مورد حمایت قرار دهند.

دشمنان برای مقابله با اسلام و مکتب شیعه و به ویژه فرهنگ بالنده مهدویت و انتظار، علاوه بر شیوه‎های یاد شده می‎کوشند تا از سویی با ترویج دنیاگرایی و تبلیغ انواع کالاها و محصولات غربی، و از سوی دیگر و در نقطه مقابل، با اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی، پیروان اهل بیت و به ویژه جمعیت منتظران مهدی(علیه السلام) را از امام موعود و اهداف او دور کنند. آنان برای این هدف، از ترویج فساد و ابتذال فرهنگی نیز به گونه‎ای گسترده بهره می‎گیرند، تا همه توان و امکانات و استعداد مهدی‎باوران را در مسیرهای انحرافی نابود کنند؛ ولی در برابر همه این ترفندهای خائنانه، این اراده الهی است که غلبه خواهد کرد:

«مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد. او كسى است كه فرستاده خود را با هدايت و آيين درست روانه كرد تا آن را بر هر چه دين است فائق گرداند هر چند مشركان را ناخوش آيد».[4]

البته شرط لازم برای تحقق این وعده بزرگ الهی و نزدیک سازی ظهور آن منجی قرآنی و آسمانی، هوشیاری مهدی‎باوران در برابر مهدی‎ستیزان است.

 

پانوشتها:
[1] «وَالَّذِينَ اتَّخَذُواْ مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِّمَنْ حَارَبَ اللّهَ وَرَسُولَهُ مِن قَبْلُ وَلَيَحْلِفَنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَاللّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ. لاَ تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَن يَتَطَهَّرُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ (سوره توبه/107-108) و آنهايى كه مسجدى اختيار كردند كه مايه زيان و كفر و پراكندگى ميان مؤمنان است و [نيز] كمين‎گاهى است براى كسى كه قبلا با خدا و پيامبر او به جنگ برخاسته بود و سخت ‏سوگند ياد مى‏كنند كه جز نيكى قصدى نداشتيم و[لى] خدا گواهى مى‏دهد كه آنان قطعا دروغگو هستند. هرگز در آن جا مايست چرا كه مسجدى كه از روز نخستين بر پايه تقوا بنا شده سزاوارتر است كه در آن [به نماز] ايستى [و] در آن مردانى‏اند كه دوست دارند خود را پاك سازند و خدا كسانى را كه خواهان پاكى‏اند دوست مى‏دارد».
[2] مانند دالایی لاما، لاما، اوشو، پائولو کوئیلیو.
[3] مانند فیلم آرماگدون، روز استقلال.
[4] «يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ. هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(سوره صف/8-9)

نظرات

تصویر علی42
نویسنده علی42 در

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 1 =
*****